اخبار استارتاپیاخبار هوش مصنوعی

رویداد Traceway در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برگزار شد

رویداد Tracewa در تاریخ 14 آذر در دانشکده انرژی دانشگاه شریف توسط Quera برگزار شد.

رویداد Traceway با هدف انتقال تجربه و شبکه سازی میان برنامه نویسان و توسعه دهندگان ارشد در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تاریخ ۱۴ آذر در دانشکده انرژی دانشگاه شریف توسط Quera برگزار شد. در ابتدای برنامه، آقای تبریزی مدیر عامل Quera، به صورت اجمالی توضیحاتی در رابطه با استارتاپ Quera و نحوه اجرای رویداد ارائه دادند.

در اولین بخش ارائه ها ،عباس حسینی معاون فنی تپسل، در مورد سه نرم افزار تبلیغاتی شرکت پگاه با نامهای MediaAd ،Tapsell و Tagrow توضیح داد که چگونه با پیش بینی رفتار کاربران در مقابل تبلیغات مختلفی که مشاهده می کنند، تبلیغی را مرتبط به هر کاربر باشد، برای او نمایش دهد.

عباس حسینی معاون فنی تپسل در ریوداد traceway

دومین ارائه توسط علی چلمقانی، مدیر محصول هوش مصنوعی در کافه بازار، انجام شد و در رابطه با پردازش زبان طبیعی در کافه بازار (که سه نرم افزار بازار، دیوار و بلد را در اختیار دارد) توضیحاتی داد.

علی چلمقانی مدیر محصول هوش مصنوعی در کافه بازار

وی مطرح کرد که به دلیل اهمیت داده و پردازش آن در عصر کنونی و تعداد یک بیلیون ActionLog جمع آوری شده از کاربران، حدود ۴۰ الی ۵۰ دانشمند داده در کافه بازار مشغول به فعالیت هستند.

تعدادی از مسائل با پردازش متن در کافه بازار تاکنون حل شده است. یکی از راه حلها چت دیوار هست که مورد بررسی قرار می گیرد و با کمک Unsupervised ML مکالمات در حدود ۲۰۰ خوشه دسته بندی شدند و موضوعات آن را برچسب گذاری شد. با استفاده از این خوشه ها مزاحمت های ایجاد شده در چتها شناسایی و جلوی آنها گرفته می شود.

ارائه سوم را پیام آراسته دانشمند داده در مسیریاب بلد با عنوان داستان ترافیک در بلد انجام داد. وی اظهار کرد که مسیرهای پیشنهادی به دو صورت دریافت گزارشهای دستی و همچنین دریافت سیگنالهای GPS کاربران، تولید می شود. این سیگنالها با استفاده از Map Matching، بر روی مسیرهای درست نمایش داده شده در نقشه قرار می گیرند.

یکی از چالشها تخمین سرعت کاربران هنگامی که وارد تونل می شوند هست و آن با استفاده از محاسبه متوسط سرعت ابتدای ورود به تونل و سرعت هنگام خروج از تونل، بدست می آید.

پیام آراسته دانشمند داده در مسیریاب بلد

ارائه آخر هم توسط ارائه آخر هم توسط حامد دهقانی مهندس داده از دیجی کالا در مورد سیستم های پیشنهادگری  بود، که هم اکنون در دیجی کالا وجود دارد. تا پیش از این از سیستم های Third Party استفاده می شد اما اکنون مهندسان سیستمی بهینه را ایجاد کردند و منجر به کاهش هزینه و نتایج بهتر شد.

حامد دهقانی مهندس داده از دیجی کالا

در انتهای رویداد، ارائه کوتاهی از استارتاپ های سلام سینما، واکاویک و ویرگول انجام شد و هر کدام توضیح اجمالی در مورد نحوه عملکرد خود ارائه دادند.

شبکه سازی به این صورت بود که در پشت کارت هر یک از افراد نشانی ثبت شده بود و افراد با نشان های مشابه سر یک میز قرار می گرفتند و به تعدادی از سوالات به منظور آشنایی بیشتر با یکدیگر پاسخ می دادند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *