اخبار استارتاپی

حمایت مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کار اشتراکی

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس گفت:مرکز شتابدهی نوآوری از فضاهای کاری اشتراکی نیز حمایت می‌کند.

لیمو HR

مدیر کل توسعه شعب و پردیس های پارک فناوری پردیس گفت: مرکز شتابدهی نوآوری یک بازوی اجرایی برای حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است‌. سال ۹۳ این مرکز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس واگذار شد.

مهدی عظیمیان افزود: «ترویج فرهنگ کارآفرینی» و «کمک به ایجاد استارت آپ های پایدار» دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری است. مرکز شتابدهی نوآوری، ساماندهی رویدادهای کارآفرینی را در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی و کمک به شتابدهنده ها را در راستای ایجاد استارت آپ های پایدار در دستور کار خود دارد.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری ادامه داد: از زمان فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز، حدود ۵۵ شتابدهنده با کمک این مرکز ایجاد شده و در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتابدهنده هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می‌کند. در حوزه مادی، تسهیلاتی برای تامین فضا ارائه می‌دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است.

وی ادامه داد: به ازای خروجی‌ موفق هر شتابدهنده -یعنی هر استارت آپ موفق که حاصل تلاش شتابدهنده باشد- تا سقف ۲۰ استارت اپ به شتابدهنده کمک بلاعوض داده می‌شود. در حوزه معنوی نیز کمک‌هایی از دسته حمایت‌های اعتباری، مانند کمک در گرفتن تائیدیه‌ها، تیم اجرایی و … به آنها ارائه می‌شود.

عظیمیان افزود: یکی از جدیدترین مسئولیت‌های مرکز شتابدهی نوآوری که در یکی دو ماه اخیر به دستور کار آن اضافه شده، حمایت از فضاهای کاری اشتراکی است. آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی شدن است. این مرکز در دو حوزه به مدیران فضاهای اشتراکی کمک خواهد کرد.

به گفته وی، در تامین و تجهیز فضای اشتراکی، اینگونه فضاها مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین فضاهای کار اشتراکی، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه خود، کمک بلاعوضی دریافت خواهند کرد. این یارانه باعث می‌شود هزینه‌های مدیریت این فضای اشتراکی کم شده و مدیریت آن، امکان ارائه خدمات بهتر به مخاطبان خود داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *