رپرتاژ

حسابداری و مالیات؛ زنگ خطر برای کسب و کارهای نوپا

چرا حسابداری برای راه‌اندازی یک کسب و کار مهم است؟

حسابداری برای استارتاپ ها شامل نگهداری دقیق اطلاعات و تراکنش‌های مالی است. این امر منجر به بهینه شدن هزینه‌ها، درآمدها و در نتیجه پیدا کردن فرصت‌های رشد و پیشرفت می‌شود.

برای استارتاپ ها ساختن بنیان حسابداری مناسب برای سازماندهی، رشد بهره‌وری، جذب سرمایه، کنترل هزینه‌ها و شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌های کسب و کار مهم است. چه بخواهید یک حسابدار استخدام کنید یا یک نرم افزار حسابداری مناسب به کار ببرید، باید اطلاعاتی درباره حسابداری، مالیات و بیمه داشته باشید.

چرا حسابداری برای راه‌اندازی یک کسب و کار مهم است؟

راه‌اندازی یک کسب و کار دارای پیچیدگی‌هایی است. موفقیت استارتاپ شما مبتنی بر مدیریت بودجه مناسب، کنترل ترازها و داشتن استراتژی مالی مناسب برای موقعیت‌های مختلف است. توجه به حسابداری و مدیریت مالی در برنامه‌ریزی و مدیریت استارتاپ در ترغیب سرمایه‌گذاران جدید و جلب رضایت سهامداران اثر زیادی دارد.

در اینجا برخی از موارد کلیدی مناسب استارتاپ ها را بررسی می‌کنیم:

  • توجه به حسابداری به شما کمک می‌کند متوجه شوید که وضعیت مالی و روند رشد شرکت چگونه است.
  • با مدیریت مالی شما می‌توانید متوجه شوید که فعالیت‌های مالی گذشته شما چه بوده است و در حال حاضر کجا قرار دارید. در نتیجه برای آینده بهتر برنامه‌ریزی خواهید کرد.
  • حسابداری به استارتاپ ها کمک می‌کند تا وضعیت بدهی‌ها، پرداخت‌ها و طلب‌ها را تحت کنترل داشته باشید.
  • مالکان کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها از حسابداری مالی برای ارائه گزارشات به سرمایه‌گذاران و بانک‌ها به منظور جلب رضایت آن‌ها و یا دریافت تسهیلات استفاده می‌کنند. اطلاعات طبقه بندی شده و مستند در این امر بسیار تاثیر گذار است.
  • با مهم شدن پرداخت مالیات، محاسبه مالیات و پرداخت درست آن از موارد ضروری هر کسب و کار است که باید به آن توجه داشت.

پرداخت مالیات؛ امری اجتناب‌ناپذیر

پرداخت مالیات در سال‌های اخیر جزو موارد اصلی درآمدزایی کشور بوده است. شرکت‌ها با پرداخت مالیات به رشد و توسعه کشور کمک می‌کنند. متأسفانه برخلاف اطلاعات رایج در فضای استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین، پرداخت مالیات برای تمام مجموعه‌هایی که کسب درآمد دارند الزامی است.

حتی کسب وکارهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و از طریق این محل درآمد دارند باید پیگیر موارد مالیاتی خود باشند. موارد بسیاری وجود دارد که کسب و کارهای اینترنتی و نوپا بدون توجه به مالیات مشغول به فعالیت شده‌اند و پس از مدتی با جرایم سنگین مالیاتی روبرو شده‌اند که گاهی از درآمد آن‌ها چندین برابر بیشتر بوده است.

رادیو مالی سپیدار سیستم؛ پادکست‌های رایگان آموزشی

رادیو مالی پادکست های آموزش مالیات

اگر اطلاعاتی در زمینه حسابداری ندارید و یا حتی اگر در حال یادگیری این مبحث هستید، حتماً می‌دانید موارد بسیاری وجود دارد که نمی‌توان در دانشگاه و کتاب‌های مختلف یاد گرفت. بسیاری از موضوعات مختلف مالی و حسابداری تجربی بوده و یا به دلیل وجود بخشنامه‌های جدید دائماً در حال تغییر هستند. در این صورت باید همواره اطلاعات مهم و به‌روز را دریافت کرد.

پادکست‌های رادیو مالی سپیدار سیستم با هدف ارائه آموزش‌های رایگان مالی، آموزش مالیات، بیمه و مدیریت کسب و کار برای مخاطبان این حوزه آماده گردیده است. این پادکست‌ها به‌صورت هفتگی و با مدت زمان کوتاه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. در این مجموعه از تجربیات اساتید مختلف استفاده شده است و مطالب کاربردی ارائه می‌گردد. همچنین امکان پرسیدن سوالات و پاسخ در پادکست‌ها برای مخاطبین فراهم شده است.

برای دریافت پادکست‌ها و اپلیکیشن رادیو مالی می‌توانید به صفحه رادیو مالی سپیدار سیستم مراجعه نمایید.

یکی از موضوعاتی که در بحث مالی استارتاپ ها خیلی اهمیت دارد، استفاده از ابزارها و سیستم‌های مالی مناسب است تا بتوانند با ثبت اطلاعات و دریافت گزارشات و تحلیل‌های مناسب مالی تصمیمات درست و به‌موقعی برای رشد کسب و کار خود بگیرند. انتخاب یک نرم افزار حسابداری و مالی مناسب می‌تواند باعث ایجاد آگاهی و شناختی دقیق از وضعیت کسب و کار شود که در نهایت منجر به استفاده بهینه از منابع گردد که امری حیاتی برای استارتاپ هایی است که منابع محدودی دارند.

سپیدار، نرم افزار مالی مناسب استارتاپ‌ها

نرم افزار حسابداری سپیدار مناسب شرکت‌های کوچک و استارتاپ ها است که به عنوان یک محصول پرمخاطب توسط شرکت سپیدار سیستم (عضو گروه شرکت‌های همکاران سیستم) به بازار عرضه شده است.

۵۰ درصد تخفیف خرید سیستم حسابداری سپیدار

۵۰ درصد تخفیف نرم افزار حسابداری ویژه استارت آپ

سپیدار سیستم در راستای حمایت از استارتاپ ها، در طرحی ویژه امکانات زیر را به تمامی شرکت‌های نوپای استارتاپی ارائه می‌دهد:

  1. ۵۰ درصد تخفیف سیستم حسابداری نرم افزار سپیدار همکاران سیستم
  2. یک سال پشتیبانی رایگان پس از خرید نرم افزار
  3. دعوت برای حضور در سمینارهای آموزشی با موضوعات مرتبط در حوزه مدیریت کسب و کار و مدیریت مالی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست استفاده از این طرح تخفیفی، صفحه مرتبط با استارتاپ‌ها در سایت سپیدار سیستم به آدرس (http://www.sepidarsystem.com/startup) مراجعه یا با شماره ۸۱۰۲۲۸۸۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *