اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم بنگالورو در هند + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده بنگالورو در حوزه‌های اینترنت اشیا، فینتک و آموزش

بنگالورو خانه­ سنتی دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت­ های فن­اوری جهان در هند است. بنگالورو، به پشتوانه­ ذخیره­ عظیم استعدادهای خود، در میان کانون­ های مدنظر کارآفرینان برای راه ­اندازی و گسترش شرکت ­‌هایشان، مقام نخست را دارد. بنگالورو به لطف بهره ­وری بالای هزینه هایش برای مهندسان رونق یافته است. مثلاً، دستمزدها در این شهر، 13 برابر ارزان­تر از Bay Area و 4 برابر ارزان­تر از میانگین­ دستمزدها در سرتاسر آسیا پاسیفیک است. با این­ وجود، مزیت رقابتی اصلی بنگالورو، مزایای هزینه ­ای آن نیست، بلکه استعداد مهندسی آن است. 94 درصد از مؤسسان مستقر در بنگالورو از پس ­زمینه­ فنی برخوردارند، که از این نظر بالاترین نرخ در جهان محسوب می­شود. این زیست­ بوم به سردمداری تک­شاخ­ هایی مثل Flipkart، Inmobi و Ola به بلوغ رسیده است.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم بنگالورو

Advanced Manufacturing & Robotics (Advanced Manufacturing (IoT: تولید پیشرفته و به ­خصوص loT در هند در مسیر رشد قرار دارد. این زیربخش، با داشتن حدود 1000 شرکت فعال در فضای گسترده­‌تر loT، شاهد رشد عظیم بیش از 100 درصد از سال 2016 تا 2017 بوده است. از مجموع حدود 540 شرکت ثبت‌­شده­ loT، بنگالورو خانه­ بالغ بر 50 درصد از تمامی استارت آپ­ های loT در هند است. آن‌ها می­‌توانند روی حمایت بی­‌دریغ برنامه­‌هایی مثل Intel India Maker Lab حساب کنند، یعنی برنامه­ رشددهی سخت­ افزار و استارتاپ­ های سیستمی. Maker Lab از زمان شکل­‌گیری­‌اش در ژانویه­ 2016، بیش از 50 استارتاپ را با ارائه­ زیرساخت، فن­اوری و آموزش، مورد حمایت قرار داده است.

Fintech Fintech: بین سال­‌های 2012 و 2017 نزدیک به 20 درصد از کل سرمایه ­گذاری خطرپذیر بنگالورو، به استارتاپ­ های فین‌تک اختصاص یافته است، واقعیتی که آن را به بزرگترین زیربخش داخلی به واسطه­ سرمایه­ گذاری­ های خطرپذیر تبدیل می­کند. از جمله موارد موفق می­‌توان به Capital Float اشاره کرد، پلت­فرم برخطی که سرمایه­ کاری لازم را در اختیار شرکت‌­های کوچک و متوسط هندی قرار می­‌دهد و اوت 2017، 45 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. نمونه­ دیگر، Razorpay Modern، استارتاپی است که راهکار درگاه­‌های پرداخت را در اختیار هند می­‌گذارد و اخیراً در سرمایه ­گذاری سری B، بیست میلیون دلار پشتوانه گرفته است.

Education Tech Edtech: هند بیش از 1.5 میلیون مدرسه و بیش از 260 میلیون دانش ­آموز دارد. یکی از مهم­ترین چالش­‌های این کشور، نیاز به تحول نظام آموزشی آن است تا پاسخ­گوی جمعیت روبه‌رشد این کشور باشد. طی سال­‌های گذشته، تعداد فزاینده‌­ای از کارآفرینان محلی توجه خود را به فن­اوری تبلیغات معطوف کرده‌­اند. نمونه­ بارز آن، BYJU است، بزرگترین شرکت فن­اوری تبلیغات هند. این شرکت، تعریف تازه‌­ای از یادگیری دانش‌­آموزان از طریق یک برنامه­ کاربردی یادگیری ارائه کرده که برای دانش ­آموزان کلاس ششم تا دوازدهم، برنامه‌­های یادگیری ارائه می‌­دهد. BYJU تاکنون سرمایه­ عظیمی به مبلغ 244 میلیون دلار از سرمایه­ گذاران صاحب­ نامی مثل Sequoia Capital، Tencent Holdings و Chan Zuckerberg Initiative دریافت کرده است.

«هم­گام با رویکردهای جهانی، در هند هم فن­اوری مالی بزرگترین بخش سرمایه ­گذاری است. با این­ وجود، رشد در حال انفجار بخش تولید پیشرفته (loT)، به ­خصوص در بنگالورو، شگفتی خوشایندی است. کارآفرینان هندی به فرصت آموزشی عظیم هند برای جمعیت به ­سرعت رو به رشد آن توجه دارند. BYJU، استارتاپ فن­اوری تبلیغات، اخیراً به واسطه­ سرمایه ­گذاری­ های سرمایه­ گذاران جهانی به لیگ تک­شاخ‌­ها وارد شده است.» راوی نارایان، مدیر جهانی مایکروسافت

«بنگالورو، به ­عنوان شهری با تعداد عظیمی از مؤسسات فنی و آزمایشگاه­‌های تحقیق و توسعه، مکانی ایده ­آل برای همکاری فنی در عرصه­ توسعه و به­ روزرسانی محصولات و فرآیندهای جدید محسوب می­‌شود. این فرصتی منحصربه ­فرد برای مؤسسان است تا در فضای تولید پیشرفته و رباتیک موفق شوند.» وینود شانکار، مدیر ارشد عملیاتی خدمات رشددهی جهانی یا استارتاپ ­ها

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
برچسب ها

سید وحید مرتضوی

مدیر محتوای اکوموتیو، کارشناسی ارشد بهینه سازی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن