اخبار استارتاپی

الکترونیکی کردن خدمات شهری مشهد تا سال آینده

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اعلام کرد: پروژه الکترونیکی شدن تمامی خدمات شهری در مشهد تا سال آینده نهایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اعلام کرد پس از پایان طرح پایلوت «الکترونیکی کردن خدمات شهرداری» در منطقه ۱۲ این شهر هم اکنون در حال پیاده‌سازی این پروژه در منطقه ۸ مشهد هستند. محمدجواد رجائیان می گوید که پروژه الکترونیکی شدن تمامی خدمات شهری در مشهد تا سال آینده نهایی خواهد شد.

محمدجواد رجائیان، با بیان اینکه هم‌اکنون اقدامات ابتدایی و تنظیمات سیستم در منطقه ۸ انجام شده و از هفته آینده دوره پایلوت آن شروع می‌شود، به پیوست گفت: « الکترونیکی شدن بیش از ۸۰ درصد از خدمات شهرداری در منطقه ۱۲ تست شده است. اما هر منطقه از شهر مشهد نیازهای خود را دارند و باید در ابتدا این نکته را در نظر بگیریم. به عنوان مثال در منطقه ۸ نوسازی بافت‌های قدیمی باید صورت گیرید یا بعضی از خدمات جزئی در منطقه ۸ وجود دارد که در منطقه ۱۲ نیازی به آنها نبود.»

رجائیان در ادامه اضافه کرد: «نوسازی بافت قدیمی و یکسری خدمات دیگر سبب شد تا تصمیم بگیریم در مدت ۳ ماه طرح پایلوت الکترونیکی کردن خدمات شهری را برای منطقه ۸ در نظر بگیریم.» او اعلام می‌کند که شناسایی نیاز‌های مناطق دیگر شهری در مشهد نیز شروع شده تا طرح پایلوت الکترونیکی کردن خدمات به صورت عمومی در کل این شهر اجرا شود.

آنطور که مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد می‌گوید براساس برنامه‌ریزی‌ها تا ابتدای سال آینده پروژه الکترونیکی شدن خدمات شهری در کل مشهد پیاده‌سازی می‌شود.

رجائیان در مورد روند الکترونیکی کردن خدمات شهرداری در منطقه ۱۲ بیان کرد: «ما در شهرداری تصمیم گرفتیم تا هر خدمتی که مردم بابت آن به شهرداری مراجعه می‌کنند را شناسایی کنیم. ابتدای تابستان سال جاری در منطقه ۱۲ حدود ۴۹ خدمت را شناسایی و به صورت الکترونیکی تعریف کردیم تا شهروندان بدون مراجعه حضوری از این خدمات بهره‌مند شوند..دوره پایلوت پس از گذشت ۳ ماه به پایان رسید.» رجائیان در پاسخ به این سوال که چرا منطقه ۱۲ را برای پایلوت برگزیدند، بیان کرد: «منطقه ۱۲ مشهد از نظر ساخت و ساز و شهرسازی منطقه آماده و نوسازی است. ساکنین منطقه هم آمادگی پذیرش خدمات به صورت الکترونیکی را دارند. به همین خاطر الکترونیکی‌کردن خدمات را از این منطقه آغاز کردیم.»

به گفته رجائیان شهروندان مشهد می‌توانند برای دریافت خدمات الکترونیکی شهری به این سایت یا با به کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت خدمات مراجعه کنند. براساس اظهارات او برنامه موبایلی خدمات شهری مشهد نیز به زودی ارائه می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *