اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم ملبورن در استرالیا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده ملبورن در حوزه‌های زیست فناوری، سلامت و تبلیغات

طی چند سال اخیر، علاوه ­بر افزایش شش برابری تعداد شتاب­ دهنده ­ها، تعداد فضاهای همکاری ملبورن بیش از 900% افزایش داشته و به 170 عدد رسیده است. از سال 2014، این شهر عمومی شدن هشت شرکت علوم زندگی و خروج چهار شرکت نرم ­افزاری از بازار سهام در ازای بیش از 100 میلیون دلار را شاهد بوده است. اخیراً Aconex، شرکت نرم ­افزاری ساختمانی به مبلغ 1.2 بیلیون دلار توسط Oracle خریداری شد. از آغاز 2016، حدود 300 میلیون دلار از سرمایه ­گذاری­ های خطرپذیر به ­صورت محلی سرمایه­ گذاری شده است، که از تأسیس مستمر استارتاپ­ های درحال رقابت در این شهر خبر می­‌دهد.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم ملبورن

Healthtech Biotech & Life Sciences: بیش از نیمی از شرکت‌­های علوم زندگی استرالیا که عرضه سهام عمومی دارند، در ملبورن واقع شده‌­اند، جایی که تقریباً 180 شرکت زیست­ فن­اوری­ در محوطه اطراف دانشگاه ملبورن جمع شده‌­اند، جایی که رتبه 9 جهان را در حوزه پزشکی و سلامت دارد. اخیراً خرید شرکت‌­ها و ورود پی­‌درپی آنها به فهرست شرکت­‌های عمومی، رشد زیست­ فن­اوری محلی را تقویت کرده است: در سال 2015، Spinifex Pharma توسط Novartis به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری شد، Hatchtech قراردادی 280 میلیون دلاری جهت تجاری­ سازی با Dr.Reddy بست، و Starpharma به قراردادهای صدور مجوز با Astrazeneca به ارزش 450 میلیون دلار ورود کرد.

Health Health: از سال 2014، 149 میلیون دلار در استارتاپ­ های سلامت سرمایه­ گذاری شده، که هرچند 11 درصد استارتاپ­ های این شهر را تشکیل می­‌دهند اما یک­ چهارم نیروی کار را در اختیار دارند. همان­طور که از لقب ملبورن در دهه اخیر، یعنی شهر برتر ورزشی جهان برمی‌­آید، 6% استارتاپ ­های ملبورن در حوزه فن­اوری ورزشی و بسیاری از آن‌ها در حیطه مسائل بهداشتی مشغول به کارند. استارتاپ­ های سلامت ملبورن از وجود دانشگاه موناش بهره­ می­‌برند که به ­لطف برنامه­‌های داروسازی و پزشکی بالینی­‌اش رتبه بالای جهانی را کسب کرده است.

Adtech Adtech: اوایل سال 2011، ملبورن میزبان افتتاحیه همایش تبلیغات و فن­اوری بوده و خودش را به­ عنوان جلودار حوزه فن­اوری تبلیغات مطرح کرد. شش سال بعد، ملبورن خانه حدود چهار جین استارتاپ فن­اوری تبلیغات بود که میلیون‌­ها دلار جذب سرمایه داشتند. استارتاپ­ های فن­اوری تبلیغات امروزی از وجود شرکت­‌های بسیار موفقی مثل گروه REA و Carsales.com بهره‌­مند هستند، شرکت‌­های چند بیلیون دلاری که در بورس ثبت شده و علاوه بر اشتغال­ زایی در منطقه، ارزش اقتصادی تولید کرده‌­اند. آنها به صدها کارمند خود، تجربه فن­اوری تبلیغات را ارزانی داشته و مؤسسانشان با صندوق­‌های عظیم سرمایه‌­گذاری به زیست ­بوم کمک کرده‌­اند.

 

ملبورن از سال 2011، از طرف واحد اطلاعات اکونومیست رتبه قابل ­زیست­‌ترین شهر جهان را دریافت کرده است. این بدون شک به ما کمک کرده تا استارتاپ­ هایی را به­ خصوص در حوزه‌­های سلامت و علوم زندگی جذب و حفظ کنیم که ملبورن در جهان به آن‌ها شهره است

دکتر کیت کورنیک مدیرعامل LaunchVic

ملبورن بابت ابداعات پیشرفته­‌اش در فن­اوری پزشکی از جمله جراحی سه­ بعدی سفارشی، و بازوی پروتز رباتی که با ذهن کنترل می‌­شود، شهرت جهانی دارد. فناوری پزشکی و صنعت داروسازی ما حدود 23،000 نفر را به خدمت گرفته و بیش از 12.7 بیلیون دلار درآمدزایی کرده است.

اندرو ویر مدیر فن­آوری پزشکی و داروسازی DEDJTR

 

ملبورن یکی از قطب­‌های زیست ­فن­اوری پیشروی جهان و مرکز سرمایه ­گذاری زیست­ فن­اوری استرالیا با بیش از 650 شرکت، 12 مؤسسه تحقیقات پزشکی برتر، 10 بیمارستان آموزشی بزرگ، و 9 دانشگاه است.

دکتر کریستال اوانز مدیرعامل شبکه بیوملبورن

بیش از 190 بازار دیجیتال در ایالت ویکتوریا تأسیس شده، و این بخش هر سال نرخ رشد 11% درصدی را تجربه می­‌کند. آنها همچنین 1.6 بیلیون دلار ارزش افزوده برای این ایالت داشته­، 13،000 نفر را به خدمت گرفته و قریب به 100،000 فرصت شغلی ایجاد کرده‌­اند.

سین یین لانگ مدیر راهبرد مالی شرکت ارنست و یانگ
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
برچسب ها

سید وحید مرتضوی

مدیر محتوای اکوموتیو، کارشناسی ارشد بهینه سازی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن