اخبار استارتاپی

آغاز هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی

هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی (RINOTEX 2019) در تبریز آغاز به کار کرد و تا هفدهم آبان‌ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی طی مراسمی با حضور معاون وزیر صمت، رئیس خانه معدن ایران، مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و مسئولان استانی در تبریز آغاز به کار کرد و تا هفدهم آبان ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس، بهار دستاوردهای علمی فناوری استان است، گفت: این نمایشگاه در راستای شناسایی مسائل واقعی بخش‌های اقتصادی و اجرایی کشور و به سرانجام رسیدن و تجاری شدن طرح‌های فناورانه و نوآورانه برگزار می‌شود.

علی جهانگیری از دو برابر شدن ثبت‌نام طرح‌های فناورانه در این نمایشگاه نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ۴۵۶ طرح فناورانه از ۲۶ استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند که این نشان از ملی شدن نمایشگاه رینوتکس است. وی متذکر شد: درخواست‌هایی نیز از کشورهای مختلف خارجی داشتیم که بنا به دلایلی میسر نشد. وی از برگزاری ۳۰ رویداد فناورانه همایش، سخنرانی و کارگاه آموزشی همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه رینوتکس خبر داد.

رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز از اهدای جوایز به زون‌های برگزیده در پایان نمایشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ داور که ۴۰ درصد از آنان از سایر استان‌ها هستند، در این خصوص داوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸ زون تخصصی در این نمایشگاه حضور دارند، اظهار کرد: امسال سه زون تخصصی شامل زون فناوری و هوافضا، زون مدیریت شهری و زون فناوری‌های حوزه معدن نیز در نمایشگاه حضور دارند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی کشور با طراحی سیستمی تحت عنوان سیستم همتا گزینی، فناوری‌های ثبت نامی را به مشتری‌های بالقوه ارسال می‌کند.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اثربخشی برگزاری نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی گفت: اثربخشی این نمایشگاه به طور مستقل توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان اندازه گیری می‌شود. در نمایشگاه سال قبل، ۱۴ درصد شرکت کنندگان موفق به راه اندازی کسب و کار و هشت درصد موفق به عقد قرارداد در نمایشگاه شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بستر لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری و نوآوری را فراهم کند، گفت: امیدواریم دولت این مسیر را جدی و توان استان‌ها در این خصوص را جدی‌تر بگیرد. رئیس ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری در ربع رشیدی در پایان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با توجه به وضع تحریم‌ها و تاکید بر ممنوعیت ورود کالاهای خارجی و ارزیابی نیازمندی‌های ساخت داخل برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام
    ضمن سپاس از سایت درخور توجه تان.
    خواستم عرض کتم در رویدادها و نمایشگاه هایی که از کارآفرینان و استارتاپ ها اطلاع رسانی می فرمایید؛ متاسفانه لیست نوع آوری و استارتاپ ارایه شده در آنجا را اعلام نمیکنید و اگر این مهم اطلاع رسانی میشد، اول باعث انتشار مورد نوآوری و ابتکار و.. میشد و افراد حقیقی و حقوقی و … که جویای این موارد هستند از این مرجع استفاده می کردند و هم امکان برقراری تماس با شما برای ارتباط با شرکت کنندگان برای همکاری مهیا میشد که با مرجعیت مادی و معنوی بسیاری را برای شما عزیزان مقدور می نمود.
    امیدوارم این مورد مهم که برای من به عنوان یک شغل برای فن بازار ( و ارایه خدمات بازاریابی برای نوآوری ها و ابتکاررات و استارتاپ های قابل تجاری شده ) است و امثالهم یک چالش وقت گیر است در سایت وزین شما اجرایی گردد.
    با آرزوی موفقیت های روزافزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *