اخبار استارتاپی

ایجاد بزرگترین مرکز شتابدهی شرق کشور در نیشابور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور در مرکز رشد فناوری نیشابور از شرکت های فناور این مجموعه دیدن کرد.

لیمو HR

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردهای سامانه همیاب ۲۴ در راستای ردیابی و اعلام سرقت کالاهای دیجیتال (موبایل تبلت لپتاپ) عنوان کردند: تحول دیجیتال کارآمدی را بالا می برد، ایشان فعالیت های سامانه را بررسی کرد و سپس در گفتگو با بنیان گذاران همیاب ۲۴ به بررسی مسایل و مشکلات سامانه پرداختند و راه حل هایی را در این راستا و در جهت از پیش رو برداشتن موانع ارایه نمودند و نیز حمایت خود را در این باب اعلام داشتند تا این سامانه بهتر از پیش به فعالیت های خود در جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده های قضایی در حوزه کالاهای دیجیتال ادامه دهد و خدمات ارزشمندتری را ارایه نماید.

مهدی جمشیدی هم بنیان گذار همیاب ۲۴ در این نشست پیرو توضیح خدمات سامانه بیان کردند: همیاب ۲۴ یک راهکار مدرن برای ردیابی کالاهای دیجیتال سرقتی یا گمشده می باشد. به لطف این استارت آپ ایرانی که اختصاصا برای استعلام و ردیابی کالاهای سرقتی (موبایل، تبلت و لپ تاپ) راه اندازی شده است، می توانید با خیال راحت پیگیری کالای سرقتی یا مفقودی خود را به این سامانه محول کنید. سامانه کشوری همیاب ۲۴ تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، کلانتری ها، اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور و بیش از ۸۵۰۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت فعالیت می کند.

در سفر دکتر آذری جهرمی به نیشابور، بهروز فتح آبادی مدیر توسعه تجاری همیاب ۲۴ به وزیر محترم خبر احداث بزرگترین محیط کار اشتراکی و شتابده دهنده شرق کشور را در شهر نیشابور داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز رشد فناوری نیشابور گفت: در این مرکز طرح هایی در سطح ملی در حال اجراست که بسیار جالب توجه بوده و نشان دهنده ظرفیت نیروهای مستعد و جوان نیشابور است. ایشان پس از بازدید از همیاب ۲۴ و شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در نشستی طولانی با مدیران این شرکت ها نیز به بیان مسائل و مشکلاتشان‌ پرداختند.

بازدید از دستاوردهای سامانه همیاب 24

دکتر اکبر امینی معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه این بازدید بیان کردند: در استان خراسان رضوی بیش از ۷۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد فعال هستند که از این تعداد بیش از ۱۰ درصد در مرکز رشد نیشابور هستند.

ایشان افزودند: برای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در این شرکت ها اشتغال زائی شده و امسال ۶۰ میلیارد تسهیلات برای این شرکتها اختصاص پیدا کرده است. و این شرکت ها از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات و ارائه خدمات فناوری با ارزش افزوده بالا داشته اند که سال گذشته بیش از یک میلیون دلار از این‌ محصولات و خدمات صادر شده است و استان خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان سومین استان دانش بنیان کشور است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *