اخبار استارتاپی

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه اینترنت اشیا آغاز به کار کرد

پنجمین کنفرانس تخصصی اینترنت اشیا و نمایشگاه تخصصی در تاریخ 10 و 11 آذرماه بر گزار می شود

توسعه فناوری های نوین دیجیتال مانند اینترنت اشیا سبب شده است در سال های اخیر، فرصت های ویژه ای در حوزه­ های مختلف صنایع مانند: بخش انرژی، کشاورزی، مدیریت شهری و …. فراهم شود.

در بخش انرژی، مصرف هوشمندانه چالش جدی و دیرینه کشور ما است که هنوز راهکار گسترده و فراگیر برای آن اجرایی نشده است. تعرفه پایین و الگوی مصرف نادرست از جمله عوامل مؤثر در مصرف بیش از حد انرژی در کشور است که سالانه با خاموشی ­های برق در فصل تابستان و افت فشار گاز در فصل زمستان خودنمایی می­‌کند. استفاده از فناوری‌­های نوین در این حوزه می‌­تواند بسیاری از چالش­‌ها و مشکلات موجود را برطرف نماید.

در حوزه کشاورزی نیز، شرایط خشکسالی و کم‌آبی در کشور، استفاده بهینه از منابع آبی جهت آبیاری گیاهان را بیش از پیش ضروری ساخته است. به‌علاوه در حوزه آفات نیز، معمولاً کشاورزان به صورت سنتی همواره در پی دیدن نشانه­‌هایی از حضور آفاتی که محصول را تهدید می نماید، هستند. بنابراین استفاده از تکنولوژی‌­های جدید مانند اینترنت اشیاء در حوزه کشاورزی زمینه پیشرفت صنعت کشاورزی در ایران و استفاده بهینه از منابع موجود را فراهم می­ نماید.

گردهم­ایی امسال فعالین و علاقمندان حوزه IoT در قالب نشست‌ها و رویدادهای تخصصی با عنوان:

  • راهکارهای هوشمندسازی مصرف انرژی مبتنی بر فناوری­‌های نوین دیجیتالی
  • کاربردهای نوین IoT در کشاورزی هوشمند

و با حضور همه ذی­نفعان و فعالان حوزه هوشمندسازی، استارتاپ ها و پژوهشگران و علاقمندان برگزار خواهد شد. همچون سال‌های گذشته، برگزاری نمایشگاهی با حضور شرکت ها و استارتاپ­ های فعال در حوزه IoT از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس خواهد بود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *