اکوسیستماینفوگرافیکچندرسانه‌ای

معرفی اکوسیستم ملبورن در استرالیا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده ملبورن در حوزه‌های زیست فناوری، سلامت و تبلیغات

طی چند سال اخیر، علاوه ­بر افزایش شش برابری تعداد شتاب­ دهنده ­ها، تعداد فضاهای همکاری ملبورن بیش از 900% افزایش داشته و به 170 عدد رسیده است. از سال 2014، این شهر عمومی شدن هشت شرکت علوم زندگی و خروج چهار شرکت نرم ­افزاری از بازار سهام در ازای بیش از 100 میلیون دلار را شاهد بوده است. اخیراً Aconex، شرکت نرم ­افزاری ساختمانی به مبلغ 1.2 بیلیون دلار توسط Oracle خریداری شد. از آغاز 2016، حدود 300 میلیون دلار از سرمایه ­گذاری­ های خطرپذیر به ­صورت محلی سرمایه­ گذاری شده است، که از تأسیس مستمر استارتاپ­ های درحال رقابت در این شهر خبر می­‌دهد.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم ملبورن

Healthtech Biotech & Life Sciences: بیش از نیمی از شرکت‌­های علوم زندگی استرالیا که عرضه سهام عمومی دارند، در ملبورن واقع شده‌­اند، جایی که تقریباً 180 شرکت زیست­ فن­اوری­ در محوطه اطراف دانشگاه ملبورن جمع شده‌­اند، جایی که رتبه 9 جهان را در حوزه پزشکی و سلامت دارد. اخیراً خرید شرکت‌­ها و ورود پی­‌درپی آنها به فهرست شرکت­‌های عمومی، رشد زیست­ فن­اوری محلی را تقویت کرده است: در سال 2015، Spinifex Pharma توسط Novartis به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری شد، Hatchtech قراردادی 280 میلیون دلاری جهت تجاری­ سازی با Dr.Reddy بست، و Starpharma به قراردادهای صدور مجوز با Astrazeneca به ارزش 450 میلیون دلار ورود کرد.

Health Health: از سال 2014، 149 میلیون دلار در استارتاپ­ های سلامت سرمایه­ گذاری شده، که هرچند 11 درصد استارتاپ­ های این شهر را تشکیل می­‌دهند اما یک­ چهارم نیروی کار را در اختیار دارند. همان­طور که از لقب ملبورن در دهه اخیر، یعنی شهر برتر ورزشی جهان برمی‌­آید، 6% استارتاپ ­های ملبورن در حوزه فن­اوری ورزشی و بسیاری از آن‌ها در حیطه مسائل بهداشتی مشغول به کارند. استارتاپ­ های سلامت ملبورن از وجود دانشگاه موناش بهره­ می­‌برند که به ­لطف برنامه­‌های داروسازی و پزشکی بالینی­‌اش رتبه بالای جهانی را کسب کرده است.

Adtech Adtech: اوایل سال 2011، ملبورن میزبان افتتاحیه همایش تبلیغات و فن­اوری بوده و خودش را به­ عنوان جلودار حوزه فن­اوری تبلیغات مطرح کرد. شش سال بعد، ملبورن خانه حدود چهار جین استارتاپ فن­اوری تبلیغات بود که میلیون‌­ها دلار جذب سرمایه داشتند. استارتاپ­ های فن­اوری تبلیغات امروزی از وجود شرکت­‌های بسیار موفقی مثل گروه REA و Carsales.com بهره‌­مند هستند، شرکت‌­های چند بیلیون دلاری که در بورس ثبت شده و علاوه بر اشتغال­ زایی در منطقه، ارزش اقتصادی تولید کرده‌­اند. آنها به صدها کارمند خود، تجربه فن­اوری تبلیغات را ارزانی داشته و مؤسسانشان با صندوق­‌های عظیم سرمایه‌­گذاری به زیست ­بوم کمک کرده‌­اند.

«ملبورن از سال 2011، از طرف واحد اطلاعات اکونومیست رتبه قابل ­زیست­‌ترین شهر جهان را دریافت کرده است. این بدون شک به ما کمک کرده تا استارتاپ­ هایی را به­ خصوص در حوزه‌­های سلامت و علوم زندگی جذب و حفظ کنیم که ملبورن در جهان به آن‌ها شهره است.» دکتر کیت کورنیک، مدیرعامل LaunchVic

«ملبورن بابت ابداعات پیشرفته­‌اش در فن­اوری پزشکی از جمله جراحی سه­ بعدی سفارشی، و بازوی پروتز رباتی که با ذهن کنترل می‌­شود، شهرت جهانی دارد. فناوری پزشکی و صنعت داروسازی ما حدود 23،000 نفر را به خدمت گرفته و بیش از 12.7 بیلیون دلار درآمدزایی کرده است.» اندرو ویر، مدیر فن­آوری پزشکی و داروسازی DEDJTR

«ملبورن یکی از قطب­‌های زیست ­فن­اوری پیشروی جهان و مرکز سرمایه ­گذاری زیست­ فن­اوری استرالیا با بیش از 650 شرکت، 12 مؤسسه تحقیقات پزشکی برتر، 10 بیمارستان آموزشی بزرگ، و 9 دانشگاه است.» دکتر کریستال اوانز، مدیرعامل شبکه بیوملبورن

«بیش از 190 بازار دیجیتال در ایالت ویکتوریا تأسیس شده، و این بخش هر سال نرخ رشد 11% درصدی را تجربه می­‌کند. آنها همچنین 1.6 بیلیون دلار ارزش افزوده برای این ایالت داشته­،  13،000 نفر را به خدمت گرفته و قریب به 100،000 فرصت شغلی ایجاد کرده‌­اند.» سین یین لانگ، مدیر راهبرد مالی شرکت ارنست و یانگ

برچسب ها

سید وحید مرتضوی

مدیر محتوای اکوموتیو، کارشناسی ارشد بهینه سازی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *