اخبار استارتاپی

اعلام جزییات سهمیه‌ بندی بنزین برای رانندگان اسنپ و تپسی

جزییات سهمیه‌ بندی بنزین برای رانندگان اسنپ و تپسی در راستای افزایش قیمت بنزین اعلام شد.

لیمو HR

براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از این پس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد سه هزار تومان شده است.

بر اساس این اطلاعیه میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است:

  • قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.
  • قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.
  • قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود.
  • سقف سهمیه بنزین برای تاکسی های اینترنتی ۳۰۰ لیتر

هومن دمیرچی، معاون عملیات شرکت تپسی در خصوص وضعیت رانندگان تاکسی های اینترنتی پس از سهمیه‌بندی بنزین، اظهار کرد: با توجه به توافق صورت گرفته با وزارت کشور، به تاکسی های اینترنتی با این شرط که رانندگان حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند، سهمیه سوخت تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این‌که سقف این سهمیه ۳۰۰ لیتر است، افزود: به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین سهمیه ای اختصاص می یابد. سهمیه مذکور انتهای هر ماه کارت بانکی در قالب اعتبار بنزین واریز می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که رانندگان تاکسی های اینترنتی به هیچ عنوان نگران نباشند چراکه سهمیه خود را انتهای ماه دریافت خواهند کرد، ادامه داد:‌ ساز و کار اجرایی این برنامه با همکاری ما و وزارت کشور کاملا پیاده سازی شده است.

دمیرچی از ثابت ماندن قیمت کرایه تاکسی های اینترنتی خبر داد و گفت: سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی با این شرط عملیاتی شده که نرخ کرایه‌ها افزایش نیابد.

اطلاعیه اسنپ و تپسی

در همین حال دو شرکت تپسی و اسنپ هم اعلام کرده‌اند که سهمیه بنزین برای خودروهایی که در آنها مشغول به فعالیتند در نظر گرفته شده و قیمت سفر تغییری نخواهد کرد.

تپسی در اطلاعیه‌ای که در کانال رانندگانش قرار داده تاکید کرده است که سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد بنابراین بدون نگرانی به سفرهایتان ادامه دهید. تپسی تاکید می‌کند که جزییات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی آنلاین متعاقبا اعلام خواهد شد. تپسی تاکید کرده است که با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی های آنلاین قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد.

اسنپ نیز اطلاعیه مشابهی را خطاب به رانندگان خود منتشر کرده است. در اطلاعیه اسنپ آمده است: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، خوشحالیم به اطلاع برسانیم به رانندگان تاکسی های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.

بنا به این گزارش هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی های اینترنتی بر اساس کارکرد ماه، به قیمت دولتی محاسبه و ما به التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می گردد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. سهمیه دوم رو نریختن و ظاهرن دیگه هم قرار نیست سهمیه‌ای بدن.
    دفعه اول هم برای تحمیق رانندگان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *