اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

تقویت استار‌تاپ های بخش کشاورزی در کشور

مشاور وزیر و مدیر پروژه کسب و کار های نوپا در بخش کشاورزی: استار‌تاپ‌های بخش کشاورزی در سراسر کشور تقویت می‌شوند.

لیمو HR

دکتر حمیدرضا مختاری مدیر مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر فرجی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش گلستان از برنامه های در دست اقدام تعاونی زعفران کاران روستای وامنان در شهرستان آزادشهر بازدید نمودند.

حمیدرضا مختاری اظهار داشت: استار‌تاپ های بخش کشاورزی با هدف کوتاه کردن فاصله مزرعه تا سفره کشاورز در زنجیره تامین محصولات کشاورزی راه‌اندازی می‌شوند. در همین راستا استارتاپ کشمون که در زمینه فروش اینترنتی زعفران فعالیت دارد را به جامعه بهره بردار معرفی کرد تا بتوانند از این طریق و بدون حضور واسطه، محصول خود را به فروش برسانند. در ادامه دکتر فرجی ریاست مرکز تحقیقات و آموزش گلستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته، به برنامه های مرکز برای توسعه و کشت زعفران در وامنان اشاره نمود. فرجی ارائه نکات و دستورالعمل های فنی در خصوص کاشت، داشت، برداشت، همچنین ارائه آموزش های لازم برای کشت این محصول را از برنامه های مرکز دانستد که طی سال محقین و مدرسین مرکز در این روستا حضور و نکات فنی را به اطلاع بهره برداران می رسانند.

وی تاکید کرد: استارتاپ ها فرصت جدید برای اقتصاد ایجاد کرده‌اند اما استار‌تاپ هایی که در تهران در بازار محصولات کشاورزی کار می‌کنند، یک نقص عمده دارند. مشاور وزیر و مدیر پروژه کسب و کار های نوپا در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این استار‌تاپ ها پایشان به روستاها باز نشده در حالیکه بیشتر فعالیت آنها باید در روستاها باشد همان‌طور که در وامنان استان گلستان این کار در حال انجام است.

مختاری خاطرنشان کرد: در منطقه وامنان استارتاپی را معرفی کردیم و به دنبال معرفی و تقویت این استارتاپ ها هستیم تا محصولات مستقیم از روستاها خرید شود و در تهران و دیگر کشورهای دنیا صادر شود و این کم کردن فاصله سفره و مزرعه سبب شود محصولات با قیمت واقعی به مردم برسد.

مشاور وزیر و مدیر پروژه کسب و کار های نوپا در بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: حذف واسطه‌ها در فروش محصولات کشاورزان از هدف‌های اصلی راه‌اندازی این استارتاپ است.

در ادامه حجت الاسلام احمدی امام جمعه روستا ضمن خیر مقدم گویی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های روستا پرداختند. احمدی مهمترین تولیدات کشاورزی روستا را زعفران و گیاهان دارویی دانستند که در طی چند سال گذشته با ورود این محصولات، درآمد کشاورزان چند برابر شده است. وی مهمترین مزیت محصولات تولیدی این روستا را استفاده از آب چشمه برای آبیاری و عدم مصرف کود و سم اشاره نمودند که باعث شده درصد عیار زعفران وامنان از عیار زعفران قاین نیز بالاتر باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *