اخبار استارتاپی

آغاز پیاده سازی پروژه پرونده الکترونیکی دانش آموزان در سال جاری

پروژه پرونده الکترونیکی از اول مهرماه سال جاری در وزارت آموزش و پرورش پیاده‌سازی خواهد شد.

سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اعلام خبر ارائه پرونده الکترونیکی دانش آموزان در سال جاری گفت: «یکی از مشکلات ما فراهم نبودن شرایط برقراری ارتباط آنلاین با خانواده‌ دانش آموزان است. آنها برای یکسری فعالیت ها مجبور هستند به مدارس مراجعه کنند و این در حالی است که به کمک سرویس های آنلاین می تواند تا حدود زیادی مراجعه حضوری آنها را کاهش داد.» به باور مهدی شرفی، مراجعه خانواده ها به مدارس یک ایراد است و این وزارتخانه برای از میان برداشتن این ایرادها راه حل هایی در نظر گرفته‌ است.

او در مورد این راه‌حل‌ها توضیح داد: «یکی از راه‌حل‌ها راه‌اندازی پرونده الکترونیکی است. از اول مهرماه قصد داریم پرونده الکترونیکی را در مدارس مقطع ابتدایی کل کشور پیاده‌سازی کنیم. با این‌کار هم خانواده‌ها به پرونده‌ فرزندان خود دسترسی دارند و هم معلمان امکان دسترسی به سوابق دانش آموزانشان را دارند. از طرف دیگر فکر می‌کنیم با کاهش مراجعه به مدارس یک خدمت بزرگ به محیط زیست هم انجام داده‌ایم،»

براساس اظهارات شرفی کار پیاده‌سازی پروژه پرونده الکترونیکی از مهرماه آغاز خواهد شد و در دی ماه و همزمان با امتحانات ترم اول عرضه اولین دوره خدمات این پرونده آغاز می‌شود. او در مورد خدمات پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان گفت: «در دی ماه دانش‌آموزان کارنامه‌های خود را به صورت اینترنتی دریافت می‌کنند. همچنین پرونده مدیریت کلاسی دانش‌آموزان هم الکترونیکی خواهد شد. در حال حاضر در کلاس‌های ابتدایی پوشه‌هایی به نام مدیریت کلاسی دانش‌آموزان موجود است که معلمان فعالیت دانش‌آموزان را در آن پوشه‌ها ثبت می‌کنند. در هر پایه برای هر دانش‌آموز یک پرونده تشکیل می‌شود.»

او ادامه داد: «در حال حاضر تمام این پرونده ها کاغذی است و وقتی سال تحصیلی به پایان می‌رسد این پوشه‌ها بایگانی می‌شود یا به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود. وقتی این خدمت الکترونیکی شود معلمان پایه‌های بالاتر می‌توانند خیلی راحت به پوشه فعالیت دانش‌آموز در سال قبل دسترسی داشته باشند و وضعیت دانش آموز و نقاط ضعف و قوت او را بسنجند.»

براساس اظهارات شرفی با راه‌اندازی پرونده الکترونیکی خانواده‌ها دیگر نیازی به پرونده کاغذی ندارند و در مدارس تنها با کدملی یا شماره شناسنامه تمام اطلاعات دانش‌آموزان به نمایش گذاشته می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *