اخبار استارتاپی

ثبت نام شرکت ها و تیم های نوپای استارتاپی در طرح ایران هوشمند

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از ثبت نام ۱۴۹ شرکت و تیم نوپای استارتاپی در طرح ایران هوشمند خبر داد.

لیمو HR

در نشست خبری که با حضور رئیس سازمان فضایی کشور و دانشگاهیان و فعالان بخش خصوصی در حوزه کسب و کارهای فضاپایه برگزار شد حسین صمیمی، با بیان اینکه طرح ایران هوشمند با هدف حمایت از شرکت های نوپا و استارت آپ ها در حوزه فناوری اطلاعات و علوم فضایی شکل گرفته است، افزود: تاکنون ۱۲۹ شرکت نوپا و ۲۰ تیم نوپای استارت آپی در سامانه طرح ایران هوشمند ثبت نام کرده اند.

وی گفت: در راستای حمایت از فعالیت‌های استارت آپ ها در حوزه فناوری اطلاعات یک صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر با مشارکت ۴۰ درصدی دولت و ۶۰ درصد بخش خصوصی شکل گرفته است و آمادگی کامل برای حمایت از ایده های خلاقانه در زمینه فناوری اطلاعات و علوم فضایی را دارد.

همچنین حجت تار زاده معاون توسعه مدیریت سازمان فضایی کشور نیز در این نشست از توسعه فناوری فضایی و ایجاد ۴ ایستگاه ثابت و سیار کنترل ماهواره‌ای در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: یکی از ۴ نقطه مکان‌یابی شده در آذربایجان غربی و شهرستان سلماس قرار دارد که جز بهینه‌ترین نقاط مکان‌یابی شده در کشور است.

وی سیاست سازمان فضایی کشور را توسعه فعالیت‌ها از طریق استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان عنوان و اظهار کرد: ساخت دو ماهواره سنجش اپتیکی و ماهواره راداری و توسعه ایستگاه‌های زمینی از جمله مواردی است که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی درصدد به سرانجام رساندن آن هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *