اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم ملبورن در استرالیا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده ملبورن در حوزه‌های زیست فناوری، سلامت و تبلیغات

طی چند سال اخیر، علاوه ­بر افزایش شش برابری تعداد شتاب­ دهنده ­ها، تعداد فضاهای همکاری ملبورن بیش از ۹۰۰% افزایش داشته و به ۱۷۰ عدد رسیده است. از سال ۲۰۱۴، این شهر عمومی شدن هشت شرکت علوم زندگی و خروج چهار شرکت نرم ­افزاری از بازار سهام در ازای بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را شاهد بوده است. اخیراً Aconex، شرکت نرم ­افزاری ساختمانی به مبلغ ۱.۲ بیلیون دلار توسط Oracle خریداری شد. از آغاز ۲۰۱۶، حدود ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه ­گذاری­ های خطرپذیر به ­صورت محلی سرمایه­ گذاری شده است، که از تأسیس مستمر استارتاپ­ های درحال رقابت در این شهر خبر می­‌دهد.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم ملبورن

Healthtech Biotech & Life Sciences: بیش از نیمی از شرکت‌­های علوم زندگی استرالیا که عرضه سهام عمومی دارند، در ملبورن واقع شده‌­اند، جایی که تقریباً ۱۸۰ شرکت زیست­ فن­اوری­ در محوطه اطراف دانشگاه ملبورن جمع شده‌­اند، جایی که رتبه ۹ جهان را در حوزه پزشکی و سلامت دارد. اخیراً خرید شرکت‌­ها و ورود پی­‌درپی آنها به فهرست شرکت­‌های عمومی، رشد زیست­ فن­اوری محلی را تقویت کرده است: در سال ۲۰۱۵، Spinifex Pharma توسط Novartis به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری شد، Hatchtech قراردادی ۲۸۰ میلیون دلاری جهت تجاری­ سازی با Dr.Reddy بست، و Starpharma به قراردادهای صدور مجوز با Astrazeneca به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار ورود کرد.

Health Health: از سال ۲۰۱۴، ۱۴۹ میلیون دلار در استارتاپ­ های سلامت سرمایه­ گذاری شده، که هرچند ۱۱ درصد استارتاپ­ های این شهر را تشکیل می­‌دهند اما یک­ چهارم نیروی کار را در اختیار دارند. همان­طور که از لقب ملبورن در دهه اخیر، یعنی شهر برتر ورزشی جهان برمی‌­آید، ۶% استارتاپ ­های ملبورن در حوزه فن­اوری ورزشی و بسیاری از آن‌ها در حیطه مسائل بهداشتی مشغول به کارند. استارتاپ­ های سلامت ملبورن از وجود دانشگاه موناش بهره­ می­‌برند که به ­لطف برنامه­‌های داروسازی و پزشکی بالینی­‌اش رتبه بالای جهانی را کسب کرده است.

Adtech Adtech: اوایل سال ۲۰۱۱، ملبورن میزبان افتتاحیه همایش تبلیغات و فن­اوری بوده و خودش را به­ عنوان جلودار حوزه فن­اوری تبلیغات مطرح کرد. شش سال بعد، ملبورن خانه حدود چهار جین استارتاپ فن­اوری تبلیغات بود که میلیون‌­ها دلار جذب سرمایه داشتند. استارتاپ­ های فن­اوری تبلیغات امروزی از وجود شرکت­‌های بسیار موفقی مثل گروه REA و Carsales.com بهره‌­مند هستند، شرکت‌­های چند بیلیون دلاری که در بورس ثبت شده و علاوه بر اشتغال­ زایی در منطقه، ارزش اقتصادی تولید کرده‌­اند. آنها به صدها کارمند خود، تجربه فن­اوری تبلیغات را ارزانی داشته و مؤسسانشان با صندوق­‌های عظیم سرمایه‌­گذاری به زیست ­بوم کمک کرده‌­اند.

 

[bs-quote quote=”ملبورن از سال ۲۰۱۱، از طرف واحد اطلاعات اکونومیست رتبه قابل ­زیست­‌ترین شهر جهان را دریافت کرده است. این بدون شک به ما کمک کرده تا استارتاپ­ هایی را به­ خصوص در حوزه‌­های سلامت و علوم زندگی جذب و حفظ کنیم که ملبورن در جهان به آن‌ها شهره است” style=”style-14″ align=”center” author_name=”دکتر کیت کورنیک” author_job=”مدیرعامل LaunchVic” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/06/LaunchVicدکتر-کیت-کورنیک،-مدیرعامل.jpg”][/bs-quote] [bs-quote quote=”ملبورن بابت ابداعات پیشرفته­‌اش در فن­اوری پزشکی از جمله جراحی سه­ بعدی سفارشی، و بازوی پروتز رباتی که با ذهن کنترل می‌­شود، شهرت جهانی دارد. فناوری پزشکی و صنعت داروسازی ما حدود ۲۳،۰۰۰ نفر را به خدمت گرفته و بیش از ۱۲.۷ بیلیون دلار درآمدزایی کرده است.” style=”style-14″ align=”center” author_name=”اندرو ویر” author_job=”مدیر فن­آوری پزشکی و داروسازی DEDJTR” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/06/DEDJTR-اندرو-ویر،-مدیر-فن­آوری-پزشکی-و-داروسازی.jpg”][/bs-quote]

 

[bs-quote quote=”ملبورن یکی از قطب­‌های زیست ­فن­اوری پیشروی جهان و مرکز سرمایه ­گذاری زیست­ فن­اوری استرالیا با بیش از ۶۵۰ شرکت، ۱۲ مؤسسه تحقیقات پزشکی برتر، ۱۰ بیمارستان آموزشی بزرگ، و ۹ دانشگاه است.” style=”style-14″ align=”center” author_name=”دکتر کریستال اوانز” author_job=”مدیرعامل شبکه بیوملبورن” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/06/دکتر-کریستال-اوانز،-مدیرعامل-شبکه-بیوملبورن.jpg”][/bs-quote] [bs-quote quote=”بیش از ۱۹۰ بازار دیجیتال در ایالت ویکتوریا تأسیس شده، و این بخش هر سال نرخ رشد ۱۱% درصدی را تجربه می­‌کند. آنها همچنین ۱.۶ بیلیون دلار ارزش افزوده برای این ایالت داشته­، ۱۳،۰۰۰ نفر را به خدمت گرفته و قریب به ۱۰۰،۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌­اند.” style=”style-14″ align=”center” author_name=”سین یین لانگ” author_job=”مدیر راهبرد مالی شرکت ارنست و یانگ” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/06/سین-یین-لانگ،-مدیر-راهبرد-مالی-شرکت-ارنست-و-یانگ.jpg”][/bs-quote]
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *