اخبار استارتاپی

فعال شدن نمایشگاه های دائمی دانش بنیان ایرانی در ۳ کشور

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی از فعال شدن نمایشگاه‌های دائمی دانش‌بنیان ایرانی در ۳ کشور خبر داد.

لیمو HR

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی از فعال شدن نمایشگاه های دائمی دانش بنیان ایرانی در ۳ کشور خبر داد و گفت‌: شرکت های دانش بنیان علاقه مند به عرضه محصولات خود به این نمایشگاه ها مشمول حمایت های بلاعوض این صندوق خواهند شد. دکتر سیاوش ملکی‌فر با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه استانداردها به شرکت‌های دانش بنیان، افزود: برای این منظور لیستی از ۱۵ استاندارد در دو دسته استانداردهای “محصولی” و “صادراتی” تهیه و مصوب شده است.

وی با بیان اینکه این لیست به درخواست شرکت‌های دانش بنیان قابل افزایش است، اظهار کرد: برای شرکت‌های متقاضی دریافت استانداردهای محصولی تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال برای هر شرکت و برای استانداردهای صادراتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال در نظر گرفته شده است.

ملکی‌فر به حمایت‌های این صندوق در حوزه حفاظت از مالکیت فکری شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان توجه چندانی به مالکیت فکری و همچنین به حوزه دارایی‌های ناملموس مانند فناوری، لوگو، نشان تجاری، برند و طرح‌های صنعتی نسبت به تولید محصولات ندارند. معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: از این رو برای خدمات حمایتی در این زمینه در نظر گرفتیم تا شرکت‌ها را تشویق کنیم تا نسبت به حفاظت از دارایی‌های فکری و ناملموس خود اقدام کنند.

به گفته وی برای این منظور کارگزاران خبره‌ای در صندوق شکوفایی در نظر گرفته شده و در حال حاضر این صندوق از ثبت اختراع، ثبت نشان تجاری و ثبت طرح صنعتی در داخل و خارج کشور حمایت می‌کند. ضمن آنکه خدمات تدوین پتنت و تدوین پیش‌نویس قراردادها توسط مشاوران حقوقی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن برخی از شرکت‌های دانش بنیانی که قصد ورود به بازارهای بین‌المللی و صادرات را دارند، می‌توانند محصولات خود را از طریق پایگاه صادراتی نمایشگاه‌های دائمی ایران در سایر کشورها به نمایش بگذارند. ملکی‌فر با تاکید بر اینکه تاکنون این نمایشگاه‌ها در کشورهای چین، ترکیه و آذربایجان فعال شده است، اظهار کرد: شرکت‌های علاقه‌مند به ارائه و نمایش محصولات خود در این پایگاه‌های صادراتی مورد تأیید تا سقف ۴۰ میلیون تومان از کمک‌های بلاعوض صندوق برای این منظور بهره‌مند خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *