اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

حمایت ویژه از استارتاپ ها با سرمایه گذاری در صندوق های بورسی

کمک به رشد اکوسیستم استارتاپی با سرمایه گذاری در صندوق های بورسی

دومین روز از گردهمایی استارتاپ ها و شرکت های فعال در حوزه فضایی، امروز دوشنبه با موضوع نیازهای فناورانه خدمات مکان محور شهری در مجتمع صندوق شکوفایی و نوآوری آغاز به کار کرد. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از استارتاپ ها گفت: اگر استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان موفق شوند با شهرداری تهران یا هر کدام از دستگاه های اجرایی دیگر وارد تعامل شوند و نظر مساعد آنها را جلب کنند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی را خواهند داشت.

سیاوش ملکی فر با این توضیح گفت: طراحی ما برای حمایت از استارتاپ ها به گونه‌ای است که از زمان شکل‌گیری تا به نتیجه رسیدن از آن‌ها حمایت خواهیم کرد، البته باید بگویم زمانی که استارتاپ ها در شتابدهی هستند حمایت‌های ما از طریق ۱۷ شتابدهنده دانش بنیان اعمال می‌شود، از جمله حمایت‌های ما ارائه ۷۰ درصد ودیعه رهن، تسهیلات برای تهیه سرمایه اولیه، توانمندی بلاعوض برای مسائلی آموزشی است. در برخی از مدل سرمایه گذاری نیز می‌توانیم تا ۸۰ درصد منابع لازم برای استارتاپ های مستقر در شتابدهنده را فراهم کنیم.

او خاطرنشان کرد: استارتاپ ها پس از این دوره نیاز به سرمایه خطرپذیر دارند که به صورت مستقیم از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به آن‌ها ارائه خواهد شد در همین راستا، از سال گذشته به ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری، مبلغ ۲۶۹ میلیارد سرمایه اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: همکاری دیگری که با این صندوق‌ها شروع کردیم در زمینه سرمایه گذاری است. غیر از آن مبلغ اولیه با ضریب چهار به یک نیز به شکل مستقیم سرمایه گذاری می‌کنیم به این شکل که اگر استارتاپ موافقت صندوق فناوری را جلب کند، می‌تواند چهار برابر مبلغی که به آنها اختصاص پیدا کرده را از ما بگیرد. البته ما قرار نیست به عنوان بخش نیمه دولتی به بازار بخش خصوصی ورود کرده و آن را با مشکل مواجه کنیم.

او در ادامه حمایت‌ها گفت: اگر استارتاپ ها جلوتر رفتند و متوجه شدند صندوق‌های نوآوری پاسخگوی نیاز آن‌ها نیستند صندوق‌های جسورانه بورسی می‌تواند نیاز آنها را برآورده کند. اکنون در یک صندوق بورسی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و قصد داریم این کار را گسترش دهیم.

سومین رویداد خدمات مکان محور شهری روز دوشنبه ۱۷ تیرماه با حضور نمایندگان صندوق، سازمان فاوای شهرداری، سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط در صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق در حال برگزاری است.
ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در حوزه خدمات مکان‌محور شهری از موضوعات اصلی است که در این رویداد به آن پرداخته خواهد شد.

در رویداد خدمات مکان‌محور شهری، نیازهای مکان محور شهرداری تهران ارائه می‌شود و شرکت‌ها و استارت آپ های دارای طرح یا محصول مرتبط می‌توانند پیشنهادهای خود را برای رفع این نیازها ارائه کنند. محور نخستین و دومین رویداد InnoTehran، حوزه مدیریت پسماند شهری و آتش‌نشانی بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *