اخبار استارتاپی

ارائه عمده مشوق های دانش بنیان ها در پارک های فناوری

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور پارک فناوری پردیس گفت: عمده مشوق‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان، در پارک های فناوری ارائه می‌شود.

لیمو HR

محسن علی اکبریان از نقش موثر پارک های فناوری در دوران تحریم اقتصادی گفت و افزود: در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم و دانش و فناوری داشته ایم، طبیعتاً توانسته ایم فرصت های بیشتری را برای ایجاد کسب و کار ها داشته باشیم.

وی گفت: سابقه ایجاد پارک های فناوری در ایران به دهه ۸۰ باز می‌گردد و در حال حاضر بیش از ۴۰ پارک فناوری در کشور داریم که نخستین پارک تاسیس شده، پارک فناوری پردیس است که در همان اوایل دهه ۸۰ هسته اولیه‌اش تشکیل شد و تا به امروز که بیش از ۱۸ سال از عمر آن می‌گذرد، توانسته است عملاً توسعه‌ی زیادی را برای شرکت‌های فناوری ایجاد کند.

وی گفت: پارک‌های فناوری ابزارها و بسترهایی برای حمایت و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری هستند که در همه کشورها با همین ادبیات شناخته می‌شوند، این شرکت‌ها شامل شرکت‌های استارت آپی تا شرکت‌های بزرگتر و بالغ تر را شامل می‌شوند که برای رشد و توسعه کسب و کارشان نیازمند مشوق‌ها و کمک‌های دولتی و حاکمیتی هستند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحدهای فناور در پارک فناوری پردیس درباره بستر سیاست‌های حمایتی دولتی از شرکت های دانش بنیان گفت: عمده این مشوق‌ها برای شرکت‌های حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، در بسترهایی مانند پارک های علم و فناوری ارائه می‌شود.

وی از نقش موثر پارک‌های فناوری در دوران تحریم برای اقتصاد کشور گفت و بیان کرد: در دو دهه گذشته هر چه تمرکز بیشتری روی علم، دانش و فناوری داشته‌ایم، طبیعتا توانسته‌ایم فرصت‌های بیشتری را برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر آنها ایجاد کنیم و همچنین با فرهنگ سازی و جهت گیری هایی که در آموزش عالی صورت گرفته و ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان کشور، می‌توانیم از یک اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت که به راحتی قابل تحریم است، به سمت یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش حرکت کنیم.

علی اکبریان تصریح کرد: مسیر طی شده برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان جهت کاهش آثار تحریم، تا حدود زیادی موفقیت آمیز بوده و سرعت پیشرفت در سال‌های گذشته بیشتر شده است اما هنوز با سرعت مطلوب فاصله داریم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *