رپرتاژ

دکترتو ساده ترین راه نوبت گیری از پزشکان

رشد روزافزون خدمات درمانی هر روز دنیا را با تغییرات جدید مواجه می‌کند. تکنولوژی راهکارهای مختلف و خلاقانه‌ای پیش روی ما گذاشته تا با توجه به مشکلات هر کشور خدمات جدیدی برای بهبود سیستم درمانی ارائه کنیم. دکترتو یکی از استارتاپ های فعال در حوزه سلامت الکترونیک ایران است که با هدف استفاده از امکانات تکنولوژی در حوزه سلامت از ۳ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد.

دکترتو چیست؟

سامانه نوبت دهی اینترنتی دکترتو بهترین راه نوبت گیری از پزشکان است. هدف دکترتو ایجاد امکاناتی در فضای درمانی کشور است تا پزشکان متخصص و متعهد در محیطی مملو از احترام و اعتماد در کنار شهروندان قرار گیرند. هر کاربر می‌تواند با کمک سایت دکترتو در کوتاه‌ترین زمان پزشک مناسب خود را بیابد و به راحتی نوبت ویزیت بگیرد.

تمام پزشکان عضو سامانه دکترتو در سایت دکترتو یک صفحه شخصی دارند که اطلاعات کامل مطب، بیوگرافی، سوابق و افتخارات، ویدیوها و مقالات پزشک در آن قرار دارد. همچنین پزشک ساعت‌هایی را برای نوبت گیری اینترنتی مشخص کرده است که بیماران می‌توانند به شکل مستقیم با انتخاب زمان مورد نظرشان نوبت ویزیت بگیرند. در نتیجه بیمار از طریق این پروفایل با پزشک آشنا می‌شود و تجربه‌ی کاربران دیگر را مطالعه می‌کند. سپس در زمان مورد نظر نوبت می‌گیرد.

سامانه دکترتو کمک می‌کند تا افراد بتوانند:

  • لیست پزشکان شهر خود را بر اساس مکان، زمان، تخصص، بیمه و جنسیت مشاهده کنند.
  • آدرس مطب پزشکان را روی نقشه جست و جو کنند.
  • در کوتاه‌ترین زمان از پزشک مورد نظرشان نوبت بگیرند.
  • اطلاعات کامل و به روز پزشک شامل آدرس و تلفن مطب، سوابق، بیوگرافی و افتخارات را مشاهده کنند.
  • از حضور پزشک در مطب و نوبت گرفته شده مطمئن باشند.
  • در صورت نیاز نوبت گرفته شده را لغو کنند.

پزشکان با تخصص‌‌ها و فوق تخصص‌های مختلف

یکی از مزیت‌های دکترتو حضور پزشکان در تخصص‌ها و فوق تخصص‌های مختلف است. پزشکان در شهرهای مختلف در تخصص‌های پر مراجعه مثل زنان زایمان و نازایی، اورولوژی، مغز و اعصاب، کودکان و گوارش و کبد، پوست مو و زیبایی، روانپزشکی و… در دکترتو حضور دارند. در نتیجه اگر یک نفر در تهران بخواهد برای مثال از دکتر کودکان خوب در تهران یا دکتر زنان خوب در تهران نوبت بگیرد به راحتی به لیست پزشکان تهران در این تخصص مراجعه می‌کند و با یافتن پزشک مناسب نوبت خود را ثبت می‌کند.

پزشکان با تخصص‌‌ها و فوق تخصص‌های مختلف در دکترتونوبت دهی اینترنتی دکترتو و سلامت الکترونیک ایران

خدمات قابل ارائه در حوزه سلامت الکترونیک بسیار گسترده و متنوع است. اما استفاده از حداکثر قابلیت‌های سلامت الکترونیک نیاز به ایجاد بستری مناسب دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای ایجاد این بستر، جلب اعتماد پزشک و بیمار در حوزه سلامت الکترونیک است.

استفاده از امکانات تکنولوژی برای ارئه‌ی بهتر خدمات درمانی تجربه‌ی کاملا جدیدی برای بیمار و پزشک است. به همین دلیل راه‌اندازی سرویس نوبت‌دهی اینترنتی مطب در کیفیتی مناسب که هم پزشک و هم بیمار را راضی نگه دارد اولویت دکترتو بود. چرا که نوبت‌دهی اینترنتی قدم ابتدایی و مهمی برای ایجاد این تعامل سازنده و باز کردن فضای سلامت الکترونیک در فضای درمانی کشور است.

امروز بیش از ۱۶۰۰ پزشک از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، بوشهر، بندرعباس و اهواز نوبت‌دهی اینترنتی مطب خود را از طریق سامانه دکترتو فعال کرده‌اند و بسیاری از شهروندان برای مراجعه به پزشک مورد نظر خود یا یافتن پزشک مناسب از طریق سامانه دکترتو اقدام می‌کنند. همچنین به زودی خدمات دکترتو در شهرهای دیگر ایران هم فعال می‌شود.

دکترتو برای پزشکان

شاید تا چند سال پیش که اینترنت تا این اندازه در دسترس همه نبود امکان نوبت‌دهی اینترنتی مطب چندان کاربردی نداشت. اما امروز امکان نوبت گیری اینترنتی پزشک یکی از مهم‌ترین نیازهای هر مطب است.

پزشکان با عضویت در وبسایت دکترتو می‌توانند به سادگی نوبت دهی اینترنتی مطب خود را فعال کنند تا بیمارانشان از هر نقطه‌ی ایران نوبت بگیرند. همچنین دکترتو علاوه بر اینکه سایت نوبت دهی پزشکان است امکان مدیریت مطب و تنظیم نوبت‌ها را هم برای پزشک و منشی فراهم می‌کند.

یکی از نیازهای اصلی پزشکان حضور فعال در فضای اینترنت است. دسترسی عموم مردم به اینترنت این امکان را به پزشکان می‌دهد تا توضیحات ضروری یا اطلاع‌رسانی‌های معمول را بسیار آسان‌تر به بیماران خود منتقل کنند. به همین منظور پزشکان عضو در دکترتو علاوه بر فعال‌سازی نوبت دهی اینترنتی مطب، مقالات، ویدیوها و بیوگرافیشان را هم در صفحه شخصی خود قرار می‌دهند تا ارتباط فعالی با بیماران ایجاد کنند.

نوبت‌دهی اینترنتی دکترتو؛ آغاز یک راه طولانی

شاید تا چند سال پیش کمتر پزشک یا مرکز درمانی به راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی اعتماد داشت. مخصوصا که حوزه‌ی درمان و پزشکی حوزه‌ی بسیار حساسی است و فرصت آزمون و خطای چندانی در آن وجود ندارد. با این حال دکترتو توانسته است با فراهم کردن امکان نوبت‌دهی اینترنتی در کیفیت مناسب، اعتماد و توجه پزشکان و مراکز درمانی را به سلامت الکترونیک و مزایای فراوان آن جلب کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *