اخبار استارتاپی

شتابدهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار افتتاح می شود

با افتتاح شتابدهنده فنی و صنعتی شاهکار در دانشگاه صنعتی شاهرود، رونق شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌های این حوزه شتاب خواهد گرفت.

در آیین افتتاح شتاب دهنده دانشگاهی شاهکار، دکتر مجتبی صدیقی به همراه دکتر فاتح رییس دانشگاه صنعتی شاهرود و جمعی از معاونان  در بازدید از شرکت ها و استارتاپ های مجموعه، شتابدهنده شاهکار را افتتاح می کنند. دکتر سید ایمان حسینی رییس اداره کارآفرینی دانشگاه صنعتی شاهرود با اعلام این خبر افزود، قرار است با افتتاح این شتابدهنده توسط دانشگاه و حمایت معاونت ها و نهادهای مرتبط با اکوسیستم کارآفرینی کشور، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روند ایجاد استارتاپ های دانشجویی و دانشگاهی شتاب بگیرد. شتابدهنده «شاهکار» که با هدف توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ های حوزه دانشگاهی و بینارشته ای تاسیس شده است، در زمینه تجهیزات فناوری، حوزه وب و موبایل، توسعه اپلیکیشن ها، اقتصاد بومی، حوزه سلامت و فرهنگ ایرانی اسلامی فعالیت می‌کند و امکانات و زیر ساخت های لازم برای تسهیل فرآیند تولید و سایر امکانات مورد نیاز را در اختیار شرکت های نوپا قرار می‌دهد.

بازدید از دستاوردهای فعالان مستقر در شتاب دهنده دانشگاه از برنامه های معاون وزیر می باشد.

شتاب دهنده شاهکار در فضای دانشگاه شاهرود به عنوان فضای کار اشتراکی دانشگاه وظیفه شناسایی و انتخاب و راه اندازی تیم های استارتاپی را به عهده دارد. این شتاب دهنده در سامانه اکوسیستم (اجزا کارآفرینی کشور) ثبت شده و از دو ماه گذشته باعث ارتقا رتبه دانشگاه در یونیرف مرجع دانشگاه های ایران به A+ شده است. توان و همت مجموعه بر آن بوده است تا تیم های استارتاپی در حوزه های گوناگون را شکل داده و هدایت نماید. در حال حاضر این شتاب دهنده در مجموعه اکوسیستم کشور  ثبت شده و در حال خدمت رسانی به بیش از پانزده تیم استارتاپی می باشد. این فعالیت باعث ارتقا شاخص کارآفرینی و نوآوری دانشگاه در یونیرف (WWW.UNIREF.IR) شده است. بیش از صد جلسه و نشست با بدنه و اکوسیستم کارآفرینی استان و بیش از بیست تیم گزینش شده جهت استقرار در شتاب دهنده از شاخص ترین فعالیت های این مجموعه می باشد. از همه فعالان دانشگاهی، مدیران شرکت های دانش بنیان و بنیان گذاران استارتاپ های مستقر در شتاب دهنده دعوت بعمل می آید تا در روز چهارشنبه مورخ ۲۲/۸/۱۳۹۸ ساعت ده الی دوازده در محل ساختمان شتاب دهنده شاهکار واقع در پردیس فناوری های نوین دانشگاه جنب معاونت پژوهشی و فناوری ساختمان خوارزمی طبقه دوم حضور داشته باشند.

خط تولید استارتاپ و کیمیاگری با ایده های طلایی

شتاب دهنده، فضای کسب و کار اشتراکی و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شاهرود با نام “شاهکار” با حضور شرکتهای فناور و هسته های استارتاپی مستقر در این مرکز را می توان تلاشی برای فراتر رفتن از استانداردهای دانشگاهی دانست، این مجموعه در نظر دارد با تقویت استارت آپ های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی فناوری های دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای دانشگاه و دانشجویان شود. به همت اداره کارآفرینی دانشگاه و با حمایت سازمان ها، وزارت خانه ها و نهادهای فعال در این حوزه، برنامه مرکز نوآوری کلید خورده است و در فاز اول شتاب دهنده و مرکز نوآوری با همکاری شتاب دهنده آواتک به عنوان فعال ترین و بزرگ ترین شتاب دهنده کشور در قالب تفاهمنامه همکاری مشترک راه اندازی شده است و در صورت ادامه حمایتها فازهای توسعه برای آن در نظر گرفته شده است. این شتاب دهنده مجموعه ای شامل استارتآپ های دانش بنیان و فناور، تیم های کارآفرین دانشجویی، شتابدهنده های خاص و مربیان و مشاوران استارتاپی مى باشد. حضور و تجمع این گروه ها کنار همدیگر به هم افزایی و کمک به خلق ارزش افزوده منجر می شود.

در شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی شاهکار به دلیل ماهیت فضا و قرارگیری در داخل پردیس فناوری های نوین دانشگاه، ما با یک شتاب دهنده فناوری و صنعتی مواجه هستیم. به دلیل وجود دانشکده های فنی شامل مهندسی کامپیوتر، برق و رباتیک، عمران، مکانیک و مکاترونیک، معدن، علوم زمین، مدیریت، فیزیک هسته ای و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، این شتاب دهنده و فضای کاری در حوزه های استارتاپ های دانشجویی فعالیت می نماید. فناوری های نوین شامل موبایل، اینترنت اشیا، معدن (به دلیل تصویب دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان قطب معدن)

امکانات و شبکه تخصیص یافته به تیم ها و استارتاپ ها

تیم ها و ایده های دانشجویی پس از ارایه و معرفی به کارشناس مسول شتاب دهنده (دکتر یونس یونسیان) و تایید نهایی به عنوان یک هسته و محور قابل استقرار در شتاب دهنده و فضای کار اشتراکی وارد می شوند و در آغاز امر از فضای کالبدی اشتراکی دانشگاه با تمام امکانات کامل یک دانشگاه (شامل دسترسی به زیرساخت های اینترنت و کلیه اساتید دانشگاهی مرتبط با محور ایده) استفاده می نمایند. در ادامه با منتورشیپ و رشد ایده ها و تبدیل ایده ها به هسته های استارتاپی فعالیت شتاب دهنده و شتاب دهی اغاز شده و با نوآوری باز هر بار این ایده ها و تیم ها مورد داوری و ویرایش قرار می گیرند. شبکه پارک های علم و فناوری استان، شبکه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، شبکه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شاهرود، شبکه شرکت های دانش بنیان و اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری شهر در خدمت تیم ها و ایده ها می باشد. در قالب قرارداد و تفاهم نامه با مجموعه کارخانه نوآوری هماوا، امکان معرفی تیم های موفق و شاخص به سرمایه گذارها و شبکه فرشتگان کسب و کار در پایتخت کشور نیز پیش بینی شده است.

آیین افتتاح شتابدهنده و مرکز کسب و کار اشتراکی شاهکار

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *