اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم پاریس در فرانسه + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده پاریس در حوزه‌های فین تک، آموزش و سلامت

زیست بوم استارتاپی پاریس سال موفقی را سپری کرده است، ازجمله چند آگهی که در معرض دید جهانی قرار گرفته و جذب منابع بین‌المللی را در پی داشت. رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل مکرون -بانکدار و سرمایه‌گذار سابق- بیش از ۱۱ بیلیون دلار وثیقه گذاشت تا فرانسه را به کشور تک‌شاخ‌ها تبدیل کند. طبق برنامه او برای افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی تا ۲۰۲۰، ۳۰% از استارتاپ های مراکز رشد پاریس باید خارجی باشند. ساز و کارهای اجرا شده برای دستیابی به این هدف، شامل یک برنامه ویزای استارتاپی ۴ ساله، به نام بلیط فناوری فرانسه، برای کارآفرینان، مهندسان و سرمایه گذاران می‌شود. اوایل ۲۰۱۷، Station F به‌عنوان بزرگترین مرکز رشد و همکاری جهان آغاز به کار کرد.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم پاریس

Education Tech Education Tech: دیده‌بان فناوری آموزشی فرانسه، فهرستی از ۳۲۲ شرکت نوآوری -که بیشترشان استارتاپ هستند- تهیه کرده که با فناوری‌های جدید خود، آموزش‌ را متحول ساخته‌اند. هرچند دو سوم شرکت‌های فهرست شده کمتر از سه سال دوام آورده‌اند، و ۷۵% از آنها کمتر از ۱۰ کارمند دارند، اما بازار محلی در حال رشد کردن است. از میان نمونه‌های اولیه می‌توان به OpenClassrooms اشاره کرد: پلتفرمی برای واحدهای درسی آنلاین که امروزه بیش از ۱ میلیون عضو داشته و ۱۰ میلیون دلار در سرمایه گذاری جذب نموده است. مثال دیگر Ornikar است: استارتاپی که اخیراً حدود ۱۲ میلیون دلار در سرمایه گذاری سری A گرفته و درحال تبدیل شدن به اولین آموزشگاه رانندگی برخط ملی است.

Fintech  Fintech: پاریس خانه‌ی چند بانک پیشروی اتحادیه اروپا، بورس اوراق بهادار اروپایی Euronext، و صحنه‌ی پررونق فناوری مالی است. بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، ۱۱% از سرمایه گذاری خطرپذیر محلی به این زیربخش اختصاص یافت، و سال ۲۰۱۷ به تنهایی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری را تجربه کرد. بزرگترین معامله ۲۰۱۷، به پلتفرم وام‌دهنده Younited Credit مربوط می‌شد که ۴۷.۸ میلیون دلار در دور سری F سرمایه گرفت. رویدادهای برجسته‌ای مثل انجمن فناوری مالی پاریس ثابت می‌کنند که پاریس قطب جاذب تخصص فناوری مالی در سطح بین‌المللی است که بیش از ۱۸۰ مخترع و شرکت مربوطه را از سرتاسر جهان گرد هم آورده است.

Healthtech Healthtech: سال ۲۰۱۱، فرانسه ۱۱.۶% از تولید ناخالص داخلی‌اش را به مراقبت‌های پزشکی اختصاص داد، رقمی بسیار بیشتر از میانگین هزینه شده در کشورهای اروپایی، که آن را به محیط خوبی برای شکوفایی استارتاپ های سلامت تبدیل می‌کرد. موفق‌ترین این استارتاپ ها، Doctolib است، پلت‌فرم وقت دهی آنلاین که به یافتن و وقت مشاوره گرفتن از پزشکان متخصص کمک می‌کند. بیش از ۴۰،۰۰۰ پزشک در اروپا از این پلتفرم استفاده می‌کنند؛ نوامبر ۲۰۱۷ Doctolib در سرمایه گذاری سری D چهل و دو میلیون دلار گرفت. مورد برجسته دیگر، CardioLogs است که اخیراً ۶.۵ میلیون دلار در سرمایه گذاری سری A جذب نمود. این شرکت که سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، از فناوری یادگیری پیشرفته ماشینی و تخصص پزشکی بهره گرفته تا خدمات تفسیری را در اختیار کارشناسان حوزه سلامت قرار دهد تا بتوانند بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را غربالگری کنند.

«پاریس در چند سال اخیر یکی از پویاترین (اگر نگوییم پویاترین) مکان‌ها برای شروع و توسعه یک کسب‌وکار فن‌آوری بوده است. استعداد خارق‌العاده فنی که همواره در مدارس و دانشگاه‌های برتر وجود داشته حالا با درخشان‌ترین مغزهای مدرسه کسب و کار ترکیب می‌شود تا شرکت‌های فوق‌العاده هیجان‌انگیزی با فن‌آوری پیشرفته در جهان را راه‌اندازی کند. تشکیلات تازه‌ای مثل Station F، Ecole 42 و منابع جدید سرمایه گذاری از جانب BPI، و تعداد فزاینده‌ی سرمایه گذاری های خطرپذیر در تمامی سطوح در تبدیل کردن فرانسه یه یک دولت استارتاپی سهم دارند. ما این را در هوش مصنوعی، دارایی‌های رمزی، نرم افزار ابرمحور، فناوری مالی و بسیاری از بخش‌های دیگر می‌بینیم.» برنارد لیوتو، از مدیران Balderton Capital

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *