اخبار استارتاپی

لزوم سرمایه گذاری در راستای حضور زنان در زیست بوم نوآوری

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لازم است که برای حضور بانوان در زیست‌بوم نوآوری، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌هایی شود که در این راستا معاونت علمی گام‌هایی برداشته است.

معصومه ابتکار امروز در «اولین رویداد (ازنو) اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا» که در محل حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: حضور زنان در زیست بوم نوآوری با برنامه ریزی های معاونت علمی و همت و پشتکار زنان نوآور به وضوح دیده می شود.

وی با بیان اینکه بانوان راه طولانی در پیش دارند و خیلی باید کار کنند تا گام‌های ارزنده‌ای در زیست‌بوم نوآوری بردارند، گفت: پیش از این از کارخانه نوآوری و آزادی بازدیدی داشتیم، حضور مؤثر بانوان را دیدیم که فعالیتی در زیست‌بوم نوآوری دارند و با ساختارهای فرهنگی و بومی به کسب و کار خلاقانه پرداخته‌اند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما شاهد این هستیم که بانوان در شرایط خاص و سخت اقتصادی با ساختارهای فرهنگی و بومی کار می‌کنند، افزود: ما باید از ظرفیت دختران در آموزش عالی به درستی استفاده کنیم که این نیاز به برنامه‌ریزی دارد. ابتکار بیان کرد: دولت دوازدهم بخصوص رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای نسبت به فعالیت بانوان در زیست‌بوم نوآوری دارد و بر مسئله سرمایه گذاری نیز تأکید شده تا زنان بتوانند در موضوعات علمی، مراکز تحقیقاتی و … ورود پیدا کردند.

به گفته وی، بانوان در دنیا به عرصه‌های مختلف ورود پیدا کردند و تجربه نشان داده که ورود بانوان به عرصه زیست‌بوم نوآوری، نیازمند شرایط مساعد است که باید برای آنها این شرایط را فراهم کنیم. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه بانوان می‌توانند در بخش‌های اقتصادی، فعالیت‌های اقتصادی با رویکردهای جدید داشته باشند، گفت: این دیدگاه می‌تواند با قدم‌های خوبی آغاز شود البته قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده ولی کافی نیست.

ابتکار افزود: تجربیات نشان داده که در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی همواره مشکلات زیادی وجود دارد اما بانوان سعی کرده‌اند تعادل کارهای خانه و بیرون از آن را حفظ کنند. وی اظهار داشت: ما باید شرایطی را برای بانوان ایجاد کنیم که بتوانند فعالیت‌های اجتماعی را دنبال کنند البته در این مسیر با شکست‌هایی مواجه خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: همه در زندگی مسیرهایی را تجربه می‌کنند که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد و ممکن است با شکست مواجه شوند. ابتکار تأکید کرد: برای حضور بانوان در جامعه و اکوسیستم نوآوری، لازم است سرمایه گذاری شود زیرا این می‌تواند در آینده ایران تأثیرگذار باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *