اخبار استارتاپی

تعدیل نیروی استارتاپ آی هوم

استارتاپ «آی‌ هوم» که از خود به عنوان «وب سایت خرید، رهن و اجاره املاک» یاد می‌کند، تعداد قابل توجهی از نیروهای خود را تعدیل کرده است.

«حسین رفعت نژاد»، مدیرعامل اسبق آی‌ هوم، در اینستاگرام خود با انتشار تصویری مربوط به سال های گذشته، از نقش «دیوار» در اتفاقات اخیر گفته است. دیوار و آی هوم در شهریور ۹۸، با برگزاری یک نشست خبری اعلام کردند که همکاری شان آغاز شده است. اما جزییات بیشتری به شکل رسمی درباره نحوه خرید آی هوم یا همکاری اعلام نشد.

یکی از کارشناسان این مجموعه که در دور اول تعدیل‌ها بوده است، گفت که آی هوم حدوداً یک ماه پیش ۴۰ تا ۵۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده است. تا پیش از آن، این استارتاپ حدوداً ۱۷۰ نیرو داشته است. در مرحله دوم تعدیل که روز گذشته اتفاق افتاده، گفته می‌شود که در مجموع حدود ۴۰ نفر از نیروها باقی مانده‌اند. این منبع آگاه می‌گوید روز گذشته، بسیاری از تیم ها، تعدیل نیرو داشته‌اند.

نکته‌ای که چند نفر از کارکنان تعدیل شده می‌گویند، نامشخص بودن برنامه‌ها برای آینده است. مشخصاً آی هوم قصد تعطیلی ندارد اما به نظر می‌رسد تصمیمات در لایه‌های بالاتری گرفته شده‌اند. یکی از این افراد می‌گوید «سیاست‌ها پیچیده است و کسی نمی‌داند این تصمیم چرا گرفته شده». به گفته او پس از دو سال و نیم، حدوداً ۱۰ روز پیش نسخه جدید وب‌سایت آی هوم در دسترس قرار گرفته بود. یکی دیگر از نیروهای تعدیل شده، بحث جلوگیری از قیمت‌گذاری در سایت‌های مسکن را یکی از دلایل این اتفاق می‌داند.

موضوع دیگری که چند شخص تعدیل شده از آی هوم در رابطه با آن ابراز نگرانی کردند، شفاف نبودن وضعیت تسویه حساب مخصوصاً در شرایط زمانی کنونی است. آن‌ها می‌گویند مدیران آی هوم هنوز در خصوص تسویه حساب، به نیروهای تعدیل شده اطلاعی به شکل شفاف نداده‌اند.

از سوی دیگر یکی از مدیران آی هوم اعلام می‌کند که تعدیل به این گستردگی نبوده ولی عدد دقیقی اعلام نمی‌کند. او می‌گوید در ساعات آینده احتمالاً بیانیه‌ای از سوی مدیرعامل آی هوم منتشر خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
دیجیاتو
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *