اخبار استارتاپی

صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه کاشان تاسیس شد

صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان، با حضور رئیس و چند تن از خیرین این دانشگاه تاسیس شد.

رئیس دانشگاه کاشان در راستای تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه کاشان اظهار کرد: این صندوق همزمان با تشکیل معاونت اقتصادی و نوآوری در دانشگاه کاشان و با هدف حمایت از ایده ها و طرح‌های اساتید و دانشجویان و با سرمایه اولیه یکصد میلیارد ریال راه اندازی شد.

دکتر عباس زراعت، مهم‌ترین اهداف صندوق پژوهش و فناوری را ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش پژوهش و فناوری، کمک به تجاری سازی تحقیقات، ایجاد شغل و کسب و کار های دانش بنیان با ارزش افزوده بالا و ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان کرد.

وی افزود: از جمله وظایف و ماموریت‌هایی که در اساسنامه صندوق پیش‌بینی شده است، اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه فناوری، صدور ضمانت‌نامه مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان، تامین سرمایه خطرپذیر و مشارکت در طرح‌های فناورانه، تضمین پرداخت تعهدات و اقساط طرح‌های تحقیقاتی است.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه امروزه هیچ توسعه‌ای بدون تکیه بر دانش و فناوری‌های جدید امکان ندارد و دانشگاه‌ها موتور محرکه توسعه در تمام کشورها هستند، تصریح کرد: از همین روی لازم است دانشگاه نیز زیرساخت‌های تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی را فراهم کند که تشکیل معاونت اقتصادی و نوآوری برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه کاشان و تاسیس صندوق پژوهش و نوآوری در همین راستا است.

وی ضمن تشکر از خیرین به‌خصوص مهندس سعیدی و مهندس شکرریز که ۸۰ درصد از سرمایه اولیه صندوق را تامین کردند، این اتفاق مهم را به جامعه دانشگاهی و بویژه نخبگان و فناوران تبریک گفت.

دکتر زراعت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بی‌کار هستند و منطقه کاشان از این معضل بزرگ رنج می‌برد، در حالی‌که طرح‌های ارزشمندی وجود دارد که نیازمند حمایت سرمایه گذاران هستند، خاطر نشان کرد: منطقه کاشان پتانسیل‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک منطقه توسعه‌یافته دانش بنیان دارد که امیدواریم با این گام مهم و نیز راه‌اندازی پارک علم و فناوری و مرکز تجاری سازی، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق این مهم باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *