اخبار استارتاپی

افزایش ظرفیت پهنای باند تا ۱۰۰ گیگ در جهت رفع مشکل کیفیت اینترنت

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که بعد از کاهش کیفیت اینترنت که به دنبال افزایش استفاده کاربران از اینترنت در چند روز اخیر اتفاق افتاده بود حالا و با ضرب‌الاجلی که دو روز پیش برای اپراتورها تعیین کرده بودند، شرکت‌های اینترنت ثابت و تلفن همراه ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ افزایش داده‌اند.

ابتدای هفته جاری و به دنبال کاهش سرعت اینترنت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت افزایش ۴۰ درصدی مصرف در چند روز گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده که بسیاری را خانه نشین و دورکار کرده است. حسین فلاح جوشقانی در این گفت‌وگو تاکید کرد که به اپراتورها ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته داده تا با افزایش میزان پهنای باند داخلی و خارجی و همچنین افزایش لینک های انتقال خود از سمت شرکت مخابرات مشکل کیفیت اینترنت را حل کنند.

بعد از پایان این ضرب‌الاجل هم رئیس رگولاتوری گفته است که اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود. حسین فلاح جوشقانی در این مورد توضیح داد: «اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.»

به گفته او برای رفع این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرده است. همچنین او تاکید کرده که اپراتورهای دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت شان کاهش پیدا کرده بود نیز به رگولاتوری اعلام کرد‌ه‌اند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

فلاح ادامه داد: «در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم؛ اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می‌کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود، اقدام شود.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *