اخبار استارتاپی

برخورد با استارتاپ های بدون مجوز حوزه سلامت

معاون وزیر بهداشت درباره فعالیت‌های استارتاپی در حوزه سلامت گفت: زمانیکه این استارتاپ‌ها ثبت نشده، قانون‌مند نشده‌اند و شرکت‌هایشان در وزارت‌ بهداشت ثبت نشده باشند، ارائه خدمت سلامت از سوی آن‌ها خلاف است.

تسهیل ارائه خدمات سلامت به مردم یکی از دغدغه های این روزهای نظام بهداشت و درمان کشور است و شاید یکی از راهکارهای آن تعامل حوزه سلامت با استارتاپ های موجود در این حوزه باشد که می توانند خدمات را صورت آنلاین به مردم ارائه کنند؛ به طوری که استارتاپ ها با آزمایشگاه های تشخیص طبی یا مراکز درمانی قرارداد بسته و خدماتی چون اعلام نتایج آزمایشات به صورت آنلاین را به مردم ارائه دهند.

دکتر قاسم جان بابایی درباره فعالیت‌های استارتاپی در حوزه سلامت،‌ گفت: ما دستورالعمل نحوه کار استارتاپ ها در حوزه سلامت را تدوین کرده‌ایم، اما هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده است. اکنون در حال انجام کارهای حقوقی این دستورالمعل هستیم و به محض پایان کار آن را ابلاغ می‌کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم که استارتاپ ها در حوزه سلامت می‌توانند کار مردم را بسیار تسهیل کنند، افزود: اما تا زمانیکه این استارتاپ ها ثبت نشده، قانون‌مند نشده‌اند و شرکت‌هایشان در وزارت‌ بهداشت ثبت نشده باشند، ارائه خدمت سلامت از سوی آن‌ها خلاف است؛ زیرا ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در خانه مردم می‌افتد. همه افراد و مراکزی که می‌خواهند خدمات استارتاپی در حوزه سلامت ارائه کنند، باید حتما از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده و دارای کد شناسه باشند تا ما بتوانیم کارشان را رصد کنیم.

جان بابایی تاکید کرد: در حال حاضر هر کس این اقدامات را انجام می‌دهد، بدون مجوز بوده و ما با آن برخورد می‌کنیم. البته یک مورد تخلف در تهران و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره اتفاق افتاد که برخورد قانونی با آن انجام شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *