اخبار استارتاپی

ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان مناطق سیل زده

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت های دانش بنیان مناطق سیل زده امهال بازپرداخت اقساط وام به صندوق را دارند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس ٢٠١٩ در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان مناطق سیل زده ی خوزستان و گلستان و… تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

علی وحدت با اشاره به این تسهیلات گفت: امهال به شرکت های دانش بنیان برای بازپرداخت وام از جمله این تسهیلات به شمار می‌رود.  وی افزود: بعد از درخواست شرکت های دانش بنیان قادر هستیم که به شرکتها مهلت بدهیم و باز پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از صندوق را عقب بیندازیم.

وی با بیان اینکه این مهلت بستگی به تسهیلات دریافتی شرکتها دارد، بیان کرد: تاکنون هم درخواست‌هایی از سوی شرکتهای دانش بنیان این مناطق داشته‌ایم. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره آمار مربوط به شرکتهای آسیب دیده، گفت: بعد از درخواست شرکت‌ها، ما از سوی صندوق از استانداری‌ها استعلام می‌گیریم و سپس تسهیلات را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم.

برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای مناطق محروم

وحدت خاطر نشان کرد: همچنین برای مناطق محروم برنامه ویژه ای داریم؛ ما درصدد بر آمدیم تا کارگزارانی برای ارزیابی شرکتها به مناطق بفرستیم، زیرا دسترسی آنها به صندوق نوآوری و شکوفایی دشوار است.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه شرکتهای دانش بنیان مناطق محروم کمتر است و معمولاً شرکت های کوچک‌تری هستند، به واسطه کارگزاران صندوق امکان استفاده از تسهیلات را دارند.

گرایش استارت آپ ها به سمت فناوری اطلاعات

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بیشتر طرح‌ها به سمت فناوری اطلاعات می‌روند، بیان کرد: این موضوع گریز ناپذیر است و استارت آپ ها بستر فعالیتشان بر پایه آی تی است و این امر نامبارکی نیست. وی ادامه داد: ما درصدد هستیم در حوزه‌های دیگر هم با مشوق‌ها کاری کنیم که استارت آپ در حوزه‌های دیگر هم شکل بگیرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: برای این منظور مکانیزم‌های تشویقی در نظر داریم تا حوزه‌های استارت آپی مبتنی بر فناوری‌های عمیق‌تر هم شکل بگیرد. امیدوارم این ابزاری که درست کردیم هم شکل بگیرد، ولی این جریان طبیعی است و باید زمینه را ایجاد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *