ایده های استارتاپی

بهترین کسب و کار ها برای مبادله برخط کالاها و خدمات

بهترین استارتاپ های مبادله و معاوضه خانه ، لباس و امور مربوط به خانواده

لیمو HR

جامعه جهانی روز به روز پیشرفت میکند و بزرگ تر میشود و مبادله و معاوضه کالا ها و خدمات از جهتی به دلیل ازدیاد جمعیت و تنوع آسان شده و از طرفی هم پیدا کردن بهترین راه و بستر این کار تا حدودی سخت شده است . در ادامه به معرفی استارتاپ ها و کسب و کار های مبادله و معاوضه خانه ، لباس و امور مربوط به خانواده (همچون پیدا کردن پرستار بچه) که در سطح جهانی شناخته شده و بهترین هستند، می پردازیم.

فضای خانه و محل کار

۱. HomeExchange
HomeExchange با ثبت بیش از ۴۰،۰۰۰ مورد در ۱۴۲ کشور جهان، مکان های رایگانی را جهت اقامت، تقریباً در همه جای دنیا ارائه می دهد. اعضای این سایت، برای مبادله ی خانه ها و آپارتمان هایشان با یکدیگر، فقط ماهیانه ۹.۹۵ دلار پرداخت می کنند. پس از پرداخت حق عضویت ماهیانه، هزینه ی اقامت شما در طول تعطیلات، از آنچه در خانه ماندن برایتان هزینه خواهد داشت، بیشتر نخواهد شد. شما در مکان جدیدی اقامت خواهید کرد، درحالی که شخص دیگری به خانه ی شما آمده و می ماند، هر دو به صورت رایگان.

homeexchange

۲. CouchSurfing
اگر نمی خواهید هزینه ی عضویت را بپردازید ولی به دنبال مکان رایگانی برای اقامت در مسیر سفر خود در هر جایی از جهان می گردید، CouchSurfing می تواند بهترین دوست جدید شما باشد. CouchSurfing یک سازمان غیرانتفاعی است، بنابراین هزینه ای بابت استفاده از سایت نمی گیرند. به میزبان ها هم اجازه نمی دهند هزینه ای از مسافران بگیرند. با وجود تقریباً ۳ میلیون عضو در ۲۴۶ کشور، شانس پیدا کردن یک کاناپه ی رایگان همیشه وجود دارد. CouchSurfing یک بخش امنیتی گسترده هم در سایت دارد، شامل معرف ها، ضمانت، و تأیید از جانب دیگر couchsurferها و میزبانان.

CouchSurfing

۳. Airbnb
مردم از حدود ۱۴،۰۰۰ شهر در بیش از ۱۸۲ کشور جهان منتظرند تا یک اتاق، آپارتمان، یا خانه را به شما در هر جایی که بخواهید اجازه دهند. از سال ۲۰۰۸، Airbnb پیدا کردن محل اقامت در هر جایی که بروید را برای شما آسان کرده است. فقط تاریخ های مد نظرتان را وارد کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است، و محل اقامت خود را رزرو کنید.
این سایت حتی سیستم پرداخت خودش را دارد که همه ی طرف ها را از کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی حفظ می کند. درحالی که شاید در وهله ی اول فقط به سفر کردن علاقه مند باشید، درنهایت می توانید برای میزبان دیگر اعضا شدن ثبت نام کنید. پیوستن به سایت هیچ هزینه ای ندارد، و Airbnb سهم کوچکی از دریافتی میزبان را بابت هر اقامت، در ازای جوش دادن معامله برمی دارد.

Airbnb

۴. GoSwap.org
GoSwap یک سایت معاوضه ی خانه ی دائمی است، یعنی شما منزل خود را ثبت می کنید، دنبال خانه ای که می خواهید می گردید، و بعد فقط آن را عوض می کنید! فرض کنید می خواهید خانه ی ساحلی خود را با یک کلبه در جنگل عوض کنید؛ شاید کس دیگری در سایت بخواهد خلوتگاه جنگلی اش را با زندگی در ساحل تاخت بزند. اصلاً لازم نیست قبل از خرید خانه ی رؤیایی خود، منتظر فروش رفتن منزلتان بمانید، چراکه فقط باید کسی را پیدا کنید که چیزی را که شما دارید بخواهد. ثبت کردن منزلتان در سایت، بین ۹ تا ۲۷۰ دلار هزینه دارد، اما ثبت نام کردن و جستجو در سایت و قیمت گرفتن مجانی است.

GoSwap

۵. LiquidSpace
آیا کارفرمای خودتان هستید و از اینکه باید فقط با حیوانات خانگی تان صحبت کنید خسته شده اید؟ نیاز به دیدن یک شهر جدید و پیدا کردن جایی دارید تا با مشتریان احتمالی جلسه بگذارید؟ اگر این طور است، LiquidSpace می تواند کمکتان کند. اعضا می توانند با استفاده از برنامه ی iPhone یا iPad خودشان، فضاهای کاری یا جلسه ای موجود را جستجو کنند، برای زمان خاصی آن را رزرو نمایند، و با دیگر سرویس هایی که آن فضا فراهم می سازد آشنا شده و به آنها دسترسی داشته باشند. شرکت به زودی در منطقه ی Bay سان فرانسیسکو کار خود را آغاز می کند، و امیدوار است به سرعت در سطح ملّی گسترش یابد.

LiquidSpace

لباس

۶. SwapStyle
اگر خوره ی لباس باشید و همیشه آخرین مد را دنبال کنید، SwapStyle باید به یکی از bookmarkهای اصلیتان تبدیل شود. این جامعه ی جهانی که در سال ۲۰۰۴ توسط طراح مد، امیلی چِشر راه اندازی شده، البسه، کفش، لوازم جانبی، لوازم آرایش، و حتی ابزارآلات را بدون حق عضویت، معاوضه می کند.

SwapStyle

۷. ThredUp
بچه ها مطمئناً زود بزرگ شده و لباس هایشان به سرعت برایشان کوچک می شوند، اینجاست که ThredUp وارد عمل می شود. آنها فروشگاه باحالی برای والدین راه انداخته اند تا در آن به تبادل لباس و اسباب بازی با والدین دیگری بپردازند که کودکشان در سنّ متفاوتی است. شما می توانید فقط در ازای ۵ دلار جعبه ای پر از لباس و اسباب بازی به اضافه ی ارسال آن دریافت کنید، یا لباس های مستعمل بچه ی خودتان را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید تا از میانشان انتخاب کنند. عضویت برای همه رایگان است.

ThredUp

۸. Rehash Clothes
ایده ی اصلی Rehash، طراحی البسه با پوشاک بازیافتی بود، اما درنهایت به سایتی برای تبادل لباس با دیگر کاربران تبدیل شد. اعضا می توانند چیزهایی را که نمی خواهند (لباس و لوازم جانبی) با افرادی مبادله کنند که به دنبال اقلام جدیدی برای کمدشان می گردند، و برعکس. Rehash به عنوان یک گروه اجتماعی هم فعالیت دارد که کاربران در آن می توانند توصیه هایی برای زندگی سبز (سازگار با محیط زیست) دریافت نموده، مقاله بخوانند، اقلامی را درخواست کنند، و در رویدادهای معاوضه شرکت نمایند. عضویت برای علاقمندان رایگان است.

Rehash Clothes

خانواده

۹. Zwaggle.com
اگر به چیزی بیشتر از لباس نیاز دارید، مثل کالای خواب نوزاد، مبلمان کودک، یا حتی لوازم ورزشی، از پیدا کردن Zwaggle خوشحال خواهید شد. این سایت، شبکه ای از والدینی است که به هم پیوسته اند تا هزینه ی «گرفتن چیزهای جدید برای خانواده» را در عوض اقلام مستعمل یا خارج از نیاز با هم تقسیم کنند. شما ازZwaggle بابت تحویل دادن وسایل خود امتیاز می گیرید، و می توانید از آن امتیازات برای گرفتن چیزهایی که می خواهید استفاده کنید. عضویت رایگان است، و این جامعه به جای پول، با یک سیستم امتیازدهی اداره می شود. تنها پولی که باید پرداخت کنید بابت ارسال کالاست.

Zwaggle

۱۰. BabysitterExchange
شاید برخی افراد از مراجعه به گروه های برخط برای پیدا کردن پرستار کودک ابا داشته باشند، اما من والدینی را می شناسم که می گویند پیدا کردن پرستاری که بتوانند به آن اعتماد کنند بسیار سخت است. BabysitterExchange سال ۲۰۰۰ به عنوان یک تعاونی پرستار کودک کار خود را آغاز کرد، و از آن زمان به بعد تا جایی توسعه پیدا کرد که اعضا از آن برای وقت گرفتن در مواقعی استفاده می کنند که مأموریت کاری برایشان پیش بیاید، برای آموزش کودکانشان به معلم خصوصی نیاز داشته باشند، یا پرستار خانگی موقت بخواهند.

BabysitterExchange

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۶ Average: ۴.۸]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. سلام. خیلی لذت بردم.
    واقعا هیچ چیز به اندازه اینکه آدم بتونه با تلاش، آموزش، کنترل ذهن و ارتقای توانایی های خودش بتونه یک ایده رو رشد بده با ارزش نیست که هم به جهان خدمت کرده باشه و هم اینکه برای خودش هم ارزش آفرینی کرده باشه. من تجربه چند ماه کار در استارتاپ ویرا برگ رو داشته ام که خوشبختانه توی همین سایت هم توی بخش تخفیفات گروهی نیز قرار داده شده که از این لینک می تونید مشاهده اش کنید:
    https://list.ecomotive.ir/company/%D9%88%DB%8C%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D8%B1%DA%AF#overview
    و اینکه آدم می تونه برای شروع کار و آشنا شدن به روند این سیستم ها چند مدتی خودش در این فضا ها کار کنه و بعد از اینکه تجربه کسب کرد، خودش اگه ایده ایی رو داره استارت کارش رو بزنه.

    1. استارتاپ های داخلی ما تقریبا میشه گفت که بالای ۹۰ درصدشون از ایده های خارج اومدن. همین سایتهای تخفیفات گروهی مثل سایت نت برگ و تخفیفان و اینی که شما می فرمایید سایت ویرا برگ که فکر کنم ارومیه فعالیت می کنه، از سایت گروپان الهام گرفته شده. من مخالف اینکار نیستم. اتفاقا همینکه بازم داریم به این صورت فعالیت می کنیم خیلی جای شکر داره چون شرایط داخلی ما واقعا خیلی متفاوت از اوناست. محدودیدهایی که برای ما وجود داره، به نوعی خلاقیت و نو اوری مارو هم پایین اورده. ایشالا که یه روزی شاهد استارتاپ های بسیار قوی باشیم که از ایران و حتی از شهر های کوچک ایران استارت بخورن و به کل دنیا و جهانی بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *