اخبار استارتاپی

آمادگی همکاری وزارت امور خارجه با بخش های دانش بنیان کشور

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر این‌که اقتصاد دانش بنیان راه نجات برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود، گفت: اقتصاد دانش بنیان فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند تا اقتصاد سوبسید زده و سیاست‌زده کشور را اصلاح کنیم.

لیمو HR

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان راه نجات برای اقتصاد کشور به شمار می رود، گفت: اقتصاد دانش بنیان فرصتی را برای ما ایجاد می کند تا اقتصاد سوبسید زده و سیاست زده کشور را اصلاح کنیم و وزارت امور خارجه نیز آماده همکاری با بخش های دانش بنیان کشور است.

دکتر غلامرضا انصاری امروز در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با اشاره به بازدیدهای وزیر امور خارجه از پارک فناوری پردیس، افزود: پس از این بازدید اشتیاق زیادی در وزارت امور خارجه برای همکاری با این پارک ایجاد شد و بر این اساس ما نیروهای خود را بسیج کردیم تا با این پارک همکاری هایی داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم با توانمندی‌های محققان کشور بیشتر آشنا شویم.

وی توسعه اقتصاد دانش بنیان را یکی از آثار انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: در چهل سال گذشته اعتماد به نفسی که ناشی از انقلاب اسلامی بوده است در ایران ایجاد شد و شاهدیم که این اعتماد به نفس در ملت‌های مسلمان سایر کشورها نیز ایجاد شده است. انصاری خاطر نشان کرد:‌ امروز وضعیت ابرقدرت‌ها و به ویژه آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که ملت‌های منطقه حتی بسیار کوچک به اعتماد به نفسی رسیده‌اند که منجر به ایجاد ائتلاف‌های بزرگ شده است و این امر ناشی از اعتماد به نفسی است که در ملت ایران ایجاد شده است.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، اقتصاد دانش بنیان را راه نجاتی برای اقتصاد کشورها دانست و یاد آور شد: اقتصاد دانش بنیان نیز فرصتی را ایجاد خواهد کرد که اقتصاد سوبسید زده و سیاست زده کشور را اصلاح کنیم. این امر کار سختی است، ولی با حمایت و پشتیبانی همه ارگان‌ها محقق خواهد شد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، اقتصاد دانش بنیان را دارای دو ویژگی دانست و توضیح داد: یکی از ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان آن است که بر اساس “شعار ما می‌توانیم”، “اعتماد به نفس” ایجاد خواهد شد و ویژگی دیگر آن جوان بودن محققانی است که در این عرصه گام به میدان نهاده‌اند. وی با بیان این که همه افرادی که در حوزه اقتصاد دانش بنیان وارد شده‌اند، عمدتا از قشر جوان و با فکر نو هستند و به فناوری روز دنیا دسترسی دارند، خاطر نشان کرد: فعالیت این محققان جوان که علی‌رغم سختی‌های موجود در سیستم اداری به عنوان نماد اقتصاد دانش‌بنیان پا به میدان نهاده‌اند، دست کمی از تلاش‌های بسیجیان اول انقلاب ندارد.

انصاری با بیان این که امروزه ایران از نظر سیاسی و همچنین از نظر توان نظامی در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در بعد اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی برای اولین بار در سال جاری از سوی دولت روحانی اعلام شده است که بودجه سال آینده کشور بودجه بدون نفت است. این امر هر چند که اقدام مشکلی است، ولی قرار است در ساختار بودجه کشور تغییراتی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: تنها راه آرام کردن محیط و زمینه سازی برای اجرای تغییرات آن است که با تمرکز بیشتر بر اقتصاد دانش بنیان در مسیر انتقال بزرگ از اقتصاد آسیب‌پذیر نفتی به اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم. وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه شرکت‌های دانش بنیان این دوره انتقال را طی کنیم و یادآور شد: وزارت امور خارجه نیز آمادگی خود را برای همکاری با توسعه اقتصاد دانش بنیان اعلام می‌کند و در این راستا معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه فعال شده است.

به گفته وی در معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اداره کل اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و ذیل آن نیز اداره‌ ویژه‌ای با عنوان اقتصاد فناوری‌های نو و دانش‌بنیان راه اندازی شده است. انصاری تاکید کرد: ما در این معاونت آمادگی داریم که با در اختیار قرار داشتن اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان این اطلاعات را به طرف‌های خارجی برای ورود سرمایه های خارجی به کشور دهیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به راه‌اندازی سایتی برای دریافت اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد:‌ فاز اول این سایت که حاوی اطلاعات شرکت‌ها می‌شود، راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز دوم این سایت تکمیل شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *