اخبار استارتاپی

سرعت بالای رسوخ نوآوری در زندگی مردم با حضور استارتاپ ها

رییس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر نقش ویژه استارتاپ ها در توسعه کشور، گفت: حضور استارتاپ ها در جامعه به رسوخ نوآوری در بطن جامعه منتج شده است.

اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری درباره ضرورت شکل گیری و حمایت از استارتاپ ها در کشور، تصریح کرد: فعالان و نوآوران زیست بوم استارتاپی در کشور نقش مهمی در تغییر و تحولات علمی و فناورانه کشور دارند و این حضور تاثیرگذار یکی از مهم ترین عوامل اقتدار و بلوغ اقتصادی در گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانایی محور کشور محسوب می شوند.

وی افزود: شکل گیری زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور با حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها سرعت بیشتری گرفت. این استارتاپ ها بودند که زمینه ورود نوآوری در جامعه را معنی دارتر کردند. به گفته قادری‌فر، در حال حاضر بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ استارتاپ ایرانی در این زیست بوم مشغول فعالیت هستند که به عنوان بزرگترین اکوسیستم های آسیای جنوب غربی و منطقه منا به شمار می رویم. این رقم یعنی اینکه ایده های نوآورانه و فناوارنه در کشور به سرعت در حال رشد هستند.

وی همچنین تصریح کرد: توسعه ایده های نوآورانه نقشی تاثیرگذار در زندگی روزمره مردم دارد و می تواند در افزایش رفاه عمومی جامعه و سطح رضایت مندی مردم نمود بیشتری داشته باشد.

قادری فر به شکل گیری نسل دوم زیست بوم نوآوری در کشور اشاره کرد و افزود: با ظهور استارتاپ های حوزه فناوری در نسل دوم پس از شکل گیری استارتاپ های خدماتی شاهد نقش آفرینی برجسته تر فعالان زیست بوم نوآوری برای حل مشکلات فناورانه و گسستن حلقه های وارداتی در کشور هستیم .

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *