چندرسانه ایاینفوگرافیک

معرفی اکوسیستم تورنتو در کانادا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده تورنتو در حوزه‌های فین تک، هوش مصنوعی، سلامت و رباتیک

تورنتو محلی است برای پیوند میان بزرگترین و رنگارنگ­ ترین شهر کانادا با یکی از مراکز پیشروی این کشور در عرصه­ نوآوری و فن­اوری. این زیست ­بوم، در میان ۲۰ زیست­ بوم استارتاپی قوی جهان قرار داشته و از دانش و مهارتی بهره می­گیرد که در ۱۶ دانشگاه و کالج آن اتفاق می­ افتد، به ­خصوص در دانشگاه تورنتو و دانشگاه واترلو، که هر دوی آنها از برنامه­ های مطرح بین­ المللی در حوزه­ علوم رایانه­ ای و مهندسی برخوردارند.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم تورنتو

Fintech Fintech: تورنتو، با داشتن ۱۲،۰۰۰ شرکت و ۳۶۰،۰۰۰ کارمند، دومین قطب بزرگ خدمات مالی در آمریکای شمالی است که آن را تبدیل به زمین حاصل‌خیزی برای استارتاپ­ ها کرده است. این شهر، خانه­ بیش از ۵۰۰ شرکت فن­اوری مالی بوده و سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار جذب کرده است. دورهای اخیر سرمایه­ گذاری این زیست بوم eSentire و Kik و Wealthsimple و Nuco را شامل می­‌شود. به­ علاوه در این دور، شرکت RDM به قیمت ۱۰۲ میلیون دلار خریداری گردید.

AI, Big Data, and Analytics AI, Big Data & Analytics: تورنتو در سال ۲۰۱۷، توجه بین‌المللی را به زیست ­بوم هوش مصنوعی خود جلب کرد، چرا که اوبر و سامسونگ مراکز تحقیقاتیشان را در تورنتو تأسیس نمودند. هم­چنین، مؤسسه­ هوش مصنوعی وکتور با سرمایه­ ۱۳۱ میلیون دلاری تأسیس شد. مشاور علمی ارشد وکتور، جفری هینتون، ملقب به پدرخوانده­ هوش مصنوعی، تحقیقات هوش مصنوعی گوگل را هدایت می‌­کند. دورهای سرمایه ­گذاری اصلی در این زیربخش، از این جمله‌­اند: Element.AI و Deep Genomics. خروجی­‌ها نیز از این قرارند: Layer6 (خریداری شده از جانب TD Bank به ارزش ۷۷ میلیون دلار) و Maluuba (خریداری­ شده توسط مایکروسافت).

Healthtech Life Sciences & Health: محدوده­ اکتشافی تورنتو، بیش از ۳۰ مرکز پزشکی و پژوهشی علوم­ وابسته را در برمی­گیرد و در تصویربرداری پزشکی و داروی ترمیمی زبان­زد است. سال ۲۰۱۷، ۴۵۰ شرکت در تورنتو بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کردند. شاخص‌­ترین آنها از این قرارند: BlueRock Therapeutics ،PointClickCare و Fusion Pharmaceuticals.

Advanced Manufacturing & Robotics Advanced Manufacturing & Robotics: اونتاریوی جنوبی دارای پیشینه‌­ای غنی در عرصه­ تولید بوده و بیش از ۱۰ درصد نیروی کار ایالت را به خدمت گرفته است. تعدادی از شرکت­‌های پیشرفته نسل بعدی، که قدم در جای پای BlackBerry گذاشته‌­اند، از دل برنامه­ دانشگاه مکاترونیک واترلو ظهور یافته‌­اند. این شرکت­‌ها ازجمله، Aeryon Labs، Clearpath Robotics و Thalmics Labs از سال ۲۰۱۵، درمجموع ۲۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. Catalyst137 که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده، بزرگترین کمپ loT جهان است که به رشد و توسعه­ استارتاپ­ های سخت­ افزاری شتاب خواهد داد.

«تورنتو، خانه­ جمع وسیعی از نوآوران، کارآفرینان، سرمایه ­داران خطرپذیر، شرکت­‌ها و مشتریان است. این زنجیره­ تأمین نوآوری، در کنار هم، استعداد، منابع عمیق سرمایه و فرصت­‌های بهره‌­برداری از بازار راهبردی را جذب می­‌کنند که به رشد شرکت­‌های کانادایی و پیروزی آنها در سطح بین­‌المللی کمک می­‌کند.» یانگ وو، مدیر عامل  MaRS Discovery District

«تورنتو یک زیست ­بوم قوی و پویاست که از استعداد فن­اوری در کلاس جهانی، کارآفرینان جاه­‌طلب و بااستعداد، شبکه­‌های قدرتمند سرمایه­ خطرپذیر و یک جامعه­ حامی نشأت گرفته است. اینجا، محیطی است که در آن از شرکت­‌های در حال رشد حمایت و قدردانی می­‌شوند؛ جایی که کارآفرینان ایده‌­های خود را با هم به اشتراک گذاشته و به موفقیت یکدیگر کمک می‌­کنند؛ جایی که برنامه‌هایی مثل Communitech، MaRS، Velocity، CDL، Next Canada، و DMZ روابط و مشاوره­ تخصصی ارائه می­‌دهند؛ و جایی که کارآفرینان با هر پیش­‌زمینه‌­ای می­‌توانند شرکتی بسازند که سریع رشد کند.» جنت بنیستر، شریک Real Ventures

«تولید در تاریخ منطقه­ ما نهادینه شده است به طوری که Blackberry، the Uniroyal Tire Plant، Kaufman Footwear فقط تعدادی از آنها هستند. ما باور داریم که آینده­ روشن این منطقه در مجموع ریشه­‌های تولید آن نهفته است و از درون لنزهای فن­اوری نوظهور بازآفرینی می­‌شود. این یکی از دلایلی است که ما سال گذشته تصمیم گرفتیم تأسیسات پیشرفته­ تولید خود را در فضایی به وسعت بیش از ۶۵،۰۰۰ فوت مربع بسازیم و دلیل اینکه چرا به سرمایه­ گذاری در این منطقه ادامه می­‌دهیم.» استفن لِیک، هم­‌مؤسس و مدیرعامل Thalmic Labs

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *