اخبار استارتاپی

حمایت سامانه همگرا از ۲۰ فعال بازی ساز

سامانه حمایتی «همگرا» بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا کنون از ۲۰ تیم و شرکت فعال در حوزه بازی‌سازی حمایت کرده است.

سامانه حمایتی «همگرا» بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال حاضر از ۲۰ تیم و شرکت فعال در حوزه بازی سازی حمایت کرده است. همچنین بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ای اعلام کرده است که ثبت نام بازی سازان در این سامانه برای دریافت حمایت در سال ۱۳۹۹ نیز آغاز شده است.

«سید محمدعلی سیدحسینی» معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در مورد جزئیات این حمایت‌ها در سال ۹۸ از بازی‌سازان گفت: «در سال ۹۸، ۱۲۰تیم و شرکت بازی‌سازی در ساختار همگرا ثبت‌نام کردند. پس از ارزیابی‌ها و بررسی‌ها از این تعداد، ۶۰ تیم و شرکت برای دریافت حمایت انتخاب شدند؛ اما در نهایت از این تعداد هم ۲۰ تیم و شرکت به صورت فعال چندین بار از حمایت‌های همگرا بهره بردند.» او ادامه داد: «حمایت‌های ما براساس فعالیت شرکت‌ها و تیم‌ها است و از طریق همکاران حمایتی، حمایت‌ها را در اختیار تیم‌ها و شرکت‌ها قرار می‌دهیم؛ یعنی حمایتی به صورت مستقیم و مالی صورت نمی‌گیرد. از این طریق هم می‌توانیم فعالیت آنها را نظارت کنیم.»

براساس اظهارات او حمایت‌های ساختار همگرا شامل تامین زیرساخت، تجهیزات، امکانات و محل استقرار شرکت‌ها، تسهیلات مالی و سرمایه گذاری، خدمات تست بازی، تبلیغات، بازاریابی و توسعه بازار، تامین آموزش و ارتقای نیروی انسانی، پرداخت درصد تشویقی به ازای فروش بازی های موفق، وام‌های کم‌بهره است.

سیدحسینی در مورد اینکه در سال ۹۸ تیم‌ها و شرکت‌ها به چه صورت از این حمایت‌ها بهره بردند، بیان کرد: «تیم‌ها پس از عضویت در سامانه همگرا لیستی از خدمات حمایتی را مشاهده می‌کنند و می‌توانند براساس رتبه‌بندی خود از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند. یکی از این حمایت‌ها اعطای وام‌های کم‌بهره است. تاکنون ۲۰ درخواست وام داشتیم.» او در ادامه افزود: «بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای اعطای وام از اعتبار خود به این تیم‌ها کمک می‌کند و گاه برای تکمیل مدارک تیم‌ها معرفی‌نامه به آنها می‌دهیم و حال تیم‌ها در مرحله دریافت وام قرار دارند.» سیدحسینی همچنین تاکید کرد: «یکی دیگر از حمایت‌های همگرا، شرکت در رویدادهای خارجی است. تیم‌ها و شرکت‌ها در پنل خود در ساختار همگرا رویدادی که قصد شرکت در آن دارند را انتخاب می‌کنند و ما در دبیرخانه پس از بررسی، درخواست آنها را تایید می‌کنیم و بخشی از هزینه‌های رویداد، ورودی و رفت و آمد تیم‌ها و شرکت‌ها را می‌پردازیم.»

به گفته سیدحسینی تاکنون ۷ تیم و شرکت در رویدادهای تجاری بین‌المللی شرکت کردند. او در پاسخ به این سوال که شرکت‌ها و تیم‌های موجود در ساختار همگرا می‌توانند در دوره آینده هم از حمایت‌های همگرا بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: «عملکرد تیم‌ها و شرکت‌هایی که در سال ۹۸ از حمایت‌های همگرا بهره‌مند می‌شدند را در سال ۹۹ دوباره ارزیابی می‌کنیم. این ارزیابی در رتبه‌بندی سال آینده آنها تاثیر دارد و حتی می‌تواند رتبه آنها را ارتقا دهد تا از حمایت‌های بیشتری بهره‌مند شوند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *