اخبار استارتاپی

ارائه عمده مشوق های دانش بنیان ها در پارک های فناوری

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: عمده مشوق‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان، در پارک های فناوری ارائه می‌شود.

محسن علی اکبریان از نقش موثر پارک های فناوری در دوران تحریم اقتصادی گفت و افزود: در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم و دانش و فناوری داشته ایم، طبیعتاً توانسته ایم فرصت های بیشتری را برای ایجاد کسب و کار ها داشته باشیم.

وی گفت: سابقه ایجاد پارک های فناوری در ایران به دهه ۸۰ باز می‌گردد و در حال حاضر بیش از ۴۰ پارک فناوری در کشور داریم که نخستین پارک تاسیس شده، پارک فناوری پردیس است که در همان اوایل دهه ۸۰ هسته اولیه‌اش تشکیل شد و تا به امروز که بیش از ۱۸ سال از عمر آن می‌گذرد، توانسته است عملاً توسعه‌ی زیادی را برای شرکت‌های فناوری ایجاد کند.

وی گفت: پارک‌های فناوری ابزارها و بسترهایی برای حمایت و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری هستند که در همه کشورها با همین ادبیات شناخته می‌شوند، این شرکت‌ها شامل شرکت‌های استارت آپی تا شرکت‌های بزرگتر و بالغ تر را شامل می‌شوند که برای رشد و توسعه کسب و کارشان نیازمند مشوق‌ها و کمک‌های دولتی و حاکمیتی هستند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور در پارک فناوری پردیس درباره بستر سیاست‌های حمایتی دولتی از شرکت های دانش بنیان گفت: عمده این مشوق‌ها برای شرکت‌های حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، در بسترهایی مانند پارک های علم و فناوری ارائه می‌شود.

وی از نقش موثر پارک‌های فناوری در دوران تحریم برای اقتصاد کشور گفت و بیان کرد: در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم، دانش و فناوری داشته‌ایم، طبیعتا توانسته‌ایم فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آنها ایجاد کنیم و همچنین با فرهنگ سازی و جهت گیری هایی که در آموزش عالی صورت گرفته و ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان کشور، می‌توانیم از یک اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت که به راحتی قابل تحریم است، به سمت یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

علی اکبریان تصریح کرد: مسیر طی شده برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان جهت کاهش آثار تحریم، تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده و سرعت پیشرفت در سال‌های گذشته بیشتر شده است اما هنوز با سرعت مطلوب فاصله داریم.

برچسب ها

مهسا رستمی

کارشناسی هنر دانشگاه تهران، کارشناس تولید محتوا در اکوموتیو

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *