اخبار استارتاپیاخبار فین تک

رفع چالش های بانکداری با کمکش استارتاپ ها

بانک رفاه سال گذشته با راه اندازی شتابدهنده ای تحت عنوان رفاتک سعی دارد برای حل مسائل بانکی از استارتاپ ها و فین تک های حوزه بانکی کمک بگیرد. رویداد «رفاتک چلنج» نیز در راستای همین هدف و به چالش گذاشتن مشکلات بانکداری برگزار شد.

لیمو HR

بانک رفاه سال گذشته با راه اندازی شتابدهنده ای تحت عنوان رفاتک سعی دارد برای حل مسائل بانکی از استارتاپ ها و فین تک های حوزه بانکی کمک بگیرد. رویداد «رفاتک چلنج» نیز در راستای همین هدف و به چالش گذاشتن مشکلات بانکداری برگزار شد.

هادی ویسی رئیس مرکز رفاتک در خصوص این رویداد که با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی، فین تکی و بانکداری کشور در حال برگزاری است، گفت: اردیبهشت امسال در مرکز رفاتک مستقر شدیم و تا کنون حامی بیش از ۱۰ رویداد بوده ایم، مرکز نوآوری رفاتک کنار دانشگاه شریف‌ راه اندازی شده است. در این مدت ۱۶۹ طرح را بررسی کردیم؛ پنج طرح به امضای قرارداد رسیده اند و امیدواریم با پشتوانه بانک رفاه به چالش های حوزه بانکداری کمک کنیم.

وی اظهار داشت: سرمایه اصلی که ما برای شرکت‌ها می‌آوریم، اعتبار، اعتماد و بازار بانک‌ها است. رویداد امروز حل مساله است و فرایند آن به این شکل است که تعدادی از چالش‌های حوزه بانکداری را در معرض خوش فکری استارتاپ ها قرار بدهیم و از راه‌حل‌های فناورانه آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: مراحل پیش تولید رویداد امروز را از خرداد آغاز و از بین مسائل مطرح شده، ۳ چالش را انتخاب کردیم تا استارتاپ ها بتوانند راه‌حلی برای آنها انتخاب کنند، چالش‌های امروز به عمد طوری انتخاب شده اند که ملموس‌تر باشند پس از این مسائل بسیار بزرگ‌تری به چالش گذاشته خواهد شد. امروز مسائل طرح می‌شوند و استارتاپ ها باید تا ۲۰ روز آینده راه‌حل‌های‌ آنها را از طریق سایت رفاتک برای ما ارسال کنند.

ویسی افزود: پس از دو ماه راه حل هایی که برای ما ارسال شده، دقیق می‌شود و تیم‌ها به بدنه بانک متصل خواهند شد. در نهایت روی سه تیم سرمایه گذاری صورت می گیرد، البته سرمایه‌گذار سه تیم اول از همین الان مشخص هستند.

همچنین حسین رحمتی از مدیران بانک رفاه نیز در ادامه این رویداد گفت: ما اعتقاد داریم جهت ایجاد رفاه و فضا برای تغییر فضاهای کسب و کار صنعت بانکداری باید از خلاقیت جوانان استفاده کرد. برای رخ دادن این اتفاق بانک‌ها نیز باید همیاری و همکاری خوبی داشته باشند و بستری را برای پیشبرد این هدف فراهم کنند.

وی افزود: در گذشته تفاهم‌نامه‌های زیادی را با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد کردیم و امروز تفاهمنامه‌ای را برای استفاده از فضاهای استارتاپی منعقد خواهیم کرد تا از ظرفیت بالای جوانان خوش فکر و فعال استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: بانک رفاه با ۲۸ میلیون مشتری، ۱۸ میلیون کارت بانکی و۳ میلیون بازنشسته خدمات بانکی ارائه می‌دهد و به همین جهت تلاش می‌کند از قابلیت های جدیدی که در حوزه کسب و کار ها به وجود آمده استفاده کند.

رحمتی در خصوص اتفاقاتی که پیرامون بانکداری نوین رخ داده است گفت: تغییرات جمعیتی و دیجیتالی شدن بانک‌ها باعث شده بانک‌ها به سمت بانکداری باز بروند. ما نیز در راستای همین رویکرد مدیریتی به سمت بانکداری نسل سوم و چهارم قدم برداشته‌ایم. وی خاطرنشان کرد: بانک رفاه سال گذشته مرکز نوآوری رفاتک را با هدف مشارکت و سرمایه گذاری افتتاح کرد که منجر به برقراری ارتباط بسیار تنگاتنگ بین بانک رفاه و دانشگاه‌های بزرگ ایران شد.

رحمتی گفت: در رویداد اینوتک ۸۰ شرکت و استارتاپ مشارکت کردند. ۱۵ طرح انتخاب شد و ۴ طرح در مرحله انعقاد قرارداد است. این می‌تواند پیامی باشد برای تیم‌هایی که احساس می‌کنند طرح‌هایشان در مرحله پختگی خوبی است و آمادگی انعقاد قرارداد دارند تا برای پیدا کردن سرمایه‌گذار با مشکل رو به رو نشوند.

وی اشاره کرد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از مهم‌ترین رویکردهای رفاتک چلنج است که اعتقاد دارد راهبردها و پلن‌های بانک باید تغییر کنند. رحمتی درباره چالش‌هایی که سر راه فین تک ها وجود دارد گفت: تعدد قانون‌گذاران حوزه فین تک، تعریف نشدن قانون اخذ کارمزد، قوانین و مقررات تسهیل‌گر از چالش‌هایی است که سر راه استارتاپ های مالی وجود دارد و باید آن‌ها را رفع کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *