اخبار استارتاپی

ماجرا احتکار ماسک توسط دیجی کالا چه بود؟

بررسی گزارش شبکه تلویزیونی ایران کالا درباره احتکار ماسک توسط دیجی کالا

دیروز گزارشی از شبکه تلویزیونی ایران کالا منتشر شد که در آن به احتکار ماسک های بهداشتی در انبارهای دیجی کالا اشاره شده بود. در ادامه از طرف دیجی کالا بیانیه ای صادر شد که در آن این موضوع رد می شد و به کذب بودن این گزارش اذعان می شد. برای بررسی دقیق تر این موضوع هر دو گزارش و حواشی اطراف آن ها را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید:

ابتدا به گزارش شبکه ایران کالا می پردازیم. در این دو ویدئو که در سایت شبکه تلویزیونی ایران کالا منتشر شده است، مشاهده می فرمایید که چند موضوع به عنوان تخلف برای دیجی کالا مطرح شده است:

اولین مورد بحث عدم مجوز دیجی کالا برای فروش این لوازم است و مورد دوم احتکار 5 میلیون از این ماسک ها و عدم عرضه آن برای مردم است. این دو مورد در کنار مسائلی همچون عدم اعلام موجودی ماسک توسط نگهبانان انبار، اتهام هایی است که این شبکه به همراه رییس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی یعنی جناب آقای ضاربیان، متوجه دیجی کالا می دانند. در ادامه به بیانه های دیجی کالا در این باره می پردازیم:

بیانیه دیجی کالادر این بیانه دیجی کالا تعداد ماسک های جمع آوری شده را 34000 عدد دانسته و به صورت جلسه سازمان تعزیرات اشاره می کند که در ادامه تصور آن را مشاهده می فرمایید:

صورت جلسه سازمان تعزیراتمدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز امروز در این باره بیان داشته است که: عدد 5 میلیون مربوط به مجموع کشفیات ما در یک هفته گذشته است و احتمالاً مطلب از حیث بیان، درست ادا نشده است.

همچنین دیجی کالا این ماسک ها را فروخته شده به مشتریان خود می داند که در حال آماده سازی برای ارسال آنها بوده است. در مورد بحث عدم مجوز دیجی کالا برای فروش این محصولات هم دیجی کالا به دو نامه به جناب آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جناب آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره می کند که در ادامه دو نامه قابل مشاهده است:

نامه دیجی کالا به دکتر نمکی

نامه دیجی کالا به آقای آذری جهرمیهرچند مجوز داشتن دیجی کالا برای فروش این محصولات قابل بررسی بیشتر است ولی در ادامه به برخی از نظرات مردم درباره این اتفاق می پردازیم. بسیاری از مردم در فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان داده و از ناموجود بودن انواع ماسک ها در سایت دیجی کالا شکایت کردند و اذعان داشتند که این موضوع از هفته گذشته در این سایت فروش اینترنتی اتفاق افتاده بوده است. همچنین افراد دیگری هم بودند که این موضوع را اینگونه بیان می داشتند که دیجی کالا به صورت موقت این کالاها را در سایت خود قابل خرید قرار می داده است و با اتمام سریع آن ها، این کالا ها ناموجود می شدند.

با توجه به حساسیت موجود در زمینه ماسک های بهداشتی، دستکش و مواد ضد عفونی کننده بهتر است اندکی صبر کرد تا نتیجه شکایت دو طرف از همدیگر مشخص شود ولی در این میان رشته توئیت های دکتر امیر ناظمی به عنوان حسن ختام این بررسی، قابل تامل به نظر می رسد:

توئیت امیر ناظمی درباره دیجی کالا

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]

مرتضی قدسی

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر، دبیر بخش ویژه نامه کشاورزی اکوموتیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن