اخبار استارتاپی

برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه ۲۱ و ۲۲ خردادماه با هدف توسعه فناوری و نوآوری و نقش استارت آپ ها در کشور برگزار می شود.

لیمو HR

دبیر اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه امروز در معاونت علمی گفت: طبق منشور سازمان ملل متحد، امور و اهداف سازمان ملل توسط ۶ رکن اصلی و صدها زیرمجموعه انجام می پذیرد که یکی از این ارکان، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) است.

احمدرضا اعلایی طباطبایی افزود: اسکاپ برای دگرگون ساختن منطقه آسیا و اقیانوسیه و در راستای توسعه پایدار، اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار را در دستور کار ۷ کمیته قرار داده است. یکی از این اهداف، تقویت ابزارهای اجرا و احیای مشارکت جهانی برای تحقق توسعه پایدار علم، فناوری و نوآوری است که برعهده کمیته نوآوری و فناوری آن واگذار شده است.

طبق مصوبه دومین کمیته نوآوری و فناوری اسکاپ که در سال ۲۰۱۸ در بانکوک برگزار شد، برگزاری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه به میزبانی ایران به تأیید رسید.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، این رویداد بزرگ همزمان با اینوتکس ۲۰۱۹ برگزار می‌شود که با حضور تصمیم گیران عالی رتبه بین المللی از ۶۳ کشور عضو اسکاپ خواهد بود.

وی با اشاره به کشورهای عضو اسکاپ گفت: اسکاپ شامل ۵۳ کشور عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که البته ۹ کشور دیگر هم اعضای وابسته آن هستند؛ مالزی، استرالیا، چین، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، ژاپن، ایران، هلند، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، ترکیه، پاکستان، انگلستان، روسیه، آمریکا و فیلیپین برخی از کشورهای عضو اسکاپ به شمار می‌روند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی افزود: در این مجمع امکانات ویژه برای حضور شرکت‌های فناور، استارت آپ ها و سرمایه گذاران این کشورها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به موضوعاتی که در این مجمع مطرح می‌شود، گفت: ۶ نشست تخصصی با موضوعات «خط مشی دولت‌ها در ارتقای استارت آپ ها»، «زنان، نوآوری و فناوری»، «پارک ها و مراکز رشد و فناوری»، «سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری»، «نوآوری های برخاسته از بستر جامعه»، «تأثیر همکاری‌های جنوب-جنوب در ارتقای سطح علم، فناوری و نوآوری» با حضور چهره‌های بین المللی مطرح در دستور کار مجمع قرار دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *