اخبار استارتاپی

آغاز ثبت نام نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰

امروز همزمان با آغاز مهلت ثبت نام در اینوتکس 2020، از پوستر این نمایشگاه نیز در سالن سراج پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

نهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۰) ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه آینده با شعار اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

پارک فناوری پردیس نهمین نمایشگاه اینوتکس را سال آینده طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ خردادماه برگزار می‌کند. اینوتکس ۲۰۲۰ با حضور «شرکت‌های فناور»، «استارتاپ ها»، «شتابدهند‌ه ها و مراکز رشد»، «منتورها و مشاوران»، «مخترعان»، «پار ‎های فناوری»، «دانشگاه ها»، «صندوق‌های جسورانه و سرمایه گذارن»، «ارائه‌کنندگان فضای کار اشتراکی»، «ارائه دهندگان خدمات تجاری سازی»، «برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی»، «کارگزاران تبادل (بروکرهای) فناوری» و «رسانه های استارتاپی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

امروز همزمان با آغاز مهلت ثبت نام در اینوتکس ۲۰۲۰، از پوستر این نمایشگاه با حضور «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، «اکبر قنبرپور» معاون توسعه نوآوری، «محمد حسین قرائیان» معاون فنی و مهندسی پارک و «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه رونمایی شد.

اینوتکس محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است. متوسط سن بازدیدکنندگان در دوره قبل ۱/۲۹ سال بوده که این عدد نشان دهنده جوان‌هایی است که برای نوآوری و فناوری کشور خود در تلاش بوده و اینگونه رویداد‌ها توانسته نگاه آن‌ها را به خود جلب کند. طبق آمار دوره گذشته نیز از این تعداد شرکت کننده، ۲۵ درصد خانم‌ها و ۷۵ درصد را آقایان به خود اختصاص داده ­اند که پیش بینی می‌شود این ترکیب در اینوتکس ۲۰۲۰ به نفع بانوان افزایش یابد.

اهداف اینوتکس

نمایشگاه اینوتکس با اهداف اصلی «توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست­ بوم نوآوری و فناوری»، «جذب سرمایه برای استارتاپ­ ها و شرکت­ ها و نیز معرفی فرصت­ های نوین سرمایه ­گذاری» و «شبکه‌سازی بین‌المللی و تولید محتوای ناب آموزشی» برگزار می‌شود و محلی برای گردهمایی کلیه اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و رویدادی برای ملاقات متخصصین و کارشناسان، کارآفرینان، سرمایه گذاران، مخترعان و سیاست گذاران است. این نمایشگاه بر سه حوزه «هوشمند‌سازی»، «دیجیتال»، و «توسعه پایدار» تمرکز می‌کند. افراد و شرکت‌های حاضر در اینوتکس، امکان ارتباط رودررو با نقش‌آفرینان موثر زیست‌بوم نوآوری و فناوری از قبیل کارآفرینان، مسئولان دولتی و چندین هزار نفر بازدیدکننده خواهند داشت و در مرکز توجه آنها و رسانه‌ها قرار می‌گیرند. اطلاع از آخرین تغییرات نوآوری منطقه، آموزش آخرین استراتژی‌های کارآفرینی با حضور فعال کارشناسان و صاحب‌نظران ملی و بین‌المللی، یافتن بازار جدید برای محصولات و خدمات، با توجه به حضور هزاران بازدیدکننده و کشف فرصت‌های نوین سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف فناوری و نوآوری برای سرمایه‌گذاران و نیز جذب سرمایه برای استارتاپ ها و شرکت‌ها، از دیگر فرصت‌هایی است که برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه اینوتکس وجود دارد.

پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به آمار سال‌های گذشته، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد. بیش از ۵۰۰ شرکت‌، استارتاپ، سرمایه گذار و … در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت. بیش از ۶۰۰ جلسه B2B و بیش از ۲۰ پیش رویداد و رویداد برگزار خواهد شد.

اینوتکس ۲۰۲۰ متفاوت از سال‌های قبل

در این دوره، نمایشگاه اینوتکس به جز شرک ‎ها و استارتاپ ها و …، میزبان بخش‌های مختلفی اعم از «ایرانیان مقیم خارج از کشور»، «پاویون فن‌بازار (Reverse Expo)»، «بخش بازی سازها»، «ستادهای توسعه فناوری»، «طرح‌های کلان ملی فناوری»، «بخش ویژه نمایش فناوری» و … خواهد بود که هریک نمایانگر قدرت علمی دانشمندان و کارآفرینان ایرانی در ساخت و ارائه محصولات نوآورانه و فناورانه است.

دبیرخانه نمایشگاه به منظور کاهش هزینه‌های سفر و اقامت برای استارتاپ هایی که از شهرهای دور به منظور شرکت در نمایشگاه و دریافت کانتر ثبت‌نام می‌کنند، برای اولین بار امکان فروش کانترهای نمایشگاهی را به طور روزانه ایجاد کرده است. به گونه‌ای که استارتاپ ‎ها در صورت نیاز می‎توانند کانترهای نمایشگاهی را به طور روزانه رزرو کنند.

دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۰ به منظور حمایت از حضور نوآوران و فناوران در نهمین دوره این نمایشگاه و ارائه دستاوردهای خود به مخاطبان، تخفیف‌های ویژه‌ای را نیز در نظر گرفته است. متقاضیان با ثبت‌نام اولیه در سایت نمایشگاه می‌توانند از جزئیات این تخفیف‌ها مطلع شده و جهت دریافت آنها اقدام کنند.

بازاریابی، برندینگ و شبکه‌سازی

نمایشگاه اینوتکس از سه بخش «نمایشگاهی»، «رویدادهای تجاری و ترویجی» و «رویدادهای جانبی» تشکیل شده است. تمامی بازیگرانی که به نحوی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور موثرند در نمایشگاه حضور فعال دارند.

برخی رویدادهای تجاری و ترویجی اینوتکس ۲۰۲۰

  • اینوتکس استیج:

    سخنرانی‌های الهام بخش توسط افراد شناخته‌شده و تاثیرگذار داخلی و بین المللی، پنل‌های داغ و کاربردی و نیز بررسی فرصت‌ها و چالش‌های حوزه نوآوری و فناوری از جمله برنامه‌هایی است که طی ۳۰ ساعت در استیج ویژه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

  • اینوتکس پیچ:

    رقابت استارتاپ ها در حضور سرمایه گذاران و امتیازدهی به آن‌ها توسط داوران مطرح ایرانی و بین المللی از جمله رویدادهای نمایشگاه اینوتکس است. مرحله اول این رقابت ها در دی ماه ۱۳۹۸ آغاز و به مرور در زاهدان، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساری و تهران برگزار خواهد شد و تیم های برتر هر شهر، علاوه بر دریافت کمک هزینه رفت و برگشت به رقابت نهایی در تهران همزمان با نمایشگاه اینوتکس و اقامت در طول مدت برگزاری نمایشگاه، می توانند به صورت رایگان در نمایشگاه اینوتکس غرفه دریافت کنند. در نهایت سه تیم اول از جوایز نقدی اینوتکس بهره‌مند خواهند شد.

  • اینوتکس تلنت:

    رویداد شتابدهی شغلی است که شرکت ها و جوانان به‌خصوص دانشجوها و تازه فارغ التحصیلان را در کنار یکدیگر جمع می کند و در نهایت به ایجاد فرصت های شغل مناسب منجر خواهد شد.

  • اینوتکس بتل:

    تیم های برتر اینوتکس پیچ در نهایت بر روی استیج این نمایشگاه به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت این بار متفاوت از سال های گذشته بوده و تیم های منتخب با به چالش کشیدن کسب و کار یک دیگر، به رقابت می پردازند.

  • ریورس پیچ اینوتکس:

    رویدادی که طی آن سازمان­ها و صنایع بزرگ به معرفی نیازهای فناورانه خود می­ پردازند. استارتاپ­ ها و شرکت­های فناور با حضور در این رویدادها می­ توانند مشتری بزرگی را برای محصولات خود بیابند. حضور بروکرهای فناوری در نمایشگاه تسهیل گر این ارتباط خواهد بود.

بخش­های جانبی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰:

  • کافه سرمایه:

    فرصتی ویژه برای صاحبین شرکت های نوپا و استارتاپ ها برای جذب سرمایه و مذاکره با سرمایه‌گذاران می باشد.

  • پاویون مشاوران:

    منتورهای شناخته شده اکوسیستم نوآوری در زمینه هایی همچون بازاریابی، توسعه محصولات، فنی، منابع انسانی و … به استارت آپ­ ها و بازدیدکنندگان از نمایشگاه مشاوره ارائه خواهند کرد.

  • تجربه فناوری:

    در این بخش، تکنولوژی های جدیدی که به زودی وارد زندگی عموم جامعه می شود معرفی شده و افراد می توانند خود با این فناوری ها کار کرده و از نزدیک آنها را تجربه و لمس کنند.

  • اینوجوان:

    نوجوانان زیر ۱۵ سال در این بخش به حل مسائل خلاقانه و یادگیری مبانی کارافرینی خواهند پرداخت. این بخش نیز دارای یک فضای نمایشگاهی و رویداد بازی به صورت روزانه است.

  • هاب رسانه ای:

    در این بخش، رسانه های فعال در اکوسیستم نوآوری و فناوری به مخابره اخبار پرداخته و در بخش دیگری از آن، امکان رونمایی از محصولات جدید و انعقاد رسمی قراردادهای همکاری و مشارکت برای مشارکت­ کنندگان اینوتکس فراهم خواهد بود.

اعضای اتاق فکر اینوتکس ۲۰۲۰:

  •  آقای اکبر قنبرپور: معاون نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس اینوتکس ۲۰۲۰
  • اکبر هاشمی: سردبیر نشریه شنبه
  • حسام حسینی یزدی: مدیرعامل شرکت اثنا اثر نوآور
  • داوود متولی: دبیر رویداد پردیس سامیت
  • حسین خسروی: مدیرعامل Vcast
  • راحله میلادی: مدیرعامل شتابدهنده تیک
  • آقای رضا غیابی: مدیرعامل شرکت فرصت‌آفرین نوآور
  • سجاد عباسی فشمی: دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰
  • محمدرضا علومی: بروکر فناوری استان یزد
  • محمدمهدی شریعتمدار: مدیرعامل جیبیت
  • محمود کریمی: مدیرعامل پلنت
  • آقای سید علی هزاوه: رئیس مرکز شتابدهی نوآوری

متقاضیان شرکت در نهمین دوره از نمایشگاه اینوتکس می‌توانند از ۱۰ اسفندماه سال جاری تا ۲۵ فروردین ماه سال ۹۹ برای ثبت‌نام به این آدرس  مراجعه کنند.

نمایشگاه اینوتکس 2020

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *