چندرسانه ایاینفوگرافیک

معرفی اکوسیستم سیدنی در استرالیا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده سیدنی در حوزه‌های هوش مصنوعی ، ابرداده و امنیت سایبری

سیدنی میزبان بزرگترین مجموعه از استارتاپ ­های فناوری در سطح کشور است و دولت­ های شهری و منطقه­ ای در حمایت از این زیست­ بوم فعال هستند. مجموعه Jobs for New South Wales، دفتر مسئول کمک به کسب­ و کارهاست که به استارتاپ­ ها در مراحل مختلف کمک مالی کرده و در راه ­اندازی مرکز رشد استارتاپی سیدنی نقش داشته است. شهر سیدنی هم یک برنامه­ کارآفرین مهمان برگزار نموده که کارآفرینان بین­ المللی را برای بازدید و آموزش استارتاپ­ های محلی به این شهر می‌­آورد.

زیربخش­‌های قدرتمند اکوسیستم سیدنی

Fintech Fintech: حدود ۶۰ درصد از شرکت‌های فین تک استرالیا در سیدنی واقع شده­‌اند، شهری که بین سال‌­های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ سهم اصلی سرمایه­ خطرپذیر این کشور بالغ بر ۱۷۱ میلیون دلار را به خود اختصاص داده­ است. این شهر با داشتن ۹ درصد از تولید ناخالص ملی که محصول بخش خدمات مالی است، از داشتن یک صنعت میراث مالی قوی به خود می‌­بالد؛ یعنی مقیاسی بزرگتر از هنگ ­کنگ یا سنگاپور، دو مرکز رشد مالی مهم دیگر این منطقه. شتاب­ دهنده­ فن­اوری مالی Stone and Chalk به حمایت از استارتاپ ­های این زیربخش کمک می­‌کند، جایی که پرداخت و وام دو محور عمده­ آن را تشکیل می‌­دهند. این زیست­ بوم دارای چند استارتاپ مهم با ارزش بازار بالغ بر بیش از ۵۰ میلیون دلار است که این بخش را جلو می­برند.

Digital Media Digital Media: پیش‌­بینی می­‌شود که رشد بازار سرگرمی و رسانه­ استرالیا، تا سال ۲۰۲۰ به ۴۷.۴ بیلیون دلار برسد؛ سیدنی پایگاه این کشور برای شرکت­‌های بزرگ رسانه­‌های سنتی و استارتاپ ­های رسانه­ دیجیتال است. از جمله موارد موفق محلی می‌­توان به کانال ملی Executive اشاره کرد، که راهکارهای رسانه‌­ای اداری را تأمین و روابط میان صاحبان کالا، مدیران اداری و تبلیغ­‌کنندگان را تسهیل می­کند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۶۸.۵ میلیون دلار توسط Inlink خریداری شد. نمونه­ دیگر، Genero است، یک پلت­فرم فیلم­سازی که محتوای مقرون ­به­ صرفه و باکیفیتی را در سطح گسترده و سرعت بالا ارائه می­‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۶، ۴ میلیون دلار سرمایه­ خطرپذیر جذب کرد.

Adtech Adtech: هرچند رشد صنعت تبلیغات سنتی در استرالیا رو به کاهش است، تبلیغات اینترنتی و به­ خصوص موبایلی اوج گرفته­‌اند. تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۱۶ به ۷.۴ بیلیون دلار رسیده و پیش‌­بینی می‌­شود که تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از کل بازار تبلیغات استرالیا را به خود اختصاص دهد. استارتاپ­ های محلی مثل Oneflare شروع به استفاده از فن­اوری دیجیتال در شرکت­‌ها و کارهای تبلیغاتی کرده‌­اند.

 

[bs-quote quote=”سیدنی، دروازه­ شغلی جذابی برای استرالیا و آسیای جنوب شرقی است و به­ سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین مکان­‌های جهان برای تأسیس شرکت­‌های فن­اوری پیشرفته است. این شهر از داشتن یک جامعه­ استارتاپی انبوه و روبه‌­رشد، دولت قوی و حمایت قانونی و زیست ­بوم سرمایه ­گذاری متنوع و باثبات، به خود می­‌بالد. ما شاهد رشد تصاعدی ظهور شرکت­‌هایی هستیم که چالش‌­های فناوری مالی در سطح محلی و جهانی را از پیش رو برداشته‌­اند، هم­چنین حوزه‌­های جدیدی مثل Stone and Chalk و در سطح کلان­تر، مرکز رشد استارتاپ سیدنی که حجم قابل ­توجهی از افراد و ایده­‌ها را به مرکز سیدنی می­‌کشانند. همچنین سازمان‌­های صنعتی بزرگی مثل Fintech Australia و TechSydney به هماهنگ­‌سازی و حمایت از این اقدامات کمک می­‌کنند” style=”style-12″ align=”center” author_name=”دین مک­اووی” author_job=”مؤسس و مدیرعامل TechSydney” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/10/دین-مک­اووی،-مؤسس-و-مدیرعامل-TechSydney.jpg”][/bs-quote] [bs-quote quote=”رهبری و قدرت مداوم سیدنی به ­عنوان بزرگترین زیست ­بوم استارتاپی استرالیا، نیازمند یک خط لوله­ باثبات استعداد کارآفرینی است که به خوبی مورد حمایت قرار بگیرد. UTS در کنار این زیست ­بوم پرانرژی، نقش مهمی در پیوند دادن هزاران فارغ التحصیل آماده­ کار به آن خط لوله دارد و وجود یک پایگاه شکوفا و در حال ­رشد را برای بخش استارتاپی تضمین می­‌کند.” style=”style-12″ align=”center” author_name=”پروفسور گلن وایت ویک” author_job=”نائب رئیس نوآوری و کارآفرینی دانشگاه فن­آوری سیدنی” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/10/پروفسور-گلن-وایت­ویک،نائب-رئیس-نوآوری-و-کارآفرینی-دانشگاه-فن­آوری-سیدنی.jpg”][/bs-quote]

 

[bs-quote quote=”استارتاپ های استرالیا در حال شکوفایی هستند. دسترسی به سرمایه در بهترین حالت خود قرار دارد، نظام آموزشی ما استعداد فنی باکیفیتی تولید می­‌کند و دولت­‌ها در تمام سطوح حمایت خود را از کسب ­و کارهای رو به ­رشد افزایش می‌­دهند. سیدنی اخیراً بزرگترین مرکز رشد نیمکره­ جنوبی را در فاصله­ کمتر از ۱۸ ماه از ایده تا اجرا، افتتاح کرده است. در سال­‌های اخیر، تفکر رو به ­جلو هم در سطح کشور و هم فدرال، تأثیر قابل ­توجهی داشته است، و سیدنی نقش رهبری جهانی در محورهای کلیدی مثل فن­اوری مالی را بر عهده خواهد گرفت” style=”style-12″ align=”center” author_name=”الکس مک­‌ کالی” author_job=”مدیرعامل StartupAU” author_avatar=”https://ecomotive.ir/wp-content/uploads/2019/10/StartupAUالکس-مک­‌کالی،-مدیرعامل.jpg”][/bs-quote]

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *