اخبار استارتاپی

اعلام فهرست درگاه فروش فیلترشکن به دادستانی

ارائه لیست درگاه‌های فروش فیلترشکن و VPN به مرکز ملی فضای مجازی و دادستانی

معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در واکنش به اظهارت اخیر سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی که گفته بود وزارت ارتباطات مافیای پشت پرده فیلترشکن ها را معرفی کند، اعلام کرد که لیست درگاه های فروش فیلترشکن و VPN را به مرکز ملی فضای مجازی و دادستانی ارائه کرده اند.

حمید فتاحی گفت: «ما در تاریخ ٢١ خردادماه ٩٨ لیستی را از درگاه‌هایی که به‌ صورت آشکار اقدام به تبلیغات و فروش VPN می‌کنند به مرکز ملی فضای مجازی اعلام کردیم و مرکز ملی فضای مجازی هم این لیست را به دادستانی ارجاع داده است. با این وجود این موضوع از سوی معاون دادستانی مطرح‌شده که وزارت ارتباطات اگر اطلاعی از فروشندگان VPN دارند به ما اطلاع بدهند.»

رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به اینکه درخواست سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور این است که وزارت ارتباطات اگر از مافیای فیلترشکن ها مستندی دارد، آن را اعلام کند، توضیح داد: «مستندات مشخص است و زمانی که افراد به ‌راحتی در فضای مجازی در حال تبلیغ فیلترشکن هستند و شماره درگاه بانکی اعلام می‌کنند تا پول خرید را به حسابشان واریز کنند، دیگر چه مستنداتی مدنظر است؟ همه این موارد شناسایی و اعلام‌شده است.»

براساس اظهارت فتاحی دستگاه‌های نظارتی دیگر هم هر یک فهرست‌های متفاوتی از ٢٠٠ تا ٣٠٠ فروشنده VPN به دادستانی اعلام کرده‌اند؛ اما یک عزم راسخ و جدی برای برخورد با این افراد وجود ندارد. فتاحی هم مشکل اصلی در این زمینه را خلاء قانونی اعلام و تاکید کرده که قاضی نمی‌تواند در این زمینه به مواد قانونی استناد و برخوردی صورت گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *