اخبار استارتاپی

رشد ۳ برابری استارت آپ های آی تی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد ۳ برابری استارت آپ ها در حوزه آی.تی در کشور گفت: حضور استارتاپ های کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است.

ستار هاشمی در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم گفت: هواوی در همایشی اعلام کرد در چین ۱میلیون نفر متخصص در حوزه های مرتبط با تحلیل دیتا و هوش مصنوعی کم داریم. دانشگاه های چین قادر به تامین نیاز صنعت نیستند؛ به همین دلیل برنامه ریزی کردند تا دوره های مهارتی را تاسیس و نیروی مهارتی را تامین کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد سه برابری استارت آپ های آی تی در کشور گفت: حضور استارتاپ های کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است. وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاهیان کشور باید به این نکته توجه کنند که متناسب با نیازی که صنعت دارد، بر روی تربیت نیروی انسانی تمرکز کنند چرا که از جامعه دانشگاهی چنین انتظاری می رود.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه واقعیت این است که نگاه دانشگاهیان با صنعت فاصله دارد، گفت: حضور دانشگاهیان در صنعت می تواند مفید باشد و به این کمک کند که جایگاه واقعی دانشگاه را در کشور ببینیم. وی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با مراکز استارت آپ ها، نگاه وزارت ارتباطات این است که مراکزی که منشا عمل هستند را بیشتر حمایت کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه مسئله دیگر بحث زیست بوم تلفن همراه بومی کشور است، افرود: همه ما می دانیم که این بحث حواشی و حساسیت هایی دارد و در ماه های اخیر مقاله ای را به یکی از انتشارات معروف ارسال کردیم و پیامی را دریافت کردیم که چون در ایران زندگی می کنید، نمی توانیم این را انتشار دهیم.

معاون نوآوری وزارت ارتباطات با تاکید بر مراقبت از حوزه تلفن همراه گفت: به همین دلیل سیستم عامل بومی را شروع کردیم که این به تنهایی کفایت نمی کند و بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان نیز باید پای کار بیایند تا این سیستم بتواند شکل بگیرد. جامعه نیز باید با این مسئله همراهی کنند.

هاشمی با بیان اینکه قصد انجام باندلینگ را داریم و برای بومی شدن آن نیاز به دانشگاهیان داریم، تصریح کرد: ما میخواهیم سرویس باندلینگ را در اختیار افراد قرار دهیم که با حداقل هزینه، گوشی مورد نظرشان را خریداری کنند. این یک نگاه کاملا ایجابی است برای ایجاد بازاری که ذینفعان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه وزیر ارتباط به حضور دانشگاه ها در صنعت بسیار مثبت است، گفت: وزارتخانه در جذب امریه بسیار مثبت و موثر عمل کرده است و بسیاری از مباحث کلیدی با محوریت همین افراد رقم خورده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *