ایده های استارتاپیایده های فین تک

معرفی برترین استارتاپ های حوزه وام دهی یا لندتک

برترین شرکت های حوزه وام یا قرض دهی

لیمو HR

در مقاله قبلی در خصوص لندتک و حوزه های مختلف آن صحبت کردیم و دیدیم فینتک های فعال در حوزه وام دهی یا به اختصار لندتک، به ‌سرعت در حال رشد و تحول بوده و این شرکت ها دائماً در حال ‌توسعه انواع جدیدی از مدل های کسب‌ و کار موجود هستند. علاوه بر این، وام‌دهندگان فعلی -ازجمله بانک‌ها و مؤسسات غیر بانکی- از برخی تکنولوژی ها و آزمون های وام دهی در بازار در درجات مختلفی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به برترین شرکت های حوزه وام یا قرض دهی نگاهی بیندازیم.

Lufax Holding

Lufax Holding یک پلت‌فرم وام‌دهی و مدیریت ثروت اینترنتی است که در اصل توسط گروه Ping An راه‌اندازی شد. وام مصرف‌کننده، محور عملیات آن است که تمرکز اصلی‌‌اش بر استفاده از ابَرداده و فن‌آوری‌‌ اطلاعات به‌‌منظور صورت‌بندی مدل‌های پیشرفته ارزیابی ریسک و پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل ریسک معطوف شده است.

Atom Bank

اتم بانک، اولین بانک انگلستان است که مخصوص امور دیجیتالی طراحی شده است و محصولات مختلف بانکداری شخصی و تجاری را ارائه می‌دهد، ازجمله وام‌های دیجیتال از طرف اتم، چهار حساب پس‌‌انداز ثابت که در بازار برتر از رقبا هستند و وام کسب‌ و کار تضمینی به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط.

این شرکت، که هیچ شعبه فیزیکی ندارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌ وسیله بازشناسی چهره و صدا وارد حساب خود شده و از حمایت ۲۴ ساعته‌ تیم خدمات مشتریان در هفت روز هفته بهره‌مند گردند. تا ماه مارس امسال، اتم ۱.۷ بیلیون دلار آمریکا سپرده گرفته و بیش از ۱.۵ بیلیون دلار به بنگاه‌های کوچک و بزرگ و صاحب‌خانه‌ها در انگلستان وام داده است.

Robinhood

رابین‌ هود یک اپلیکیشن معامله سهام است که بدون هیچ حق‌الزحمه‌ای امکان ETF (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله)، و از فوریه‌ امسال، معامله ارزهای رمزنگاری را فراهم کرده است. آنها تحت یک مدل بدون تعهد، کاربران را قادر به معامله‌ سهام آمریکا و ارزهای رمزنگاری می‌کنند. با کوتاه شدن روند سرمایه گذاری و حذف هزینه‌های گزاف دلالی، کاربران می‌توانند به راحتی به بازارهای مالی دسترسی داشته باشند. رابین‌ هود در ماه می با داشتن ۵ میلیون حساب کارگزاری و ۱۵۰ بیلیون دلار حجم معامله، از رقیبش E-Trade پیشی گرفت.

Nubank

Nubank یک اپلیکیشن گوشی همراه است که کارت اعتباری Mastercard پلاتین خودش را کنترل می‌کند و تجربه خرج کردن راحت و بی‌نقصی را در اختیار کاربر می‌گذارد. Nubank که کانال‌های ۱۰۰% دیجیتال داشته و هزینه‌های کاغذبازی را کاهش داده است، هیچ حق‌الزحمه‌ای بابت استفاده از کارتش نگرفته و در بیش از ۳۰ میلیون کانال در سرتاسر جهان قابل استفاده است. طی پنج سال گذشته، نوبانک به‌خاطر کارت اعتباری بدون حق‌الزحمه‌اش، ۵ میلیون مشتری جذب کرده است، درحالی‌ که ۲.۵ میلیون نفر برای حساب بانکی دیجیتال شرکت -که سال گذشته راه‌‌اندازی شد- ثبت نام کرده‌اند. این شرکت یکی از ۵ صادرکننده برتر کارت اعتباری در برزیل و بزرگترین بانک قابل‌ رقابت جهان در خارج از آسیا است.

ACORN Oaknorth Holdings

OakNorth در وام‌دهی به بنگاه‌های کوچک و متوسط با استفاده از داده‌ها و پلت‌فرم فناوری خود یعنی ماشین ACORN تخصص دارد. این پلت‌فرم از تعالی فرآیند، یادگیری ماشینی و فناوری به‌ منظور برانگیختن تصمیم‌‌گیری داده محور در طول چرخه حیات وام استفاده می‌کند تا به خودکارسازی خدمات بانکی کمک کند. این شرکت تا به امروز ۲.۲ بیلیون دلار به کسب‌ و کارهای انگلستان وام داده است. ماشین ACORN در سیستم شرکای بانکی در چندین کشور جای گرفته است و به آن‌ها اجازه می‌دهد موفقیت OakNorth در انگلستان را در کشورهای خودشان تکرار کنند.

استارتاپ وام دهی

Dianrong

Dianrong محصولات و خدمات اعطای وام را با زیرساخت پیشرفته خود و فکتورینگ در داده‌ها و بینش‌های صنعت محور طراحی و سفارشی می‌کند. مدیریت ریسک برخط و ابزارهای عملیات، اجزای اصلی محصولات و خدمات شرکت هستند. این پیشنهادات شامل فرآیند دریافت وام، محصولات سرمایه گذاری، و راهکارهای وام‌دهی به بازار می‌شوند. Dianrong ماهانه ۵۰۰ میلیون دلار از قِبل ۴ میلیون وام‌دهنده خرده‌پا درآمد دارد. اوایل امسال شرکت اعلام کرد که نسخه بعدی راهکار مالی زنجیره تأمینش را روی Corda، پلت‌فرم زنجیره بلوکی R3 برای امور مالی و تجاری عرضه خواهد کرد.

SoFi

شرکت مالی اجتماعی SoFi، یک شرکت مالی برخط است که محصولات مرتبط با وام ارائه می‌دهد؛ ازجمله بازپرداخت وام دانشجویی، وثیقه و وام‌های شخصی. رویکرد غیرقراردادی SoFi نسبت به ضامن شدن شامل شایستگی حساب، سوابق اشتغال و مجموعه‌‌ای از دیگر عوامل کلیدی شده و راه همه‌جانبه‌تری را برای خدمت به مشتریانش تعریف می‌کند. سرمایه گذاران فردی و نهادی هم می‌توانند تأثیر مثبتی بر گروه‌های اجتماعی و جامعه در سطح کلان داشته باشند و درعین‌حال به نرخ بازدهی جذابی برسند. شرکت در ژوئن ۲۰۱۸ عرضه حساب جاری و کارت بدهی به مشتریانش را تحت پیشنهاد جدیدی به نام SoFi Money آغاز کرد.

Du Xiaoman Financial

Du Xiaoman Financial که پیش از این در سال جاری از شرکت والد خود Baidu جدا شده، وام‌های کوتاه‌مدت و خدمات سرمایه گذاری را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

Xiaoman Finance به‌‌عنوان یک شرکت فناوری مالی، کاملاً روی مزایای هوش مصنوعی و قدرت فنی Baidu در حوزه تأمین مالی هوشمند مانور داده و با نهادهای مالی شریک خود همکاری می‌کند تا خدمات مالی مطمئن‌تری را در اختیار افراد بیشتری قرار دهد.

Kabbage

Kabbage یک وام‌دهنده‌ برخط است که هدف آن تحویل پویای محصولاتی است که کسب و کارهای کوچک برای انجام کار خود و گرفتن داده‌هایی نیاز دارند که روند ضمانت اعتباری به آن‌ها وابسته است. این شرکت اخیراً اعلام کرد که درمجموع ۵ بیلیون دلار به مشتریانش وام داده است، ازجمله ۱ بیلیون دلار که کارآفرینان صرف خدمات‌رسانی شبانه و آخر هفته‌ها کرده‌‌‌اند یعنی وقت‌‌هایی که بانک‌‌ها تعطیل‌‌ هستند. Kabbage که به‌عنوان توان‌افزای مؤسسات بزرگ مالی خود را مطرح نموده، اخیراً از شراکتش با غول خدمات مالی کانادایی Scotiabank پرده برداشت. شراکتی که امکان اعطای وام‌های بالای ۱۰۰،۰۰۰ دلار به مشتریان کانادایی و مکزیکی را فراهم خواهد ساخت.

Kabbage استارتاپ وام دهی

Lendingkart

Lendingkart امکان دسترسی آسان به گزینه‌های تأمین مالی سرمایه در گردش را برای کارآفرینان فراهم ساخته و دغدغه‌ها یا نگرانی‌های آنها پیرامون شکاف‌های جریان نقدینگی را کاهش می‌دهد. تحلیل ابرداده‌ها و ابزارهای فناوری، راه کارآمدتر و مؤثرتری جهت ارزیابی ارزش اعتبار هر شخص فراهم ساخته و بر آن اساس، دیگر خدمات مربوطه را ارائه می‌دهند. می‌توان پروفایل (مشخصات) ریسک اعتباری مشتریان احتمالی را از روی جریان نقدینگی فعلی و رشد کسب و کار آنها مورد سنجش و ارزیابی قرار داد. در ادامه می‌توان یک خط اعتباری در گردش کوتاه مدت را به‌عنوان سرمایه در گردش به راه انداخت. شرکت در پی تزریق سرمایه‌ای قابل توجه به شکل وام، به دنبال توسعه کارش در بیش از ۱۲۰۰ شهر در سرتاسر هند است.

Ant Financial

گروه خدمات مالی Ant خود را وقف فناوری‌هایی نموده که فرصت‌های برابر را به جهانیان ارزانی می‌دارند. این فناوری‌ها، ازجمله زنجیره بلوکی، هوش مصنوعی، امنیت، اینترنت اشیا و محاسبه به Ant Financial و شرکایش در این زیست‌بوم کمک کرده تا به کسانی کمک کنند که امکان استفاده از خدمات بانکی را ندارند. Ant Financial تا اواخر مارس ۲۰۱۸، همراه با سرمایه گذاران مشترکش به ۸۷۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان خدمت‌رسانی کرده است.

JD Finance

JD Finance اکتبر ۲۰۱۳ به عنوان یک شرکت مستقل شروع به کار کرد. JD Finance در جایگاه یک شرکت فناوری دیجیتال، ازطریق فناوری‌های نوظهوری مثل ابَرداده، هوش مصنوعی، محاسبه ابری، زنجیره بلوکی و loT خود را وقف ارائه خدمات همه جانبه دیجیتال، به‌صورت برخط و برون‌خط حول سه محور کرده است: داده، کاربر و اتصال. هدف شرکت از این اقدامات توانمندسازی نهادهای مالی است تا بتوانند بازدهی را افزایش داده، هزینه‌ها را کاهش دهند و در بخش‌های درآمدزای اصلی مثل بسط سناریو، جذب مشتری، عملیات، کنترل ریسک و تحقیق و توسعه، به درآمد بیشتری برسند و صنعت را به سمت ورود همه‌جانبه به عصر دیجیتال سوق دهند.

WeLab

مأموریت WeLab نوآوری در خدمات اعتباری سنتی به‌منظور خدمت رسانی بهتر به مصرف‌کنندگان با روشی ارزان‌تر، سریع‌تر و بی‌دردسرتر برای قرض گرفتن پول است. پلت‌فرم‌های وام‌دهی این شرکت، توسط We Defend فعال شده‌اند، فن‌آوری مدیریت ریسک اختصاصی شرکت که یادگیری ماشینی، فن‌آوری‌های ابرداده و داده‌های بدون ساختار را با هم ترکیب می‌کند تا مدیریت ریسک و تجربه مشتری را به شکلی ساده و مؤثر درآورد.

WeLab در قالب پلت‌فرمی برای کاربران عمل می‌کند تا بتوانند با استفاده از گوشی‌های همراهشان درخواست اعتبار کنند. این شرکت از زمان تأسیس، مشتریان خود را به بیش از ۳۰ میلیون نفر در هنگ‌کنگ و سرزمین اصلی چین رسانده است.

WeLab استارتاپ وام دهی

Affirm

Affirm یک وام دهنده لحظه فروش است که با نام‌های تجاری و خرده‌فروشانِ برخط و فروشگاهی شریک شده و یک گزینه پرداخت با  بهره ساده یا بدون بهره، روی خریدهای بالای ۱۷۵۰۰ دلار به خریداران پیشنهاد می‌دهد. شرکت، هیچ حق‌الزحمه پنهانی یا بهره مرکبی دریافت نکرده و مشتریانی از هر سن و مرتبه FICO، و هم‌چنین اقشار معمولاً کم‌درآمد را هدف گرفته است.

Affirm درحال حاضر با بیش از ۱۲۰۰ فروشنده شریک شده و حجم وام اعطای آن در سال ۲۰۱۷ از ۱ بیلیون دلار تجاوز کرده است.

Future Finance

Future Finance، وام‌دهنده برتر دانشجویی در اروپا است و وام‌های رقابتی مناسبی در مقادیر مختلف به دانشجویان می‌دهد که جهت پرداخت هزینه همه‌چیز، از خورد و خوراک گرفته تا شهریه دانشگاه طراحی شده‌‌اند. وجوه در عرض ۲۴ ساعت واریز می‌شوند. این شرکت از سال ۲۰۱۳ بیش از ۸۵ میلیون دلار به دانشجویان وام داده و انتظار می‌رود فقط در سال ۲۰۱۸ بین ۹۴-۴۳ میلیون دلار وام دانشجویی اعطا کند.

Funding Societies

Funding Societies یک پلت‌فرم برخط است که سرمایه گذاران را به کسب و کارهای کوچکی که نیازمند سرمایه هستند وصل کرده و مسئله حساب مالی را با بانک‌پذیر نمودن کسب و کارهای کوچک و متوسطِ قابل سرمایه گذاری حل می‌کند.

این شرکت که درحال‌حاضر در آسیای جنوب شرقی فعالیت می‌کند، نخستین پلت‌فرم همتا به همتاست که گواهینامه‌های فعالیت را از مراجع سنگاپور، اندونزی و مالزی دریافت کرده است. آنها امسال دور سرمایه‌گذاری سری B را با دریافت ۲۵ میلیون دلار به اتمام رساندند، مبلغی که بیشترین سرمایه دریافت شده از جانب یک پلت‌فرم همتا به همتا در آسیای جنب شرقی محسوب می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *