اخبار استارتاپی

فعالیت صندوق تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی آغاز شد

دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی مراکز نوآوری جدید در سه استان و دو دانشگاه خبر داد.

دبیر برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری جدید در سه استان و دو دانشگاه گفت: علاوه بر آن صندوق تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی برای حمایت از شرکت های فناوری فعالیت خود را آغاز کرده است.

سیدمحمدحسین سجادی نیری افتتاح شتابدهنده های جدید را از جمله اقدامات محوری در توسعه زنجیره زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی دانست و افزود: ایجاد مراکز نوآوری جدید در استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، گیلان و ایجاد مراکز نوآوری جدید و توسعه یافته در حوزه علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شهید بهشتی، در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های خلاق از مرز ۷۰۰ شرکت عبور کرده است، اظهار کرد: علاوه بر توسعه شتابدهنده ها و مراکز نوآوری، شرکت‌های خلاق به ابزارهای مالی قوی نیاز دارند تا بتوانند سیر طبیعی رشد را از ایده به سمت شرکتی قوی طی کنند.

سجادی از آغاز به کار صندوق تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی با عنوان صندوق “سپهر” خبر داد و یادآور شد: همچنین صندوق “کریمه” قم هم ارائه خدمات مالی به شرکت‌های خلاق را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کند. صندوق فناوری‌های نوین نیز به شرکت‌های خلاق تسهیلات ارائه داده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *