اخبار استارتاپی

۹۱ درصد از سرمایه گذاری در استارتاپ ها خصوصی است

براساس گزارش تجارت الکترونیکی ۹۱ درصد از استارتاپ ها سرمایه گذار خصوصی دارند.

لیمو HR

بر اساس گزارش تجارت الکترونیکی ۹۱ درصد از استارتاپ ها سرمایه خصوصی دارند. بر اساس این آمار ۵۸ درصد کسب و کارها بیش از یک سال فعالیت دارند. گزارش تجارت الکترونیک می گوید ۴۹،۱۹۷ کسب و کار دارای اینماد هستند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک در تازه‌ترین آمار خود گزارش تجارت الکترونیکی در سال ۹۷ را منتشر کرد. بخشی از گزارش به شرح زیر است:

ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۶، ۸۱/۲۸٪ و در سال ۹۷، ۷۸/۱۴٪ بوده است که بالاتر از میانگین جهانی می‌باشد. ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بارشد ۲/۵۴ درصدی از ۱۱۰/۷ درصد در سال ۹۶ به ۱۱۳/۳۴ درصدی در سال ۹۷ رسیده است.

نرخ کاربران اینترنت در ایران از ۶۴٪ در سال ۹۶ به ۷۰ درصد در سال ۹۷ رسیده است. طبق این آمار، ایران جزو۲۰ کشور جهان است و در رتبه ۱۶ قرار دارد.ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۶، ۸۱/۲۸٪ و در سال ۹۷، ۷۸/۱۴٪ بوده است که بالاتر از میانگین جهانی است. تعداد کل تراکنش‌های خرید اینترنتی ۱،۱۱۲،۹۶۶،۷۱۶ بوده است.

درصد تغییرات تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت به بازار ۳۷.۸۸٪ ‏و درصد تغییرات تجارت الکترونیکی در مقایسه با GDP _ ٪۵.۲۸ بوده است. درصد میزان تغییرات در تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی و ۳۰ درصد میزان تغییر در مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی بوده است.

‏تهران بیشترین سهم خرید از پایانه اینترنتی تراکتش‌های بانکی را داشته است. ۴۹،۱۹۷ کسب و کار دارای اینماد هستند. ‏۶۴٪ سهم فروشگاه‌های آنلاین عمومی ‏۱۵٪ سهم آموزش و ۱۰٪ سهم تولید محتوا می‌باشد.

۲۴ درصد از کسب و کارها حقوقی و ۷۶ درصد کسب و کارها حقیقی‌اند. براساس گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک، ۹۵ درصد کسب و کارها ۱تا۵ کارمند دارند و تنها ۵ درصد کسب و کارها بیش از ۵۰ کارمند دارند. ‏۵۸ درصد کسب و کارها بیش از یک سال فعالیت دارند. توزیع جنسیتی با ۱۳ درصد سهم زنان و ۸۷ درصد سهم مردان می‌باشد. درصد زنان مالک کسب و کار نسبت به سال گذشته از ۹ درصد به ۱۳ درصد رسیده است. سهم آقایان در خرید ۶۷درصد و سهم خانم‌ها ۳۳ درصد است. ۶۳ درصد خرید از کسب و کارها توسط جوانان صورت می‌گیرد. ۹۱ درصد از سرمایه گذاری در استارتاپ ها با سرمایه خصوصی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *