اخبار استارتاپیاخبار هوش مصنوعی

بیش از ۴۰۰ تیم در نبرد هوش مصنوعی شریف ثبت نام کردند

دبیر دوازدهمین نبرد هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف خبر داد که ثبت‌نام از ۱۴ بهمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دبیر دوازدهمین نبرد هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف با بیان این که ثبت نام از ۱۴ بهمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: تا این لحظه ۴۳۸ تیم تشکیل شده است. شرکت کنندگان در تیم های سه نفره با زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند: جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و گو برای بازی هایی که طراحی شده کد ارائه می دهند.

امیرحسین پویا با بیان این که این دوازدهمین سالی است که این رویداد برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در تیم های سه نفره با زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و گو برای بازی هایی که طراحی شده کد ارائه می‌دهند که قرار است آن کد، هوش مصنوعی بازی باشد. این کدها با هم رقابت می‌کنند. کد برنده امتیاز بیشتری می‌گیرد و به مراحل بالاتر صعود می‌کند.

پویا با اشاره به این که ثبت‌نام در این رقابت‌ها از ۱۴ بهمن آغاز شده و همچنان ادامه دارد گفت: تا این لحظه ۴۳۸ تیم تشکیل شده است. سال گذشته ۹۰۰ تیم در این رقابت‌ها شرکت کردند. بیشتر بازی‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. زیرساخت‌ها را دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف طراحی کرده‌اند. این زیرساخت‌ها ، بازی را اجرا می‌کند سپس به کدها امتیاز می‌دهد و در نهایت برنده را مشخص می‌کند. اغلب فعالیت‌های مرتبط با این رویداد را دانشجویان دانشکده انجام داده‌اند و این رویداد کاملا دانشجویی است.

وی افزود: سال گذشته از ۲۰ دانشگاه شرکت‌کننده داشتیم و امسال هم از دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و صنعتی اصفهان تیم هایی در این رویداد شرکت کرده‌اند.

پویا درباره جوایز این رقابت‌ها گفت: ارزش کل جوایز ۳۰ میلیون تومان است که ده میلیون تومان به تیم اول، هفت میلیون به تیم دوم و سه میلیون تومان به تیم سوم تعلق می‌گیرد. در مجموع ده میلیون تومان نیز به بقیه‌ی تیم‌ها اهدا می‌شود.

دبیر رویداد نبرد هوش مصنوعی شریف در پایان خاطرنشان کرد: تا ۱۴ اسفند ماه فاز غیرحضوری پایان می‌یابد و ۲۲ و ۲۳ اسفند ماه مرحله‌ی حضوری برگزار می‌شود. مسابقات مشابهی هم در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که می‌توان به Open AI که گوگل برگزار می‌کند، Battlecode که از سوی دانشگاه MIT برگزار می‌شود و همچنین Russian AI Cup اشاره کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *