اخبار استارتاپی

توسعه پلتفرم های تامین مالی جمعی طرح های صوت و تصویر فراگیر

تفاهم‌نامه فرابورس و ساترا در راستای توسعه پلتفرم‌های تامین مالی جمعی طرح‌های صوت و تصویر فراگیر منعقد شد.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) بعد از ورود رسمی خود برای ساماندهی فعالیت تولیدکنندگان محتوای صوت و تصویر بر بستر اینترنت و ارائه مجوز به آنها، حالا در گام دیگر با تفاهم نامه ای که امروز با سازمان فرابورس کشور امضاء کرد، توسعه پلتفرم های تامین مالی جمعی در حوزه صنعت صوت و تصویر فراگیر را در برنامه خود قرار داده است.

مدیران ساترا در نشست امضاء این تفاهم‌نامه با حضور مدیران فرابورس ایران اعلام کردند که برای رشد صنعت تولید محتوای دیجیتالی و توسعه رسانه‌های مستقل و پویا و همچنین پایان دادن به انحصار در این بخش باید پول‌های سالم به این صنعت تزریق شود.

محمدصادق امامیان، رئیس ساترا، در مراسم امضاء تفاهم‌نامه با سازمان فرابورس ایران، جاری بودن جریان مالی برای هر صنعتی را همچون خون در رگ‌ها توصیف و تاکید کرد که صنعت رسانه نیز همچون سایر رسانه‌ها برای رشد خود نیاز به تامین مالی دارد.

او با اعلام اینکه اگر در این صنعت تامین مالی اتفاق نیفتد دو اتفاق در آن رخ خواهد داد گفت: «اتفاق اول این است که رسانه‌های ما با مطالب رسانه‌های خارجی تلفیق خواهد شد و محتوای خارجی بیشتر و به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حال حاضر رسانه‌های آمریکا‌یی نفوذ بالایی در کشورهای مختلف دارند. اخیرا و براساس گزارشی ۶۰ درصد مردم انگلستان مشترک سرویس‌های VOD هستند که ۹۷ درصد محتوای آن آمریکایی است.»

او با اشاره به اتفاق دوم افزود: «ممکن است در صورت نبود تامین مالی رسانه‌های بزرگ و محدودی ایجاد شوند که وابسته به کارتل‌های مالی هستند. در حوزه رسانه مسئله انحصار به راحتی شکل می‌گیرد و این موضوع بسیار خطرناک است.» به باور وی ایجاد انحصار در این بخش نه به نفع اقتصاد کشور است نه فرهنگ.

امامیان اعلام کرد این نگاه از سال ۱۳۹۴در کشور ایجاد شد که رسانه‌های خصوصی در بستر اینترنت شکل بگیرند و نهادهای تنظیم‌گیری نیز وارد عمل شود که به توسعه این صنعت توسط بخش خصوصی و شکوفایی آن در بستر اینترنت کمک کند.

او با اعلام اینکه قدرت رسانه را عدد مالی که پشت آن قرار دارد نشان می‌دهد گفت: «۶۴ درصد رسانه‌های بزرگ اروپایی که اتحادیه مخصوص به خود را نیز در این زمینه دارند، نزدیک به ۳۲ میلیار یورو برای پیش‌برد کارهایشان بودجه در اختیار دارند و این درحالی است که ۵ رسانه بزرگ دنیا که اکثرا هم آمریکایی هستند قدرت مالی معادل ۴۴۰ میلیارد یورو دارند. بنابراین برای اینکه ما هم در این زمینه با مشکل مواجه نشویم باید خط تامین مالی مناسب برای رسانه‌های خود ایجاد کنیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *