اخبار استارتاپی

افتتاح اولین کارخانه نوآوری غرب کشور

اولین کارخانه نوآوری غرب کشور با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در شرکت مادر تخصصی و دانش‌بنیان ماشین‌سازی اراک افتتاح شد.

سورنا ستاری در جریان بازدید از شرکت ماشین سازی اراک با بیان اینکه کارخانه ماشین سازی قدم های خوبی را در حوزه اقتصاد دانش بنیان برداشته است، اظهار کرد: کارخانه ماشین سازی در این حوزه از سیستم سنتی جدا شده و به سمت محصولات دانش بنیان تعییر جهت می دهد. شتابدهنده ها و شرکت های جدیدی که از این مجموعه خارج می شوند، قطعا در آینده می تواند بخشی از اقتصاد کارخانه را رقم بزنند.

وی افزود: امیدواریم اینگونه اتفاقات در ایجاد کارخانجات نوآوری که سبب ایجاد و زایش تعداد زیادی استارتاپ و شرکت دانش بنیان می شود، توسعه جدی و فرهنگ نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در استان به همراه داشته باشد. معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: حمایت مجموعه‌های بزرگ مثل ماشین‌سازی از جوانان در راستای توسعه کارشان و رسیدن به این مهم که با محصولات قبلی نمی‌توانند اقتصاد موفق و ارزش افزوده بالا داشته باشند، موفقیت بزرگی برای اقتصاد دانش بنیان محسوب می‌شود.

ستاری بیان کرد: این نوع اقتصاد که بر پایه نیروی انسانی شکل می‌گیرد، بهترین راه برای افزایش بهره‌وری و ارتقای ارزش افزوده است که مدلی مطلوب برای توسعه پایدار محسوب می‌شود.

با توجه به ضرورت احداث کارخانه‌های نوآور و نظر به امکانات بالقوه موجود در شرکت مادر تخصصی ماشین سازی اراک و ذیل تفاهم نامه مشترکی که بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ماشین سازی اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی به امضا رسیده، اولین کارخانه نوآوری غرب کشور در محل یکی از کارگاه‌های بزرگ این شرکت راه‌اندازی شد که هدف از این کار راه‌اندازی کارخانه‌های کسب و کار، تجمیع منابع، تسهیل رشد کسب و کارها و افزایش شانس موفقیت آنها عنوان شده است.

کارخانه نوآوری ضمن در اختیار قرار دادن فضای اشتراک کاری، امکان تعامل و همفکری مجموعه کارآفرینی را فراهم آورده و پاسخگوی تمامی نیازهای حوزه کسب و کار اعم از مشاوره بازار، مربیگری، مشاوره محصول، ارزیابی، جذب سرمایه گذار، تبلیغات و غیره خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *