اخبار استارتاپی

۹۳ درصد اعتراضات شرکت های دانش بنیان بررسی شد

شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد که بیش از ۹۳ درصد رسیدگی به اعتراضات شرکت های دانش بنیانی که اعتراض خود را در شورا ثبت کرده بودند، انجام شد.

در راستای اجرای ماده (۷) قانون دانش بنیان و ماده ۳۰ آئین‌نامه اجرای آن وارزیابی، تأیید صلاحیت شرکتها و مؤسسات دانش بنیان تعداد ۱۲۵ مورد اعتراض در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت شده است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی بیش از ۵۴ مورد اعتراضات ثبت شده از استان تهران و بقیه اعتراضات از سایر استان ها هستند.

بنا بر این گزارش در راستای اجرای این ماده تعداد یازده جلسه رسیدگی به اعتراضات شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با حضور اعضای کارگروه رسیدگی به اعتراضات دبیرخانه شورای عالی عتف، نمایندگان دستگاه‌های مورد اعتراض و همچنین نمایندگان شرکت‌های معترض برگزار شده است.

فرایند رسیدگی به اعتراضات در دبیرخانه شورای عالی عتف طبق شیوه نامه رسیدگی به اعتراضات شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان که به تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسیده است، با ثبت اعتراض توسط شرکت معترض در سامانه رسیدگی به اعتراضات دبیرخانه و همچنین تکمیل کاربرگ رسیدگی به اعتراضات آغاز و در راستای ادعاهای ثبت شده در کاربرگ در صورت نیاز جهت تکمیل پرونده مستندات لازم از شرکت دریافت می‌شود.

با بررسی اولیه کاربرگ توسط کارشناسان دبیرخانه و دستگاه مورد معترض اگر نتیجه حاصله مورد مطلوب شرکت معترض قرار نگیرد، در نهایت جلسه حضوری برای تشریح بیشتر مورد اعتراض توسط نمایندگان شرکت در دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار می‌شود. از آغاز رسیدگی به اعتراضات تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از ۱۲۵ مورد اعتراض در دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت شده است که از این تعداد ۱۱۶ مورد بررسی و ابلاغ نهایی شده است و ۹ مورد در حال بررسی است که نتایج بررسی آنها نیز بزودی اعلام خواهد شد.

از ۱۱۶ مورد بررسی شده تعداد ۴۶ مورد (۳۷ درصد) عدم تکمیل مستندات درخواستی، تعداد ۲۴ مورد (۱۹ درصد) تأیید، ۲۲ مورد (۱۸ درصد) رد، تعداد ۱۱ مورد (۹ درصد) ارزیابی مجدد، تعداد ۷مورد (۶ درصد) عدم حضور در جلسه، ۳ مورد (۲ درصد) ارائه مستندات، ۲مورد (۲ درصد) عدم شمول بررسی و در نهایت ۱مورد (۱ درصد) انصراف نتیجه عملکرد رسیدگی به اعتراضات بوده است.

همچنین از ۱۲۵ اعتراض ثبت شده ۱۰۳ مورد (۸۲ درصد) مربوط به ارزیابی و تأیید صلاحیت شرکت و مؤسسات دانش بنیان و تعداد ۲۲ مورد (۱۸ درصد) مربوط به حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان است. استان تهران با ۴۳ درصد نسبت به کل اعتراضات، بیشترین اعتراض ثبت شده شرکت‌های دانش بنیان را داراست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *