مقالات کارآفرینی

۷ دلیل برای اینکه چرا باید بیشتر محتوا تولید کنید

چرا باید به سمت تولید محتوا برویم؟

لیمو HR

در پست قبلی برایتان گفتم که محتوا چیست و به چه کاری می‌آید. در این پست برایتان می‌گویم که چرا باید محتوا بنویسید و سفارش محتوا بدهید.کسب و کاری جدید راه اندازی کردید و با کلی مشکل و پیگیری موفق شدید یک سایت فروش برای محصولاتتان راه‌اندازی کنید؟ خب حالا باید هر روز بنشینید و به صفحه مانیتور خیره شوید تا کسی یکی از محصولاتتان را ببیند و سفارش دهد درست است؟

هفته ها گذشته و خبری از سفارش جدید نشده و کم کم دارید دلسرد می شوید؟

حتما اولین کاری که می‌کنید این است که تصمیم می گیرید کمی در گوگل سرچ کنید یا به دنبال کسی باشید که به شما بگوید چرا کسی سفارشی در سایتتان ثبت نمی‌کند.

من امروز جواب این سوال را به طور کامل به شما خواهم داد.

در پست قبلی برایتان گفتم که محتوا چیست و به چه کاری می‌آید. در این پست برایتان می‌گویم که چرا باید محتوا بنویسید و سفارش محتوا بدهید.

متخصصان و اهل فن می‌گویند که برای اینکه کسب و کاری در فضای اینترنت فراگیر شود لازم است چندین مرحله مهم را به طور کامل انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

  • تهیه بوم ناب کسب و کار
  • طراحی سایت
  • تهیه محتوا
  • بازاریابی محتوا
  • فروش
  • پشتیبانی

بر اساس این چند مورد احتمالا شما فقط تا مرحله طراحی سایت پیش رفته‌اید و بقیه موارد را کامل نکرده‌اید.

فرض کنید کارخانه تولید یخ دارید و می‌خواهید قبل از اینکه آنها آب شوند به دست مشتری برسند. ابتدا باید خوب بررسی کنید که در چه فصلی یخ‌ها بیشتر خریدار دارند، بعد از آن باید به فکر راه‌های فروش آن باشید، سپس تولیدش کنید و آن را به دست مصرف‌کننده برسانید. همه این فکرها و برنامه‌ریزی‌ها یعنی باید بنشینید و بوم کسب و کارتان را بنویسید.

در مرحله بعدی باید سریع عمل کند چراکه اگر در فاصله تولید تا مصرف نتوانید سریع باشید ممکن است تمام یخ‌هایتان آب شود یا حتی بهترین زمان برای عرضه محصولتان را از دست دهید.

حالا برای اینکه یخ‌ها را به سرعت به دست مصرف‌کننده برسانید باید وسیله‌ای پیدا کنید تا آنها را حمل کنید. وسیله‌ای که تمام مشخصات و مختصات لازم برای نگهداری یخ را داشته باشد و در عین حال مشتری‌ها هم از شکل و قیافه‌اش خوششان بیاید. اینجاست که پای طراحی و دیزاین به میان می‌آید. این وسیله چیزی شبیه به وبسایتی است که تا حالا راه‌اندازی کرده‌اید‌.

حالا که یخ‌ها را در یخچال قرار دادید کمی خیالتان راحت شده اما هنوز تا فروش محصولتان فاصله دارید. باید در این مرحله کسانی را که به یخ نیاز دارند شناسایی کنید و یخ‌هایتان را تا دیر نشده به آنها بفروشید. احتمالا در این مرحله هم تابلویی روی یخچال نصب می‌کنید یا حتی در کوچه و خیابان راه می‌افتید و فریاد می‌زنید:

 «یخ داریم، یخ! یخ تصفیه شده داریم، یخ قابل شرب!»

بله به همین راحتی با گشت زدن احتمالا چندین مشتری پیدا می‌کنید و یخ‌هایتان را می‌فروشید.

برای اینکه بتوانید هر محصولی را در فضای اینترنت بفروشید لازم است همه جا جار بزنید که محصولی برای فروش دارید و به همه بگویید که محصولتان چه مزایایی دارد و چرا افراد باید از شما خرید کنند.

چرا باید به سمت تولید محتوا برویم؟

اما آیا شما پس از راه‌اندازی سایتتان از تفاوت‌ها و مزایایتان برای مشتریان بالقوه گفته‌اید؟ آیا همه جا جار زده‌اید که محصولی دارید؟

اگر این کار را نکرده‌اید یعنی محتوا تولید نکرده‌اید و در سایت، شبکه‌های مجازی یا کانال‌های فروشتان از محصولتان حرفی نزده‌اید.

اگر می‌خواهید به گوش مصرف کننده برسانید که چه محصولی دارید و اینکه محصول شما چه تفاوت‌هایی با بقیه محصولات مشابه در بازار دارد باید دست به تولید محتوا بزنید. باید برای محصولتان ارزش تولید کنید و به مشتریان بالقوه بفهمانید که محصول شما چطور می‌تواند به آنها در رفع نیازهایشان کمک کند‌. باید به مخاطبانتان بگویید که چرا باید از شما خرید کنند و چطور قرار است محصولتان در زندگیشان به آنها کمک کند.

ما معمولا برای رفع نیازها و یافتن پاسخ پرسش‌هایمان روزانه ممکن است بارها مجبور به جستجو در اینترنت شویم و اگر سایتی جواب سوال‌هایمان را بدهد و بهتر بتواند نیازهایمان را رفع کند به احتمال زیاد به آن سایت یا منبع بیشتر اطمینان پیدا می‌کنیم و حتی ممکن است از همان سایت خرید کنیم.

پس با تولید محتوایی ارزشمند برای مخاطب و اهمیت دادن به نیازهای مخاطبتان، آن‌ها را به سمت محصولتان جذب کنید و با قرار گرفتن در بهترین مکان صفحات جستجو، فروش محصولتان را نیز حتمی نمایید.

از تمام این مثال‌ها می‌توان ۷ دلیل مهم برای اینکه همین امروز دست به کار تولید محتوا شوید را استخراج کرد. این ۷ مورد عبارتند از:

  1. تولید محتوا باعث می‌شود جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید.
  2. تولید محتوا باعث می‌شود بیشتر در جامعه حضورتان را نشان دهید.
  3. تولید محتوا درب‌های گفتگو را به سمت برندتان باز می‌کند.
  4. تولید محتوا باعث می‌شود مخاطبانتان بیشتر با شما همکاری داشته باشند.
  5. تولید محتوا مشتریان واقعی را جذب برند شما می‌کند.
  6. تولید محتوا برای همه صنایع و کسب و کارها کارایی دارد.
  7. تولید محتوا در همه کانال‌های بازاریابی کارایی دارد.

تا این‌جای کار متوجه شدید که برای محصولاتتان باید در سایتتان تولید محتوا کنید. حالا زمان آن رسیده که محتوای تولید شده را هم به گوش مخاطب برسانید و چه راهی نزدیک‌تر و آسان‌تر از شبکه‌های اجتماعی؟

شما می‌توانید به راحتی با وایرال کردن یک پست در یکی از شبکه‌های اجتماعی تعداد زیادی از افراد را از محتوا و یعنی محصولتان آگاه کنید.

البته بماند که وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی هم فوت و فن‌های خودش را دارد که در پست‌های بعدی در مورد تکنیک‌های شبکه‌های اجتماعی برایتان خواهم نوشت.

من در این پست سعی کردم برایتان با زبانی ساده توضیح دهم که چرا باید به سمت تولید محتوا برویم و از فواید محتوانویسی برایتان نوشتم. اگر تجربه‌ای مشابه در زمینه محتوا دارید برایمان بنویسید و بگویید آیا تا به حال برای کسب و کارتان محتوا تولید کرده‌اید یا نه و اینکه محتوا در کسب و کارتان تغییری ایجاد کرده یا نه.

در پست بعدی برایتان می‌خواهم بگویم آیا محتوا واقعا برای کسب و کارها موثر بوده یا نه و اینکه آیا تولید محتوا می‌تواند نسخه‌ای عملی برای کسب و کار شما باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۴.۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *