اخبار استارتاپی

لزوم شکسته شدن مرز بین شرکت های نوآور و شرکت های بزرگ

معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر دولت و شرکت های بزرگ مرزها را برای شرکت های نوآور باز نکنند، در رقابت جهانی موفق نخواهند بود.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صنایع غذایی نسبت به سایر صنایع کارنامه قابل قبولی دارند و دسترسی به مواد اولیه، اشتغالزایی، وجود پتانسیل های ویژه در تولید غذای حلال از مزیت های این صنعت به شمار می رود.

وی با اشاره به میزان صادرات صنعت غذایی در سال ۹۷ گفت: ۹.۷ میلیارد ریال میزان صادرات در حوزه آشامیدنی داشته ایم و در مقابل ۵.۰۵ میلیارد دلار میزان واردات این صنعت در سال ۹۷ برآورد شده است که شامل فرآوری برنج نیز می شود. زرندی با بیان اینکه ۴ الی ۵ قلم اول واردات کشور شامل: برنج، گندم، ذرت، لوبیای سویا می شود، گفت: این صنعت پتانسیل های خوبی دارد از این رو نیاز است که نگاه جدیدی در مراحل تامین آن اختصاص دهیم؛ اما در مقابل کل صنعت غذایی مشکلات دیگری هم دارد که نیاز است تحولاتی در ساختار آن شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بلااستفاده ای در صنعت غذایی مشاهده می شود گفت: این صنعت و سایر صنایع به شدت در حال تغییر و تحولات هستند مخصوصا که انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است و این نگاه جدید را می طلبد. معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ضروری است که برنامه های وزارتخانه تمرکز به موضوعات نوآوری و استفاده از ظرفیت های انقلاب صنعتی چهارم را در سال ۹۹ در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت این فضا را در صنایع مختلف آغاز کرده است، گفت: ما باید با نگاه جدیدی پیش برویم و دیدگاه های خود را متحول کنیم که این نگاه جدید فضا و قانون گذاری های جدیدی را می طلبد. معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما در وزارتخانه چهار تحول صنعتی را در نظر گرفته ایم، گفت: استفاده از بخار در صنعت، انرژی الکتریسته، فناوری اطلاعات از جمله صنایعی هستند که ما به آنها ورود پیدا کرده ایم.

زرندی تاکید کرد: ورود تکنولوژی های جدید مانند اینترنت اشیا، بیگ دیتا، پرینترهای سه بعدی، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و … همه اینها خودشان را در صنعت نشان می دهند. وی ادامه داد: امسال سرفصلی از همکاری ها را با شرکت های صنایع کوچک و سازمان گسترش آغاز کردیم تا بتوانیم شاهد تحولاتی باشیم.

معاون وزارت صنعت گفت: باید تحول جدی در برنامه ریزی ها داشته باشیم؛ حضور شرکت های دانش بنیان در کنار شرکت های بزرگ می تواند یک سری گپ هایی را پر کند در واقع شرکت های بزرگ می توانند به واسطه شرکت های کوچک که نیروهای جوان در آنها فعال هستند پروژه های خود را توسعه دهند. وی تاکید کرد: اگر دولت و شرکت های بزرگ مرزها را برای شرکت های نوآور باز نکنند در رقابت جهانی باز می مانیم در همین راستا ما علاقه مند به ارتباط شرکت های بزرگ صنعتی و شرکت های دانش بنیان و نوآور هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *