معرفی استارتاپکسب و کارهای فین تک

میهر ؛ ارز دیجیتال رمزنگاری شده در دل اکوسیستم فینتک

معرفی استارتاپ میهر و مصاحبه با مدیر مسئول اپلیکیشن میهر

اگر بخواهیم ارز دیجیتال را خیلی ساده تعریف کنیم می توان آن را شکل خاصی از پول دیجیتال که بر پایه علم رمزنگاری  ایجاد شده است معرفی کرد. ارزهای دیجیتال همانند شمشیری دولبه برای اکوسیستم هستند که می توانند در کنار مضر بودن از دید دولت، باعث افزایش سهولت دسترسی افراد به بازارهای جهانی شوند؛ از جمله مشکلاتی که در پی تحریم ها گریبان گیر همه، مخصوصا افراد فعال در اکوسیستم شده است بحث خرید از سایت های خارجی و مشکلاتی است که در پرداخت های بین المللی پیش می آید. در این راه استارتاپ های زیادی با قصد سهولت بخشیدن به این امر به وجود آمده اند. در این مقاله ما به سراغ یکی از این استارتاپ ها رفتیم که شما را به خواندن این گپ و گفت دعوت میکنیم.

در ابتدا خود را معرفی کرده و نحوه عملکرد میهر را توضیح دهید.

من کمیل کربلایی مدیر مسئول اپلیکیشن میهر هستم. میهر یک کسب و کار ارز دیجیتال استیبل است؛ در واقع یک استیبل کوین است که در بستر اتریوم توسعه داده شده است. ارزش آن همواره یک دلار و ارزش ریالی آن براساس نرخ دلار در بازار آزاد تهران تعیین می‌شود.

هدف از راه اندازی میهر این است که کاربران ایرانی بتوانند از طریق کیف پول موجود در اپلیکیشن، میهر را خریداری کنند و پرداخت‌های خرد خود را از طریق درگاه‌های خارجی انجام دهند که از این طریق واسطه‌هایی مانند صرافی‌ها حذف شده اند.

کاربران می‌توانند هر میهر را معادل ۱ دلار بصورت ریالی خریداری نموده و اگر قصد خرید از سایتی را دارند می‌توانند لینک خرید را برای ما ارسال کنند تا ما برای آن‌ها خرید را انجام بدهیم که ممکن است صرفا هزینه ای در جهت حمل و یا ترخیص کالا از کاربر دریافت شود. در حوزه‌های کتاب و مقالات نیز به همین صورت می‌توانیم برای آن‌ها خرید انجام دهیم، راه دیگر این است که کارت‌های پرداخت بین الملل مانند مستر کارت را از اپلیکیشن ما بخرند و خود آن را شارژ کنند.

وجه تمایز شما با اپلیکیشن‌های مشابه در چیست؟

مهمترین تفاوت ما با رقبا در این است که میهر هم کارمزد کم‌تری از کاربر دریافت و هم سریعتر و راحت‌تر کار را انجام می‌دهد، از طرفی چون میهر بر پایه اتریوم می‌باشد کار نقل و انتقال پول را هم به سرعت و با امنیت بالا انجام می‌دهد، از طرفی هزینه نقل و انتقال برای کاربرانی که از میهر استفاده می‌کنند بسیار کمتر از سایر روش های نقل و انتقالی است.

آیا میهر یک شرکت ایرانی است؟

خیر. میهر یک شرکت مستقر در ارمنستان است که ما با همکاری آن شرکت، کیف پول و کریپتوی خود را توسعه دادیم؛ زیرا ارمنستان در حوزه بلاک چین عملکرد خوبی دارد و تکنولوژی پیشرفته ای دارد.

تاکنون جذب سرمایه داشته اید؟

خیر.

در برخی از درگاه‌های پرداخت برای افرادی که قصد آنالیز دیتا را دارند، امکان کار با PayPal نیز فراهم شده است، آیا شما نیز PayPal را تحت پوشش دارید؟

ما در راستای توسعه محصول در نظر داریم که کاربر معادل میهر را بدهد و ما از طریق PayPal یا امثال آن، پرداخت را انجام دهیم؛ این را هم بگویم که PayPal کارمزدهای خود را دریافت می‌کند، درحالی که ما کارمزدی دریافت نمی‌کنیم. البته در نسخه‌های بعدی قصد داریم میهر را به ارزهای دیجیتال دیگر و بالعکس تبدیل کنیم.

معرفی استارتاپ میهر
معرفی استارتاپ میهر

چرا ارز پایه خود را اتریوم انتخاب کرده اید؟ آیا پرریسک نیست؟

خیر. با توجه به مدل کسب و کار انتخاب شده ، ریسک های آن را پوشش داده ایم.

بعضی از از کارگزاری ها که تبادل ارز انجام می‌دهند، نرخ دلار ۱۳ تومانی را ۱۵ تومان حساب می کنند، آیا شما هم چنین عملکردی دارید؟

خیر. نرخ دلاری که ما انتخاب می‌کنیم متوسط نرخ دلار بازار است و اگر اپلیکیشن را بررسی کنید، متوجه می‌شوید نرخ دلار طبق نرخ بازار دائم تغییر می‌کند و در اپلیکیشن نرخ تبدیل دلار به ریال بصورت لحظه ای آپدیت شده و به کاربر اعلام می‌شود.

آیا شرکت ارمنی میهر ریسک تحریم‌های مورد توجه ایران را میپذیرد؟

با توجه به همکاری ما با یک شرکت خارجی، نقل و انتقالات مالی از طریق آن شرکت انجام می‌شود و حساب‌های مبدا و مقصد ایرانی نیستند و از این نظر تحریم‌ها تاثیری بر کسب و کار میهر ندارد و خطری میهر را تهدید نمی‌کند.

در حوزه فینتک تنها در بخش انتقال پول فعالیت دارید؟

 بله. در حال حاضر تنها در این بخش فعال هستیم. تصمیم‌هایی برای توسعه محصول مانند ورود به حوزه بازی را نیز داریم که تیم ما هم اکنون در حال کار برای توسعه این بخش می‌باشد.

درگاه پرداخت میهر درگاه اینترنتی ایرانی است؟

بله. درگاه بانکی ایرانی است و کاربران از طریق دستگاه‌های ایرانی مبلغ ریالی خود را واریز می‌کنند و سایر کارها و خرید میهر و … را شرکت با استفاده از ساز و کار خود انجام می‌دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *