اخبار استارتاپی

برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات در کربلا

نخستین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات عراق با حمایت وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در کربلا برگزار می شود.

داوود ادیب رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران در تشریح برگزاری این نمایشگاه گفت: عراق همسایه غربی ایران از مهمترین شرکای تجاری منطقه برای ایران محسوب می شود و در ۱۰ سال اخیر، تبدیل به بزرگترین فرصت تجاری دنیا شده و این موقعیت برای ایران به عنوان همسایه ای با کیلومترها مرز مشترک، حائز اهمیت است. وی گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات کربلا با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، ۹ تا ۱۲ مهرماه امسال برگزار می شود.

ادیب با بیان اینکه روند صادرات مثبت در سالهای اخیر نشان‌دهنده عزم سیاسی دو کشور برای گسترش مراودات تجاری و بانکی است گفت: در قانون مالکیت کشور عراق به افراد و نهادهای داخلی و خارجی اجازه داده می‌شود تا جهت سرمایه گذاری خصوصی و توسعه ملی، نسبت به مالکیت زمین به طور خصوصی اقدام کنند .

وی با تاکید بر اینکه در مورد بازار عراق نباید کوتاه‌ مدت فکر کرد بلکه باید نگاه بلند مدت و توأمان به این بازار داشت، افزود: تاسیس پایگاه صادراتی دائمی در عراق و تخصیص یک دفتر به اتحادیه صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران به عنوان اصلی‌ترین تشکل صادراتی این حوزه از جمله برنامه های مهم اتحادیه در این رویداد است.

ادیب با تاکید بر رشد روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با عراق طی سالهای اخیر، اضافه کرد: در حال حاضر عراق یکی از بهترین بازارهای صادراتی کشورمان به حساب می‌آید اما شناخت رقبای تجاری در بازارهای هدف برای صادرکنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طبق بررسی ها، رقبای تجاری ایران در بازار عراق، کشورهای ترکیه، چین، اردن، مصر، عربستان، آلمان، کره جنوبی، امریکا، انگلستان و لبنان هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران، معافیت از انواع مالیاتهای داخلی، معافیت از عوارض گمرکی خروجی و ورودی، صدور اقامت جهت سرمایه گذاران و تمامی کارکنان خارجی آنها، تامین امنیت افراد، تجهیزات و محل پروژه ها و امکان ممنوعیت کالاهای مشابه وارداتی در صورت تولید در عراق توسط سرمایه‌گذاران را از مهم ترین مزایا و مشوق ها برای سرمایه گذاری در این کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: امکان صادرات به اتحادیه کشورهای عربی بدون عوارض گمرکی، در اختیار گذاشتن زمین و مکان های متناسب با پروژه‌های سرمایه گذاری به صورت رایگان، امکان ورود و خروج بدون مانع و قید شرط سرمایه و سود سرمایه گذاری از کشور و ارائه سوخت ارزان قیمت به واحدهای سرمایه گذاری از دیگر مزایای حضور کسب و کارها در این کشور محسوب می شود و طبیعی است برگزاری اولین نمایشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کربلا برای شرکت های فعال در این حوزه فرصت مناسبی به منظور فعالیت در این کشور خواهد بود.

ادیب با اشاره به پیشنهادات اتحادیه برای حضور موفق و نه نمایشی در کشورهای هدف، خواستار اجرایی شدن این پیشنهادات و حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: شناسایی و ایجاد تعامل بین صادرکنندگان کالاها و خدمات ایرانی و واردکنندگان بالقوه کالا و خدمات از ایران در عراق و بالعکس از اقداماتی است که اتحادیه می تواند انجام دهد که این امر می تواند مشکلات ناشی از انتقال پول را تسهیل کرده و مدل هایی را برای تهاتر یا انتقال بدون دردسر پول فراهم سازد.

وی ارسال مناقصه های منتشرشده در عراق برای صادرکنندگان یا تولید کنندگان ایرانی از طریق اتحادیه، کمک به معرفی و تبلیغ کالاها و خدمات صادراتی ایران و ارائه نظرات مشورتی در این زمینه به صادرکنندگان ایرانی و کمک به حل و فصل دعاوی تجاری که بین صادرکنندگان ایرانی و طرف های تجاری آنها در کشور عراق به وجود می آید را با حمایت دولت از جمله قابلیت های حضوری موفق در بازار کشورهای هدف و از جمله عراق برشمرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *