اخبار استارتاپی

اعطای جایزه فناوری مصطفی (ص) به ۵ دانشمند مسلمان

سومین جایزه مصطفی (ص) در دو بخش «زیستی و پزشکی» به دو نفر به صورت مشترک و در بخش «عمومی» به سه نفر به صورت مشترک اعطا می شود.

لیمو HR

رئیس کارگروه علمی جایزه فناوری مصطفی (ص) طی نشستی خبری گفت: برای سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به ۲۰۲ نهاد و ۵۱۲ دانشمند برجسته در ۵۲ کشور فراخوان اعلام کردیم.

دکتر حسن ظهور افزود: کل آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ۱۶۴۹ اثر بوده که از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به فناوری اطلاعات، ۶۱۴ اثر مربوط به زیستی و پزشکی، ۱۷۲ اثر مربوط به نانو و ۶۱۴ اثر مربوط به کلیه زمینه ها بوده است. ظهور ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات چهار اثر، در حوزه زیستی و پزشکی چهار اثر، در کلیه زمینه ها دو اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند.

به گفته وی در بررسی های نهایی بنا شده که در حوزه علم و فناروی زیستی و پزشکی یک جایزه به دو اثر اعطا شود؛ افراد برگزیده در این بخش مقیم کشورهای اسلامی نیستند.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) افزود: همچنین در بخش عمومی که دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی هستند سه نفر به صورت مشترک جایزه را دریافت خواهند کرد. وی تاکید کرد: غالب افراد برگزیده در این دوره از جایزه از کشورهای ایران و ترکیه هستند.

ظهور تصریح کرد: همچنین ۵۰۰ داور و مشاور برجسته علمی از ۲۰۰ دانشگاه طرح های دریافتی را مورد ارزیابی قرار داده اند و برگزیدگان را انتخاب کرده اند. رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: مراسم اصلی اعطای جایزه و اعلام اسامی برندگان ۲۰ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور دانشمندان برجسته علمی اعطا می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *