اکوسیستمکسب و کارهای فین تک

چرا استارتاپ فینتک راه اندازی نکنیم!

در حاشیه 25امین جشنواره الکامپ همراه با پویا کندری مدیرعامل شتابدهنده فارابی

لیمو HR

در حاشیه آخرین روز از ۲۵امین نمایشگاه الکامپ در سالن ۱۱ این نمایشگاه پنلی با سخنرانی پویا کندری مدیرعامل شتاب دهنده فارابی با موضوع ” چرا استارتاپ فین تک راه اندازی نکنیم ” برگزار شد. شتاب دهنده فارابی از سال ۹۵ فعالیتش را به طور تخصصی بر روی حوزه فناوری های مالی یا همان فینتک آغاز کرد لازم به ذکر است شتاب دهنده فارابی به عنوان یک مجموعه دانش بنیان با دانشگاه شهید بهشتی در تعامل می باشد.

پوریا کندری در ابتدا به بررسی وضعیت فین تک در سایر اکوسیستم های کسب و کاری در سطح بین المللی پرداخت و بیان کرد در وضعیت کنونی اکوسیستم در بعضی از بخش‌های فینتک استارتاپ ها به اشباع رسیده اند و بهتر است افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ در حوزه فینتک را دارند به سراغ سایر بخش‌های فینتک بروند که از جمله این بخش‌ها می‌توان به اینشورتک ها اشاره کرد که هنوز جای ورود و رشد دارند. وی همچنین از کریپتوکارنسی ها (ارز رمزها) به عنوان بخشی جذاب برای ورود به بازار فینتک توسط استارتاپ ها یاد کرد.

پویا کندری مدیرعامل شتابدهنده فارابی

وی بیان کرد در حال حاضر در اکوسیستم های پویاتر فینتک مانند اکوسیستم آمریکا، با توجه به ضابطه مند بودن نظام بانکداری و پرداخت در آن کشورها استارتاپ های بسیاری بر روی کاستن از کمیسیون تراکنش‌های خرید و یا کاهش مدت زمان انجام انتقال پول در شبکه بانکداری بین المللی تمرکز کرده‌اند و امید است با پیشرفته تر شدن نظام بانکداری در آینده امثال این استارتاپ ها را در ایران مشاهده کنیم. وی همچنین تحریم‌ها را اساسی‌ترین چالش این روزهای استارتاپ های فینتک ایرانی نامید که باعث دور ماندن این استارتاپ ها از بازارهای بین المللی شده است.

کندری افزود از جمله دلایل اصلی که شاید افراد برای راه اندازی استارتاپ فینتک باید تجدید نظر کنند می‌توان به دو مورد اشاره کرد که مورد اول را می‌توان دیربازده بودن استارتاپ های حوزه فینتک بیان کرد و افراد قبل از ورود به این حوزه باید بدانند شاید حداقل ۱ و نیم سال تا بازدهی استارتاپ های حوزه فینتک فاصله داشته باشند و استارتاپ های این حوزه را با دیگر استارتاپ ها نمی توان مقایسه کرد.

دلیل دیگری که می‌توان بیان کرد بحث ارتباط با شرکت ها و سازمان‌هاست که می‌توان آن را در دو بخش دسترسی به بازار و مجوزها مطرح کرد. از آنجایی که در استارتاپ های فین تک از جمله مهمترین چالش‌ها بحث قوانین و نظارت‌های بسیار زیاد ارگان‌های بانکی بر روند فعالیت این کسب و کارها می‌باشد بهتر است این استارتاپ ها با شرکت‌هایی که دارای ارتباطات قوی در این زمینه می‌باشند همکاری کنند تا علاوه بر این مورد بتوانند با سهولت بیشتری به بازار هدفشان دسترسی داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *